/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hva' snakker du om?
Fra : lilln
Vist : 568 gange
20 point
Dato : 12-02-04 15:42

Er her nogen som har sangteksterne og noderne til "Min store kærlighed" fra DR's "Hva' snakker du om?" så vil jeg da meget gerne høre fra jer hurtigdt muligt... vi skal lave en parodi på Jon og sådan lidt forskellige til et skole arrangagement... så helst så hurtig som muligt!!

Mail: sofie_talin@yahoo.dk

www.lokumspadden.webbyen.dk

Kram dig selv en gang fra mig.... fifi!!

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 12-02-04 17:12

Hej sofie

Det har jeg... med akkorder

Sender den til din mail.

Mvh Chamira

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 12-02-04 18:16

Hej Sofie

Så ligger "Anden" i din Inbox!

Hvis der er andre der skal bruge den... eller Quangs sang, så smid en mail...jeg har forsøgt at poste begge sange 2 gange, og bliver med at få fejl.

Chamira

Kommentar
Fra : Captain86

Dato : 12-02-04 22:24

Heysa.. jeg kunne da egentlig også godt tænke mig "min store kærlighed" og "Quangs sang"... mail: nord86@hotmail.com

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 13-02-04 18:01

Så lykkedes det! (håber ikke det her copy/paste har flyttet for meget rundt på becifringerne!)

Du er min store kærlighed
Anders ”Anden” Mattesen

   C   G
1.    Solen skinner, himlen er blå
   F   C   G
   Vi står på engen, vi er begge nøgne
   C   G
   Du er stærk og slank og smuk som få
   F   C   G
   Jeg spejler mig i dine brune øjne

   Am   G
B.   Din krop den damper, du glinser af sved
   Am   G
   Jeg ved du knokler for min kærlighed

2.   Du er der hver gang jeg har lyst til dig   Som vers 1
   Jeg gir dig mad, du gir en tungeslasker
   Jeg fløjter blot, og så er du på vej
   Med spidset blyant og med tunge tasker

B.   Pisken smælder, du gi’r et lille hvin      Som B stk.
   Jeg har kun halvpart, men du er min

   C   F   G   C
C.    Du er min store kærlighed
   C   F   G   C
   Drømmen om dig, den varer ved
   C   F   G   Am
   Vennerne si’r at det aldrig vil gå
   C   F   G   C
   Men det vil vi to ride på

3.   Jeg husker tyd’ligt den dag du blev min   Som vers 1
   Husker kysset under havnemolen
   Men mine venner, si’r at jeg et svin
   Og jeg til grin på hele rideskolen

B.    De si’r jeg vammel, hver gang de ser mig stå   Som B stk.
   På min skammel, så jeg kan nå

C.    Du er min store kærlighed      Som 1ste C stk.
   Drømmen om dig, den varer ved
   Vennerne si’r at det aldrig vil gå
   Men det vil vi to ride på

   Am   E    Am   D
D.   Bare jeg ku’ forklare, bare folk ville prøve at forstå
      C    D   Em
   Man sagtens kan bruge sin forstand
       Am   C    D    G
   Selvom man har en kær’ste med sadel på

   G   C    D   G
C.    Du er min store kærlighed      OBS! Ny dur
   G   C    D    G
   Drømmen om dig, den varer ved
   G    C   D   Em
   Vennerne si’r at det aldrig vil gå
   G    C   D    G
   Men det vil vi to ride på

   A   D    E   A
C.    Du er min store kærlighed      OBS! Ny dur
   A   D    E    A
   Drømmen om dig, den varer ved
   A    D   E   F#m
   Vennerne si’r at det aldrig vil gå
   A    D   E    A
   Men det vil vi to ride på

   A   D    E   A
C.    Du er min store kærlighed
   A   D    E    A
   Drømmen om dig, den varer ved
   A    D   E   F#m
   Vennerne si’r at det aldrig vil gå
   A    D   E    A
   Men det vil vi to ride på

Men det vil vi to ride på….

_________________________________________________________________________________________________

Quang’s sang
Anders ”Anden” Mattesen

1.    Her er en historie om en dreng der hedder Quang,      C | G | F | C
han er syv år, bor i Thailand, og hans arbejdsdag er lang.    F | C | D | G
Han står tidligt op om morg’nen, og går meget sent i seng,    G | C | D | G
for Quang har nok at se til, skønt han bare er en dreng.    F | C | G | C

2.   Hver morgen klokken kvart i fem, går Quang alene ned    Som vers 1
   gennem tornekrat og tidsler, til en båd ved flodens bred.
   Og vandet det er mørkt og koldt, men familien har gæld,
   så han dykker efter perler, for det meste uden held

Chorus1   Så hvordan kan du dog sige, at du ikke er tilfreds      F | C | G | C
   At din far er dum og din mor er sur, dine lektier gir’ dig stress.   F | C | D | G
   Du har alt hvad du skal bruge, du har tøj og flæskesteg    F | C | F | C
   Og der er tusind børn i verden, der ville ønske de var dig.    F | C | G | C

3.    Quang har ingen far mer’, og hans mor er meget syg      Som vers 1
   så Quang må tjene penge, inde i den store by
   han står i larm og bilos, dagen lang i al slags vejr,
   og pudser sko, på rige folk, men går selv med bare tæer.

4.   Og når det så er weekend, får han ingen lørdagsslik,      Som vers 1
   for om lørdagen, der knokler han, på den støjende fabrik
   med ledning, der skal klippes ud, og den klarer lille Quang
   men han må bruge sine tænder, for han har ikke nogen tang.

Chorus2   Så hva’ fa’en får dig til at tro, at jeg vil høre på dit brok    Som Chorus 1
   at du ik’ ka’ li’ din spinat, og ik’ får lommepenge nok.
   Du har grillmad og Nintendo, du har tid til pjat og leg,
   Og der er tusind børn i verden, der ville ønske de var dig.

5.   Quang han er den ældste, af en søskendeflok på ti,      Som vers 1
   så det er ham der laver aftensmad, når dagen er forbi,
   Der er munde nok at mætte, det kan ofte være svært,
   så Quang har købt en tube lim, som de sniffer til dessert.

6.   Når Quang har lagt de små i seng, er han selv så dødsens træt   Som vers 1
   men han må af sted til byen igen, selvom det er blevet nat.
   For han har et stævnemøde, som han planlagde i går,
   Med sin kær’ste Heinrich Schutlze, der er 45 år.

Chorus 3   Så hvordan kan du fortælle mig, at du har et dårligt liv,    Som Chorus 1
er du sød at prøve at se det, i et større perspektiv.
Ta’ og tænk på andre end dig selv, ta’ ved lære af min sang,
Husk på, du har det godt, hvis ik’ du har det li’som Quang

Husk på, du har det godt, hvis ik’ du har det li’som Quang…

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 13-02-04 18:03

Okay, det var ikke lige hensigten at det skulle blive flyttet SÅ meget rundt... men håber i finder ud af det alligevel, det er ikke så svært at høre, hvornår skiftet er.

Chamira c",)

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 07-05-04 19:18

HEj chamira! gider du ikke at sende alle de akkorder du har med anden til mig på min mail??? den er fog89@msn.com? på forhånd tak!