/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Hvor er der stave/regne hjemmesider for ~
Fra : import
Vist : 5627 gange
30 point
Dato : 12-02-04 11:42

Hej ! Er der nogen som har nogle gode links til hjemmesider med opgaver m.m for børn 1-7 år, jeg synes det er svært at finde nogle rigtig gode. MVH Bent ( far til fire drenge )

Kommentar
Fra : calista

Dato : 12-02-04 11:48

Desværre kan jeg heller ikke finde gode hjemmeside, så jeg er glad for du bragte det frem her:)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-04 11:51
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-04 12:09

Vi har selv dette pcspil til de helt små det er bare godt og det kan børn på 3 år selv styre http://www.levende.dk/products/smaarollinger/product.htmn mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-04 12:10
Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 12-02-04 12:16

Hej import

Her er nogle stykker m. bla. små spil du kan downloade:
http://www.mariannejacobsen.dk/borneside/borneside.htm (se "Sebran" og "Magnus & Myggen")

Og en masse gode børnelinks:

http://www.mariannejacobsen.dk/borneside/borneside.htm#Links%20til%20gode%20børnesider

Mvh
Chamira

Kommentar
Fra : import

Dato : 12-02-04 12:31

Gode sider men stadig ikke nogle hvor det er stave / regne opgaver eller bare noget med tal !!!

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 40 point
Dato : 12-02-04 12:35

Det er der da på det øverste links... Se spillet "Sebran" og "Magnus og Myggen"

Siden skriver om Sebran:
"Sebran lærer børn ml. 3 og 8 år alfabetet og at stave, tælle og regne.
Programmet er nemt at bruge. Klik med en mus eller tryk på tasterne."

Siden skriver om Magnus og Myggen:
"Hjælp Magnus og Myggen med at skyde vokalerne ned med vandballoner.
De to skal også male vokaler og konsonanter røde og blå.
Eller hør hele alfabetet på den store højtaler.
I vandballonspillet skal du med musen styre sigtekornet rundt på banen og med et museklik forsøge at ramme de røde vokaler. Rammer du ved siden af eller skyder efter konsonanter i stedet for, kan du ende med at udgå for balloner. Hold sigtekornet hen over bjælken foroven for at høre de forskellige bogstaver i alfabetet blive sagt højt.

I malespillet hos bien gælder det om at male konsonanterne blå og vokalerne røde. Klik med musen på den rigtige farvebøtte, og klik derefter på bogstavet. Det kan gøres både i tilfældig rækkefølge eller i stringent orden. Det sidste er det bedste, da du så får ordet stavet.

Desuden er der en række øveark, som kan udskrives hjemme. Knappen til udskrifterne sidder i Magnus og Myggens stue.
Kræver Min. DirectX ver. 6.1"

og....

"Hjælp Magnus og Myggen med at løse lette regnestykker eller forbinde tal med hinanden.

Magnus og Myggen får en række regnestykker, hvor de fx skal svare på, hvad 3 klementinbåde + 3 klementinbåde er. Svaret findes ude til højre, og du skal klikke på det med musen, trække det ind og placere det i kassen efter lighedstegnet. I den anden opgave skal du forbinde tallene på tegningen i den rigtige rækkefølge fra 1 til 2 til 3 osv.

Når alle tallene er forbundet rigtigt, dukker det frem, som opfindermusen Molly i sin tid egentlig havde opfundet.
Kræver Min. DirectX ver. 6.1."

Det er godt nok kun demoer, men jeg ved at de er meget billige i f.eks. Merlin, hvor du også kan få en cd der hedder "Regneraketten" for MEGET billig.

Godkendelse af svar
Fra : import

Dato : 12-02-04 12:39

Tak for svaret Chamira. dog savner jeg nogle rigtig gode sider, jeg kender godt til magnus og myggen m.m.

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 12-02-04 12:53

Jeg har muligvis en anden løsning, men det kræver at jeg lige kigger nogle (mange) Cd'er igennem og plukker lidt hist og her. Hvis jeg finder noget, poster jeg min emailadresse her og så kan du skrive din adresse til mig på den.. så sender jeg en evt. cd.

Hold øje med tråden, der kan godt gå lidt tid

Chamira

Kommentar
Fra : import

Dato : 12-02-04 13:00

det må jeg nok sige, er du i familie med julemanden, eller er du altid så hjælpsom, mvh Bent Pedersen

Kommentar
Fra : randomchoise

Dato : 12-02-04 14:17

Hej Bent

Prøv f.eks. med http://klogeaage.dotbot.dk/index.htm hvor der er et link under matematik-emnet til

http://www.matematikbogen.dk/

Her kan du finde forskellige opgaver i forskellige sværhedsgrader.

På Kloge-Åge siden kan du desuden søge på andre emner.

Mvh.
Randomchoise

Kommentar
Fra : import

Dato : 12-02-04 14:33

Det var nogle gode sider, super, tak for info. MVH Bent

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 13-02-04 15:20

Hej Bent

Jeg har kigget ca. 20 cd biblioteker igennem, og kan kun finde omtalte programmer på engelsk, og så har det nok ikke den store interesse. Jeg skal fortsat holde øjnene åbne.

Mvh
Chamira

Kommentar
Fra : import

Dato : 16-02-04 08:31

Tak for din hjælp alligevel ! Bent