/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Kan ikke koble mig på AP efter en update
Fra : wulfo
Vist : 357 gange
50 point
Dato : 12-02-04 20:36

Når jeg opdatere Windows med disse to Windows opdateringer kan jeg ikke få mit trådløs netkort til at virke. Jeg kan godt se de Access Point der er til rådighed, men jeg kan ikke få forbindelse til dem.

Jeg har hørt flere, der har samme problem med det kort. Når de også fjerner disse to opdateringer fra Windows Update kom deres også til at virke igen.

Jeg har prøvet at geninstallere driverne samt prøvet med tidligere drivere.
Jeg har prøvet PROSet og PROSet II, det hjalp heller ikke, for stadig samme problem ser SSID navnet men kan ikke koble mig på dem. (AP’ne har ingen kryptering)
Og netstumbler.exe eller hvad det hedder, understøtter ikke kortet.

Er der nogle der kan give mig en forklaring på hvad der går galt eller give mig en bedre løsning ?
og har jeg brug for disse update ?

Updates :

KB828035 or KB828035-x86-dan
KB828028

OS :

Windows XP PRO SP1    Dansk

Wireless product :

Intel(R) PRO/wireless 2011BWW LAN PC Card

Driver :

NetWlan5.sys
Wireless LAN driver : version 3.1.1.31, version 3.1.1.28 or version 3.1.4.26

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-02-04 21:06

Som du kan se er KB828035 opdate noget der vedrører Messenger, og hvis man vil have opdaten, kunne det tænkes at man skulle hente den nyeste Messenger som er 6.1 Dansk, men så længe du ikke bruger messenger, behøver du ikke opdaten.
KB828035 (0.4MB): Messenger Service could allow programs to run on an affected system. The vulnerability results because the Messenger Service does not properly validate the length of a message before passing it to the allocated buffer. An attacker who successfully exploited this vulnerability could run code on an affected system, or could cause the Messenger Service to fail. The attacker could then take any action on the system, including installing programs, viewing, changing or deleting data, or creating new accounts with full privileges

Ang opdate KB828028 så skal den kun bruges hvis du kører Windows NT Workstation 4.0
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=7597fcf4-6615-4074-9e46-a17d808ed38d&displaylang=da
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-04 21:43

Du kan evt også prøve at gendanne i systemværktøjer til før du hentede opdateringerne Mvh sune

Kommentar
Fra : wulfo

Dato : 12-02-04 22:43

Jeg køre messenger 6.1 og jeg skal kunne bruge mit trådløs kort. Så jeg må tage den risiko, at undvære denne update.
Med hensyn til den anden, kan jeg så ikke forstår at Windows vil have jeg skal installere den, hvis den kun er til Windows NT Workstation 4.0, det må den da vide, at jeg ikke kører med.
Jeg synes bare det er underligt at windows update skal lave så meget bøvl.
Jeg har ikke systemgendannelse aktiveret. Men det gør jeg lige. Jeg vil da prøve at oprette et gendannelses tidspunkt og updatere disse opdates igen, for derefter at være helt sikker på hvilken af de disse to det er eller om det løser sig selv.

Jeg kommer igen... med et resultat.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-04 01:21

Ok lyder interessant Sov Godt Mvh sune

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-04 23:40

hvad så hjælper det ??

Kommentar
Fra : wulfo

Dato : 14-02-04 17:07

Jeg fik geninstalleret de to update, og det ser ud til at kører igen.
PROSet II genkender driveren til kortet og jeg kommer automatisk på det trådløse netværk.
Hvad det var der lige gik galt, har jeg stadig ingen anelser om.

En mulighed kunne måske være at Windows ikke godkendte (Digitale underskrift) de andre drivere efter jeg opdateret første gang. Det mener jeg, jeg så noget om inde under enhedshåndteringen på et tidspunkt.

Den nuværende driver er : NetWlan5.sys 3.1.4.26

Jeg accepterer svaret i løbet af uge 8, hvis det kører fint.

Ellers tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : wulfo

Dato : 21-02-04 17:16

Jeg har ikke haft problemer med mit trådløse LAN forbindelse siden. Så nu gider jeg ikke tænke mere over det, men hvis der er andre der får problemer med at deres Intel-kort ikke virker, så prøv det samme som mig.

Godkendelse af svar
Fra : wulfo

Dato : 21-02-04 17:18

Tak for svaret Sunowich.