/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Pagemaker og fill
Fra : lsolesen
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 12-04-02 14:22

Jeg er ved at lave en side i Pagemaker 6.5, hvor jeg skal have nogle linier på, ligesom på en linieret blok. Linierne skal være inden i en kasse, som har runde hjørner. Så tænkte jeg: Det vil være smart med fill, hvor jeg bare fylder kassen med et mønster, der har linier. Mit problem er imidlertid, at de fordefinerede fills har for lille afstand mellem linierne. Mit spørgsmål følger heraf: Kan man lave sine egne fills - altså selv lave mønstrene i Pagemaker 6.5?

Kommentar
Fra : lsolesen

Dato : 12-04-02 19:05

amnitz > Det er ikke brugbart, da jeg har mange stort set ens kasser, men af forskellig længde, og afstanden mellem stregerne skal være den samme. Kan det ikke laves med et fill?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-04-02 19:27

"lsolesen" <lsolesen.news@kandu.dk> skrev:

> mellem linierne. Mit spørgsmål følger heraf: Kan man lave sine egne
> fills - altså selv lave mønstrene i Pagemaker 6.5?t lave

Du kan lave hvad du vil i Pagemaker (sådan da), hvis du laver de
nødvendige scripts.

I [Vindue/Plugin-paletter/Vis Scripter] ser du hvad der allerede er defineret.
Du kan tilføje flere, som du ønsker det. Et eller andet sted på Adobes
hjemmeside (kan ikke huske hvor) kan du hente vejledningen i fremstilling
af sådanne.
Om det kan betale sig er din egen vurdering.

--
Kurt Lund

Kommentar
Fra : lsolesen

Dato : 13-04-02 08:55

Kurt Lund > Det kunne være noget. Desværre kan jeg ikke finde referencen. Adobe kunne godt have brug for en ny søgefunktion Jeg forsøger at lede videre.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-02 20:09

Vær sød at lukke spørgsmålet hvis du har fået det besvaret

Godkendelse af svar
Fra : lsolesen

Dato : 07-06-03 07:27

Jeg fandt ud af det på en anden måde.