/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Endnu et fantastisk "Tip"
Fra : Reset
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 13-02-04 01:39

Ja , så er der endnu et fantastisk relevant "Tip" som er bedømt til 3* http://kandu.dk/tip/6595 Hvis der er nogen der kan forklare mig hvordan det kan blive bedømt så flot,så gir´jeg 100 pts.Jeg mener:Første gang jeg kan konstantere dette produkt omtalt er d.20.9.03 http://www.kandu/dk/spg/1096 ,prøv søgefunktione på KANDU og skriv Skype, så kommer der over 140 hits, så det er da ikke ligefrem en nyhed-vel.Personligt går jeg ind og taster et søgeord ind på KANDU hvis jeg tror jeg har fundet noget nyt som alle bør delagtiggøres i,hvis det findes i forvejen,gider jeg da ikke belemre sidens brugere med den "nyhed".

Mvh Valentin

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-02-04 01:48

Der kan jo være brugere, som ikke har set det før, det kan være fordi de ikke søger, eller fordi de er nye, eller der kan være en masse andre ting, jeg har da selv oprettet tips når jeg har "opdaget" noget som for mig var nyt, og det er min opfattelse, at de fleste brugere herinde opretter tips udfra de bedste intentioner om at give oplysninger videre, om et tip bliver ratet til en eller fem stjerner kan da forhåbentlig ikke genere nogen, vi er mange forskellige brugere herinde, og for nogen har et tip de ikke har set før måske større værdi end for dig der har set det 140 gange.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 13-02-04 01:50

Er det ikke også kun 2 stjerner det har fået?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-02-04 01:54

1. tip kan jeg ikke se, der står jeg skal logge på, men det er jeg.
2. tip får jeg blot medelelsen at siden ikke eksisterer.

Er det nogen du har gemt, og senere er blevet slettet????

ellebye

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 13-02-04 01:54

Det er da iorden at skrive tip, men man kunne da godt gøre sig den ulejlighed at undersøge om det er en nyhed man bringer til torvs eller det blot er fyld.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-02-04 01:56

Tjah, men en masse mennesker bruger nok ikke søgefunktinen, fordi de ikke ved hvad de leder efter, eksempelvis er der givetvis mennesker der endnu ikke kender til Skype, og hvad skulle man så søge efter??

På denne måde kommer det jo blot til flere menneskers kendskab

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 13-02-04 02:00

Den har fået 3*(underordnet). Ang. links Ellebye, de virker heller ikke hos mig, har ikke rigtig nogen ide om hvad der er galt,men kan godt se det er lidt svært at diskutrer derudfra.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 13-02-04 02:03

Hej Valentin
Problemet er ikke at der kommer tips, for det er jo godt nok. Problemet er at man ikke undersøger om tipset har været vist.
Der kommer jo hele tiden nye brugere til, der ikke har set tidligere tips, ej heller kender "skype" eller hvad det nu måtte være, og da det jo er meget tilfældigt hvem der giver stjerner, ja, så kan et sådan tips sagtens få 3 stjerner.

Du gør selv det rigtige og søger om dit tips har været vist før, men spørgsmålet er hvordan vi får andre til det samme, måske skulle den opfordring strammes op i Kandu.dk's hjælp "Kom godt igang".

Bedømmelserne af tips vil være meget afhængig af den enkeltes interesser, derfor vil nogle tips få stjerner som andre ikke syntes er fortjent. Men generelt syntes jeg at kvaliteten i tips er faldende.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-02-04 02:07

Hvis i går ind og søger på skype, kan i se at det har været der 3 gange som tips.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-02-04 02:08

Vi går jo heller ikke og leder efter kanontilbud i BILKA bag hylderne, næææ vi bemærker dem når de er placeret lige foran os

Sådan er det også med Tip.......når de kommer på senest 25, så ser vi dem, men leder kun efter dem hvis vi ved de er der "dér omme bagved"
Derfor kan "gamle" tip være et hit for nye brugere.......men selvfølgelig irriterende for dem der har set dem mange gange før

// Toupie

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 13-02-04 02:12

Er stort set enig med dig bentjuul og det kan da godt være, at for nogen vil skype være nyt, hvilket, form mig dog er svært at forstå, da skype ved sin fremkomst, blev omtalt i ALLE medier.
Valentin

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 13-02-04 02:25

Hej Valentin og alle jer andre i tråden...

I stedet for at brokke sig over at et tip måske har været offentliggjort før -- med diverse kyndige argumenter for hvordan folk kan søge, er dette IGEN et spørgsmål om at www.kandu.dk får udviklet sit daterede design. Man fortæller gerne "Der er flere kurser på vej" under de tre kurser der er givet her på siden (hvilket jeg også - undskyld - er kommet til at nævne før UDEN reelt svar fra kandu ), og i det hele taget er der masser af muligheder for de kyndige...

Men kunne vi så ikke være kreative, og foreslå, at tipsene blev indekseret ud fra at man skulle starte sin emnetekst med navnet på det program man anbefaler, hvorefter f.eks. SkyPe hører ind under "s", mens AdAware naturligvis hører ind under "a"....

