/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hit counter
Fra : sfl17
Vist : 474 gange
40 point
Dato : 13-02-04 11:04

Hejsa. Hvordan laver jeg en simpel hit counter i bunden af min hjemmeside, så jeg kan se, hvor mange der klikker sig ind - det gør ikke noget, at andre også kan se antallet, men det er ikke 100 % nødvendigt.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 13-02-04 11:06

http://www.extreme-dm.com/tracking/?reg

Ovenstående hjemmeside, laver en tracker til dig, og sender en E-mail med HTML koden som du så bare sætter ind.
Det er utrolig nemt. Og man kan få rigtig mange spændende oplysninger fra en sådan tracker.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 13-02-04 11:37

Men skal man så ikke have deres banner på ens hjemmeside og leve med risikoen for at blive spammet?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 13-02-04 11:41

En udmærket counter uden reklamer.
http://www.nedstatbasic.net/s?tab=3&link=4&lang=SV

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 13-02-04 11:47

Jeg har aldrig fået "reklamer" fra http://www.extreme-dm.com i min mailboks

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 13-02-04 11:48

Jge bruger den selv på min hjemmeside, hvor den ligger som et lille ikon nede i bunden af hjemmesiden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-02-04 12:22

lav en selv. men det er i php.
Kode
<?
// ------ hits.php (Version. Nul_&_Nix)
// ------ Bruger en fil til tæller.
// ------ Hvis filen ikke findes, så oprettes den automatiskt.
// ------ Er sikret mod utilsigtet overskrivning af forkerte filer.
// ------ Kan med jævne mellemrum sende en mail til ejeren om status
// ------ Kan hvis tæller er nået til bestemt antal, starte en handling
//
// ------ xx-jan-2004
// ------ Rodet sammen af Jørgen Kjær(Natmaden).
//
// ----------------------------------- først det variable
$test=true;
$filnavn="hits.log"; // - navnet på den fil som du vil bruge som tæller
$em[sendeklar] = 10; // - hvor tit vil du ha en mail om tælleren 0 = aldrig
$em[modtager] = "din@maii.dk"; // - modtagerens (dig) mail-adresse
$em[emne] = "tællerstatus"; // - Emnet i mailen (bare lige for at huske at den er der)
$em[besked] = ""; // - mailbesked (bare lige for at huske at den er der)
// ----------------------------------- Det var det variable
//
// ------ tæller opdater start
if (!file_exists($filnavn))
{
$starttal = $hitnr = 1 ;
$filen = fopen($filnavn,"w+");
fputs($filen,"$filnavn ".$starttal);
fclose($filen);
} else {
$filen = fopen($filnavn,"r");
$antal = fgets($filen,20);
   $filid = explode(" ",$antal);
   $antal = $filid[1];
   if (!($filid[0] == $filnavn))
   { // --------------------------- nu er der ballade.. den fil der skal til at skrives i har forkert id
    // --------------------------- der må hellere sendes en besked til postmodtageren og lad os så få den fil lukket igen !!
   } else { // -------------------- NÆ! Den er god nok fortsæt bare
       $antal = $hitnr=$antal + 1;
       fclose($filen);
    $filen = fopen($filnavn,"w+");
    $antal = fputs($filen, "$filnavn ".$antal);
}
   fclose($filen);
}
// ------ tæller opdater slut
//
// ------ cut here ------
//
// ------ bare lidt eksembler
if ($test){
    echo "Testmode<br>";
    echo "Du er nr. ",$hitnr," på denne side";
}
if (fmod($hitnr , $em[sendeklar]) == 0){
    $webside=$_SERVER[HTTP_HOST].$_SERVER[REQUEST_URI]; // - filens navn
    $em[emne] = "Tællerstatus fra $webside - $hitnr";
    $em[besked] = "Din tæller på <i>$webside</i> har den ".date("j-m-Y H:i:s", time())." passeret $hitnr Besøgende"; // - mailbesked

if ($test){
    echo "<br>Der er sendt en mail til $em[modtager] fordi at $em[sendeklar] går op i $hitnr\n";
    echo "<br>Indhold af mailen ---<hr>\n";
    echo "<br>Emne : $em[emne]\n";
    echo "<br>Besked : $em[besked]\n";
}
// ------ slut på lidt eksembler
?>

Den virker men kan sagtens , forbedres
Mvh. Natmaden

Accepteret svar
Fra : John_J

Modtaget 40 point
Dato : 14-02-04 09:35

Jeg bruger altid denne her når jeg laver websites, den er uden reklamer.
http://nli.dk/counters/default.asp

MVH John

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 16-02-04 20:31

Tak for det, John. Brugte din besvarelse, da den var lettest at gå til. Natmaden gjorde sig ellers umage nok, må man sige!