/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access Database
Fra : catbody
Vist : 590 gange
400 point
Dato : 12-04-02 06:34

Hej alle!!
Jeg og min niece er total newbies i access og har uhyggeligt behov for hjælp.
Som et selvvalgt (uuuuuhyggeligt) emne i forbindelse med et skoleprojekt,
har hun valgt at kunne præsentere en fiktiv markedsundersøgelse for sin
"ledelse" (klassen).
Jeg/hun har lavet er såkaldt spørgeskema i word med følgende:

Alle svarmuligheder er lavet som afkrydsningsfelter

Kender du xxx? ja nej

Hvad synes du om xxx? godt dårligt ved ikke

Benytter du selv xxx? ja nej
Hvis ja Hvorfor? Pris Design Andet
Hvis Nej Hvorfor? Pris Design Andet

Hvad synes du om prisniveauet? billigt middel dyrt ved ikke

Hvad kan man evt. gøre for at få flere unge til at benytte xxx? nyt
design Reklame Andet

Køn? Pige Dreng

Alder?

Jeg skal have lavet tabeller, formularer, rapporter og forespørgsler o.s.v.
Er der nogen der kan hjælpe??

Kontakt mig evt. direkte: hcma@has.dk

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-04-02 06:39

Hej igen
Jeg glemte at fortælle at jeg kører MS-Access2000 og min niece kører MS-Access97.

hilsen
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-04-02 13:40

Jeg tror jeg opgiver, og det er heller ikke en god ide at sende mig et forslag via e-mail, da .mdb-filer bliver blokeret som sikkerhedsniveau 1 og altså ikke kan modtages.
Så zonker - jeg afviser dit svar, hvis du ikke har et eller andet forslag, så vi kan få skidtet lukket.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 12-04-02 17:20

Hej catbody

Det er da en god og konkret introduktionsøvelse, hvis du/I har lyst til at gå videre med access
Zonker har ret - det er et omfangsrigt emne ad denne vej, men jeg kan foreslå at du investere ca. 60 kr. i et lile øvelseshæfte om Access som kan købes på posthuse, boghandlere, suprmarkeder etc. De er faktisk ikke så tossede til os newbies at komme igang på og så skriver de så man kan forstå det.
God fornøjelse med opgaven til hele familien.

m.v.h. kjeldgaard

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 400 point
Dato : 12-04-02 21:04

Hej catbody

efter jeg har gravet dybt i bunken, har jeg fundet en database til dig.
Hilsen Dk

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 12-04-02 21:48

Tak for svaret dk.
Lige hvad jeg har brug for.
)

Catbody