/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Sygesikring - dækning efter blodprop
Fra : heseda
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 12-02-04 17:29

Jeg har påtænkt at tage på en lille ferie i syden - da jeg trænger til lidt hvile efter en blodprop og efterfølgende ballonudvidelse. det er 1½ måned siden jeg kom hjem fra hospitalet. Dækker sygesikringsbeviset i udlandet så "kort" tid efter en inlæggelse. Jeg er raskmeldt og begyndt at arbejde igen på fuld tid:

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 12-02-04 17:50

Hvis du med "syden" mener et land, som normalt er dækket med det "det gule kort", så er svaret: Ja det dækker
Du er raskmeldt, og det er nu op til dig selv, om du har tillid til lægerne i "syden", hvis du tager et tilbagefald.
/PG

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-02-04 21:01

Jeg ville ringe og forhøre mig.
Jeg har lige været sydpå i 14 dage. Efter den første uge skulle bl.a. vores datter, som er gravid støde til.

Her var det flyselskabet der lagde restriktioner, da de ikke vil flyve med gravide der har mindre end 8 uger tilbage af svangerskabet, så den oprindelige rejseplan måtte fremrykkes.

Jeg siger ikke det gælder for dig, men det vil være en god ide at undersøge det først inden du bestiller rejsen.

Mvh
ellebye