/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Udstødning Puch
Fra : Orsted_banden
Vist : 1709 gange
100 point
Dato : 12-02-04 18:26

Nu tror jeg jeg sætter et polini membran tun på maxi'en, men hvad for en udstødning skal der til for at få flest omdrejninger på den, før kørte jeg med monza 32mm forrør og la francroni dæmper, men jeg har læst inde på polini's hjemmeside at der skal være noget modstand i en udstødning, og der er jo ikke ret meget i La francroni'en???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-04 19:01

Så put evt et par grydesvampe i det gjorde man førhen for at opnå mere modstand og især puch har det med at smide en del af blandingen ud af udstødningen hvis den ikke får lidt modstand mvh sune

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 12-02-04 21:00

hvis du er smart køber du en proma den kan tage mange omdrejninger og stadig holde en vis modstand....

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 12-02-04 23:01

Proma Cirquit skulle passe meget godt på den...

www.stc-tuning.dk
www.west-import.dk
www.motoline-racing.com (Nummeret er tysk, men de snakker dansk)

Hvis det ikke er på deres side, så ring til dem

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-02-04 23:27

Jeg har sagt det før, men siger det igen, der findes intet fantastisk udstødningsrør. Og ja der skal være modstand, men det er ikke ligemeget hvor modstanden sidder, om en er foran, i midten, eller bagerst.

Udstødningsrøret skal passe til det tun man sætter på, et rør vil give et godt bundtræk, men mindre tophastighed, et andet omvendt, men er det optimalt, vil man opnå begge dele.
For at din motor kan opnå maksimal effekt må du sørge for at udstødningssystemet passer til dit cylinder- topstykke design, altid er tæt og har den rigtige kammervolumen, altså ingen små eller store buler eller lignende forhindringer.
Det er der med også klart, at man ikke kan fremstille en standard udstødning, og så ved at ændre beslag til andre modeller køretøjer, med varierende cylindervolumen, påberåbe sig at den uanset hvad den bliver' smidt på, vil den have en fantastisk.. højkvalitets... sportsracing osv. osv. virkning.
Den vil være et kompromis. Og det er lykkelige omstændigheder der gør om du får noget ud af din investering.
DERFOR: Køb det udstødningsrør der er anbefalet til pågældende cyl/karburator, eller er blevet testet til at yde godt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 12-02-04 23:48

Hmm, så vist forkert, blandede 2 spørgsmål sammen, tænkte på 43,5mm Polini kittet...

Udfra han ikke skriver nogen opsætning, så går jeg udfra at han har standart 38mm...

Dertil kan en Cigar udstd. anbefales, ikke alt det dyre gøgl, det er bare et spørgsmål om tid før man bliver nakket (Næsten altid)

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 13-02-04 15:24

OKay, hvad så med et 43,5 og et 37mm parma kit??? hvad er det for nogen udstødninger der til??

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 15:43

47mm Parma vil gå godt sammen med Orig. Proma fra Motoline (Anmeldelser kan læses på www.monza.frac.dk )

Og til 43.5mm polini kan jeg anbefale Lowboy Twin

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 15-02-04 16:45

få dig en biturbo............ og stop den til med hareldit.......

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 15-02-04 16:52

Lam kommentar.

Cigar udstødning (NuGiZ)

Jeg havde monteret udstødningen på min maxi med følgende opsætning

45mm Eurocilindro

20mm. Dell Orto

Og en ukendt gearing

Den kørte uden problemer, dog gav det noget larm når den ramte topfart, men det var nok bare kittet i sig selv.

Inden jeg solgte den begyndte den at rasle sært fra udstødningen, fandt aldrig ud af hvad det var, dog ingen forskel i ydelsen

3/5 - Fin udstødning, ligner lidt en lovlig, dog ikke tilfreds med kvaliteten

Original Proma GP (NuGiZ)

Monteret sammen med en standard monza cylinder med hævede skyllere uden plumb.

Kører godt på standard cylinderen, med en god brummen, købte min ved Motoline

Eneste minus jeg har at sige om det er at den begynder at ruste forholdsvist hurtigt, så man

skal behandle den med omhu

3/5 - God potte, men den skal vedligeholdes

Proma (Qwen)

Monteret med 45mm og 15mm Bing

Den have et RIGTIGT godt bundtræk på polinicylindern, påtrods af en 17/45 gearing.

God holdbar udst, lever endnu, og på trods af smat, mudder, osv. så er der minimalt med rust.

Topfart på ca. 80km/t

4/5 - Potte med masser af bundtræk

Boss udstødning (NuGiZ)

Denne udstødning kan købes ved Protuna, lyder godt (På std. cylinder), men

ydelsen ikke dertil, den kan anbefales til de højere ydende kits, jeg kørte

ikke så meget med den, så det er svært at give en saglig forklaring

3/5 - God lyd, pænt design, dog ikke slående

Lowboy Twin (Qwen)

sammen med polinikit, 15mm karb,

Synes det en god udstødning, trækker bedst efter ~ 30km/t.

Dog begyndte lakken allerde at brænde af efter 1. tur.

4½/5 - Bedste potte jeg har prøvet, dog synd lakken skaller så hurtigt

BiTurbo (Qwen)

Monteret med 45mm cylinder, resten lovligt

God udst, med et nice bundtræk.

Dog har dæmperen det med at falde af, og fløjten knækkede osse i min, + flancen knækkede af.

3/3 - Holdbarheden er simpelthen for dårlig

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 12:50

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 07:59

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-10-04 09:51

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-04 14:44

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen