/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Har du prøvet ø-lejr som single med børn~
Fra : jbj4444
Vist : 1670 gange
230 point
Dato : 12-04-02 14:59

Hej!
Jeg er single-mor med 3 børn, 4-10 år. Jeg har tænkt mig at holde sommerferien i år, på en måde, så børnene kan hygge sig med nogle nye ferievenner og jeg forhåbentlig også møder nogle hyggelige mennesker.
Har du nogle ideer eller erfaringer til gode måder at holde den slags ferie på, så vil jeg meget gerne høre om dem.
Jeg har selv kigget rundt på nettet og er faldet over ø-lejr og højskole som umiddelbare muligheder, men vil også meget gerne høre om der evt. skulle være andre muligheder.
Jeg er selvfølgelig klar over at man er nødt til at gøre en hel del ting fælles med andre på denne måde (og det er jo også det der er meningen), men jeg har ikke lyst til at ligge under for et stramt skema hver dag.
Min søn er udviklingshæmmet, så der skal også ligesom være "plads til alle".
Jeg glæder mig til at høre fra Jer.

På forhånd tak
Hilsen Jeannette

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 24-05-02 07:19

Her er en del forskellige kateloger og links til hjemmesider, mon det er noget du kan bruge?
http://www.oelejr.dk/2002/index2.html

Kommentar
Fra : StineB

Dato : 09-06-02 00:39

Kære Jeannette
Jeg vil foreslå dig at tage til Jesperhus Camping - www.Jesperhus.dk - der er et utal af lege- og aktivitetsmuligheder på selve campingpladsen incl. div. arrangementer for børn og voksne, hvis man lejer hytte eller telt er fri adgang til stort vandland og den MEGET flotte Jesperhus Blomsterpark med i prisen. Selve øen Mors har et meget smukt og varieret landskab - og Morsingboer er bestemt også et studie værd.

Accepteret svar
Fra : KaSelv

Modtaget 230 point
Dato : 26-06-02 14:02

Hej Jeanette
Jeg har flere gange prøver at være på ølejr, som alenefar med både 1 og to børn.

Både jeg og børnene har haft det hyggeligt. Der var på ølejrene en afslappet stemning, hvor man dag for dag kan vælge at involvere sig mere eller mindre i fællesskabet og der er ikke et fast program, men som regel en masse muligheder.

Af hensys til børnene vil jeg anbefale dig at finde en uge der er annonceret som familieuge, da du så kan være sikker på at der er børn i alle aldre.

Jeg har også prøvet højskole, men synes at programmet der er mere stramt og de fleste kommer mere på grund af emnet.

Skriv endelig igen hvis du vil vide mere.

vh
KaSelv

Kommentar
Fra : mollymax

Dato : 01-09-02 20:43

Hejsa! Jeg kan varmt anbefale ø-lejr! Jeg har selv været afsted alene med 2 drenge på dengang 5 og 2 1/2 år. Vi var på familielejr på Samsø - det var alletiders dejlige ferie.