/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sfc /scannow fejler
Fra : niss45
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 13-02-04 11:19

Kender nogen til årsagen til denne meddelse.???
Filen som er nødvendig for at windows kan køre korrekt skal kopirer til DLL-cachen indsæt windows xp cd nu..

Vil lige nævne at jeg tidl. har brugt den uden problemer og tjekket om cdén kan køre på en anden pc, det gør den uden problemer..

Foretrækker et svar fra nogen som kender og kan løse problemet og ikke nogle mulige løsnings svar. Takker..
Har ale de programmer som spywarefri anbefaler samt opdateret windows samt virus program.
MVH
Niss

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-04 12:21

Der jo nok en systemfejl siden du vil bruge sfc, og den systemfejl kunne måske påvirke cd-rom drevet.
Sfc er jo egentlig et gammelt levn, som ikke altid kan bruges. På Windows XP/2000 har man en genoprettelseskonsol, som man selv skal installere fra XP cd'en og den konsol har den fordel at den kan nåes selv om man ikke kan starte Windows, altså lige som man i gamle dage bootede til DOS så kan du boote til konsollen og bruge den til at reparere, slette og håndtere. Der skal logges ind med administrator password når man vil bruge den.
Ja en løsning på dit aktuelle problem er det ikke, men kunne være en bedre løsning fremover.

>>Sådan installeres Genoprettelseskonsol som en startindstilling

Indsæt Windows XP-cd'en i cd-rom-drevet, mens Windows kører.
Klik på Nej, når du bliver spurgt, om du vil opgradere til Windows XP.
Skift til cd-rom-drevet ved kommandoprompten, og skriv følgende:
\i386\winnt32.exe /cmdcons

Følg vejledningen på skærmen. <<
Du kan selv sætte den tid du skal kunne vælge mellem normal opstart og opstart af konsol. Du kan læse mere om emnet i din Windows hjælp.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-04 12:29

Ja du må undskylde, at jeg ikke gav dig et helt konkret svar på løsningen af sfc problemet, men den der har sat dig i gang med sfc har nok ikke fortalt dig, at SystemFileChecker er erstattet af noget bedre og det gjorde jeg så.
Hvis du bruger sfc i flæng må du have nogle problemer med dit system eller også kan du bare godt lide at vide at det er i orden og det ved du så nu, at det ikke er.
Kan du boote fra din XP cd og køre en rep. der for det er jonoget du i amnge tilfælde alligevel må gøre fordi de filer du vil gøre noget ved er låst af det kørende system og det er jo derfor man har lavet genoprettelseskonsollen.
Jeg beklager meget ikke at have efterkommet dit ønske om eksakt svar nu fik du i stedet et kvalificeret.
Bjarne

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 13-02-04 13:07

> BjarneD, takker for svaret og tror det kan hjælpe mig frem over .
Et enkelt spørgsmål i den forbindelse, når jeg har kørt oprettelselskonsolen og genstarter, kommer et vindu med mulighed for at vælge start proceduren eller annulere , skriver vist noget med 1: c:windows eller vælge oprettelses konsolen , der forsøgte jeg at skrive 1 og derefter c:windows men intet skete hvad gør jeg forkert..
Niss

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-04 13:31

Prøv at flytte markering med piletasten og skriv enter (ved det første valg mellem XP og konsollen) når du kommer et trin videre og der står 1: C:\Windows skal du skrive 1 (ikke med nummertaster til højre) og det i parantes hvor der står (tryk Enter for at annulere) skal du ikke tage dig af for det er før du skriver 1 med std. tal for du skal afslutte tallet med Enter. Der kan jo være flere systemer på disken (i partitioner) derfor valget.
Så kommer der en besked om at skrive administrator koden og har du ikke oprettet en sådan skal du bare trykke Enter.
Du ender så hvor der står C.\Windows (altså en prompt).
Hvis du skriver Help vil du få en oplistning af lommandoer og du kan faktisk alt hvad der er behov for. Husk at køre Help listen helt igennem før du skriver kommandoer.
Du kan finde mere om kommandoer mv. i Windows XP hjælp.
Håber at dette vil hjælpe dig.
Bjarne

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-04 13:33

Et lille P.S.!
Konsollen afsluttes ved at skrive exit.
Forsinkelsen under opstart kan redigeres i Kontrolpanel - System - Avanceret - Start og genoprettelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-04 15:49

sfc /scannow er kun til pro ikke til home

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 13-02-04 17:12

Tak for svaret BjarneD. håber det virker frem over med din anbefaling
MVH
niss45

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-04 19:17

God fornøjelse og tak!
Bjarne