/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Langebro - Geordie - blip båt
Fra : Captain86
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 12-02-04 22:21

Prøv lige at hør her.
Langebro med Kim Larsen hørte jeg for lang tid siden, og da der kom det nye dance nummer "Geordie" med Gabry Ponte fandt jeg en slående lighed mellem de to. Nu er Geordie imidlertid en coverversion af et gammelt nummer med Fabrizio De Andrè. Da jeg så senere hørte Kim Larsens Blip-båt fandt jeg ud af at melodien næsten er den samme i det to sange, altså det gamle Geordie-nummer og Blip-båt.
Så noget siger mig at Kim Larsen har haft snuden ude og samle inspiration :)
Prøv selv at hør sangene og bedøm. Vil gerne ha respons på det, og evt. nogen opklarende kommentarer.

Kommentar
Fra : kraller

Dato : 12-02-04 23:12

Hej
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret - i høj grad. "Langebro" lyder klart inspireret heraf. "Blip-båt" kan måske diskuteres. Jeg kan nu godt se hvad mener. Men det faktum at Fabrizio's udgave er fra ´69 kunne godt indikere at Larsen har været ude "og låne". Men det er vel heller ikke verdens undergang. Jeg synes nu stadig, hans udgave er langt den bedste!