Lad os dog i det mindste være både kreative og konstruktive. Blot fordi vi andre kan søge både på kryds og på tværs, er der jo åbenbart mange som ikke kan -- og, kære venner, det ved I jo godt, for halvdelen af de points der gives bliver jo givet for svar på f.eks. bundkortsmanualer og produktbeskrivelser som enhver med blot perifert kendskab til internet vil kunne finde på www.google.com -----> men når REALITETERNE nu viser at flere ikke kan, så må man designe i forhold til sit kendskab til brugernes brug af systemerne.

--
Med konstruktiv hilsen

Henrik, Slagelse

PS: Hvis nogen føler sig trådt over tæerne, så prøv at læse igen og forstå venligst teksten lige så positivt og konstruktivt som jeg skriver teksten....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-02-04 02:36

Henrik -> der da ingen der kan føle sig trådt over tæerne over det du skriver, det kan alle da være enige i, eller øh... har jeg helt misforstået dit indlæg.
Selve indgangen fra Reset er da god, der er garanteret flere der aldrig har prøvet søgefunktionen, men hvis denne tråd kan være med til at endnu flere bruger søgefunktionen, ja så har tråden haft et formål.

//bentjuul

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 13-02-04 02:42

Bentjuul >> helt enig.

Men der er stensikkert mange der netop har glemt søgefunktionen, fordi man ikke endnu har GIDET lave en konkurrence om at lave en vejledning til kandu, der i sig selv kunne blive til et kursus magen til dem der findes til HTML, CSS og XML.....

Så kandu -- lav nu en mail til alle jeres superbrugere, og lad os finde en løsning, der tilgodeser alt det gode....

Dernæst, kandu >> luk alle spørgsmål fra 2002 og før.... Der sker INTET i disse tråde.... Lad os dog få ryddet op, så hastigheden kan blive optimal.... Fordel points mellem alle svar, eller smid dem helt ud af systemet.... Bare I snart gør et eller andet... Vi er 145 brugere, og alle andre sites fungerer perfekt.....

VI ønsker, venligst, en OPRYDNING....

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 13-02-04 02:43

...og til at supplere, er det når man skal indsætte et svar på alle disse forældede spm. at tingene bliver langsomme...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-02-04 07:43

Reset--> Det kan godt være det er svært for dig at tro, men der findes altså brugere her på kandu der ikkekendte til Skype før det dukkede op som tip herinde.

Du skriver godt nok at det har været nævnt i ALLE medier??

Nu ved jeg ikke om du følger med i ALLE medier, men der skal nok væren en nyhedsudsendelse, eller en avis eet eller andet sted der ikke har fundet det værd at nævne, jeg er f.eks ikke stødt på det

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 13-02-04 08:47

Nedenstående tråd om hvordab udviklingen på kandu er, eller hvad man syntes den er, har du åbenbart IKKE set, for så ville du sikkert have taget dit emne op der.

http://www.kandu.dk/dk/spg/32709

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-02-04 08:53

Det er da glædeligt at nogen gentager noget, og dermed får andre til at reagere.
Godt nok fylder det altsammen, og er dermed til at gøre det hele endnu mere uoversigtigtligt for os uden de store erfaringer i Kandu, men pyt, lad os se det positivt.

Hvor skriver man det der Skype henne ?

Og med hensyn til alle medier, så mener han vel ikke samtlige medier, men i stedet 1 radiokanal, 1 tv-kanal, 1 avis, så har man faktisk også fulgt med i alle medier, eller ? - Nåh, ja dere findes jo flere, men det var bare for at illustrere hvordan udtalelsen også kan opfattes.

Mange hilsener
Varla

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-02-04 09:00

Eftersom der jo stadig bliver oprettet spørgsmål der handler om hvorvidt der findes programmer til gratis telefoni, s¨kan vi jo konstatere at det ikke er alle der kender til Skype endnu, og dermed har tippet vel sin berettigelse

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-02-04 09:26

Reset, det tip, du linker til, har kun fået to stjerner. Iøvrigt handler det
ikke om Skype, men om køb af billigt webhotel hos Cliche. Så det må være
det forkerte tip, du linker til.

Og hvad angår dette spørgsmål http://www.kandu/dk/spg/1096 , så er
forklaringen på, at det ikke kan åbnes, helt sikkert, at der er røget et ciffer ud,
for 20.9.03 var vi nået meget længere end til spørgsmål nr. 1096.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 13-02-04 09:46

OK jeg prøver lige at sætte links ind igen.
Her er tippet: http://www.kandu.dk/dk/tip/6593

Her er tråden hvor jeg kan se et link til skype for første gang, altså d. 20.9.03:
http://www.kandu.dk/dk/spg/1096

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 13-02-04 09:51

Ups.Kom lige til at se at at skype linket er dateret forkert i forhold til de øvrige indlæg i tråden http://www.kandu.dk/dk/spg/1096 det må faktisk være fra 2001 altså 2 år ældre

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 13-02-04 09:56

Okay, men nu fungerer dine links meget bedre.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-02-04 10:51

Tak
MVH
Varla

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 13-02-04 10:54

Jeg skrev et tip om SKYPE så sent som 02.02.2004
Frieda

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 13-02-04 23:49

Ja jeg kendte ikke Skype for et par dage siden, før jeg så et tip.

Godkendelse af svar
Fra : Reset

Dato : 16-02-04 06:24

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-02-04 12:30

Hej Reset, tak for point, frieda havde lavet et tips om det samme 11 dage før, og det ville blive uoverskueligt hvis alle tips blev gentaget på den måde.

//bentjuul