/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Vedhæftede filer i Outlook
Fra : Smukke_Ole
Vist : 458 gange
100 point
Dato : 13-02-04 10:23

Outlook blokerer for modtagne, vedhæftede filer.
Hvordan får man den til at lade være med det ?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-02-04 10:29

I outlook's menu funktioner->indstillinger er et faneblad der hedder sikkerhed der finder du
et felt der hedder noget i stil med tillad ikke vedhæftede filer ,,, fjern fluebenet i feltet, og tryk ok
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-02-04 10:33

-> Natmaden

Feltet findes i O U T L O O K E X P R E S S, men jeg kan ikke finde det i O T L O O K,
hvor jeg anvender version 10.0

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : TKR

Modtaget 110 point
Dato : 13-02-04 10:33

Det er som standard ikke muligt at ændre på dettte i Outlook 2002 og 2003. Men neden for Microsofts egen beskrivelse af sikkerhedsfunktionen, har jeg indsat et link til information om, hvorledes man kan omgå denne sikkerhedsfunktion. Men på egen risiko selvfølgelig ...

Torben Kronborg

"Microsoft Office Outlook 2003 er af sikkerhedsmæssige årsager udformet på en måde, som hindrer fjernelse af blokering af vedhæftede filer.

Da Outlook er meget udbredt, har det været målet for mange virusangreb, som har påvirket millioner af mennesker. Microsoft har besluttet, at programmet skal beskytte brugerne mod filer med filtyper som .exe og .bat, som ofte bruges til at køre skadelige scripts, når filerne åbnes. Desværre medfører dette, at fildeling bliver mere besværligt, men sikkerheden vejer tungere.

De Microsoft Office 2003-filtyper, som oftest deles blandt brugerne, f.eks. .doc-, .xls- og .ppt-filer, blokeres ikke.

Hvis du har brug for at dele filer med filertyper, der blokeres af denne funktion, kan du gøre forskelligt, f.eks.:

Omdøbe filerne, så de har en midlertidig filtype, som ikke findes på listen over blokerede filtyper. Du kan f.eks. give filen MinFil.exe navnet MinFil.exe_EXTRA og derefter vedhæfte filen i e-mailen. Du kan angive i meddelelsen, hvordan modtagerne skal gemme filen under det korrekte navn, f.eks. MinFil.exe, når de gemmer den på deres computer.
Brug et program, f.eks. WinZip, til at pakke filer, før du vedhæfter dem i en e-mail. Du kan angive i meddelelsen, hvordan filerne pakkes ud for at gøre det let for modtagerne at åbne filerne."

http://www.slipstick.com/outlook/esecup/getexe.htm

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-02-04 10:38

Tak for svaret TKR.
Det er lidt besværligt, men kan vel lade sig gøre

Smukke_Ole