/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad synes du om udviklingen i KANDU?
Fra : Franksp
Vist : 689 gange
71 point
Dato : 12-02-04 00:32

Hvad synes du om udviklingen i KANDU?
Jeg tænker på, perioden juni 2002, hvor jeg kom på første gang, og til i dag.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-02-04 00:40

Hej Franksp

Hvilken udvikling?? du bliver nok nød til at specificere det lidt??

// Toupie

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 12-02-04 00:43

tjaeee - med skræk for selv at få smæk vil jeg nok mene at der er gået lige lovlig meget smalltalk i det...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 12-02-04 00:45

... og selve kandus system bliver sgi værre og værre... jeg får mails på knap halvdelen af hvad jeg abonnerer på, nyhedsgrupperne er en saga blot, - snyd, fusk og bedrag er som det plejer. Ramses er blevet tam. Ellers intet nyt under solen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-04 00:48

Ja du må hellere tage det jagttegn skingur

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 12-02-04 00:55

Jeg syntes det kører helt fint. Savner dog nogle gange nogle lidt mere seriøse svar på mine spørgesmål. Men det hører til sjældenhederne.
I starten var jeg ved helt at droppe kandu.dk fordi det gik for langsomt. Men efter jeg beyndte at bruge Mozilla, gik det hurtigere.

Men det vigtigste herinde for mig er at jeg lærer noget, og det gør jeg

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 12-02-04 01:01

Til Toupie og andre

Det var med vilje, at jeg ikke uddybede det nærmere, men vidste godt, at jeg blev nødt til det. Da jeg "kom på i 2002", var jeg meget glad for at "være med". Brugte mindst 2 timer hver aften. Fik mange kolleger til at "logge på". (De er "logget af" igen, da de ikke gider mere. Jeg har spurgt dem hvorfor. De fleste svarer, "at der er for mange "skænderier" og at det ikke er så seriøst mere. Jeg synes også, at det er blevet mindre seriøst. Måske er det bare mig der føler det sådan. Derfor stillede jeg spørgsmålet til jer.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 81 point
Dato : 12-02-04 01:04

Tja, nu har jeg ikke været medlem så længe, men i den tid jeg har er der sket en del forandringer.

Der oprettes på forunderligvis mange eengangs superbrugere, man ellers ikke hører mere til.

Mange mangler den pli, ved at bryde ind i dialog mellem spørger og svarer. Hvis spørgsmålet er ved at være løst bør andre holde snuden for sig selv.

Kvaliteten af svarerne er dalende, mange bryder ind med forslag til løsninger uden at vide hvad de svarer på.

Der er gået lidt for meget inflation i tips som overhovedet ikke har noget med tip at gøre.

Dette er blot en kort liste over hvad jeg har observeret.

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-04 01:08

Både og Franksp! Jeg synes da det går rimeligt godt ude i de seriøse grupper, men der kan der jo osse gå lidt smalltalk i hvis spørgsmålsstilleren er længe om at lukke spørgsmålet! Du har ret i at der har været en del turbolens på det sidste, men det er min fornemmelse at det er ved at drive over!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 12-02-04 01:15

Jeg er her også sjældent..... gider ikke ræset mere. Det er heller ikke så sjovt når man er helt nede på en 10. og 16. plads under top50 *G*

Jeg er træt af tips om tips, virusadvarsler som jeg modtager 5 mails om + et tip fra kandu om samme virus.

Ligegyldige tips og folk som haster med at smide svar så hurtig at det ikke bliver godt.....

Kandu er ikke blevet dårligere, men måske endda bedre. Den store forskel er bare at det for 1-2 år siden (og stadig lidt idag) var mig selv som opførte mig på samme måde som jeg idag kan få grønne ører over andre gør *G*

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-02-04 01:15

Franksp

Skænderier har der altid været, så det er ikke anderledes. Smalltalk og "bryden ind" i tråde har der også altid været, derfor blev smalltalk oprettet, og det virkede da også for en stund - men ikke mere nu

Jeg tror det handler en del om hvorlænge man har været bruger herinde. Da jeg startede herinde i sin tid, troede jeg det var et seriøst forum og tog det selv seriøst. Efterhånden som man bliver mere tryg og kender lidt til de forskellige brugere, bliver snakken også mere løssluppen.....og mindre seriøst.

// Toupie

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 12-02-04 01:15

tedd...... det driver aldrig over

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-04 01:20

Jeg er osse elendig med fornemmelser Uffe Men forøvrigt synes jeg ellebys indlæg egentligt giver et ret godt billede på, hvad man som nogenlunde seriøs bruger (som jeg regner mig selv til ) er ret træt af. Nå jeg må hellere i seng jeg er begyndt at skrive knudrede sætninger.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-02-04 01:50

Ellebye >> fuldkommen enig.... Men jeg er simpelthen begyndt på noget nyt i år. Hvis en diskussion kører helt af sporet, siger jeg farvel, og fjerner flueben fra oplysninger om kommentarer...

Har droslet meget ned...

Men dem af jer der er tilbage og aktive er sg* meget hyggelige...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-02-04 02:33

Da jeg måtte lide den tort at gå på førtidspension, fandt jeg ved en tilfældighed dette forum.

Jeg syntes jeg stadig "havde noget tilbage" og gik ind med den indstilling at hjælpe andre på de områder jeg selv har arbejdet med i mange år. Det har jeg, og det syntes alle burde gøre, skrive sin profil, om ikke andet for at spørgerrne kan se hvor kvalificeret svar man kan forvente sig af en given person.

Jeg skal bestemt ikke gøre mig bedre end formentlig mange andre, og gik da også i starten i et form for "pointræs". Jeg siger ærligt, at det i dag intet betydning har for mig.
Blot en lille ting, jeg har stadig en helt ny DVD-afspiller jeg endnu ikke har pakket ud. Men i øvrigt har jeg i forvejen 4 herhjemme, så jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal bruge en mere til.
Jeg har måske, vil min omgangskreds sige, været heldig at få en rimelig erstatning, ca. 1 mio. kr. sidder næsten gratis i huset med min kone, kan som sådan købe hvad jeg vil, blot ikke mit heldbred tilbage, så de "gaver" der står på spil hver måned vil blot fylde mere op i et ellers overfyldt computerrum.

Nej, det jeg har brug for er takken for en indsats når man har løst et problem for en anden, det varmer, og får alt andet een til at føle man stadig kan bruges til noget.

Men ånden herinde er efter min mening blevet lidt kold på det sidste. Mange siger de ikke går op i point, men gør det nok alligevel, jeg har ikke brug for dem.

Derfor har jeg også droslet meget ned på det sidste, og det eneste jeg abonnere på er kandu-spørgsmål. (Det kunne jo være at kandu snart meldte ud hvad fremtiden måtte bringe). Desuden tager det en pokkers tid specielt når man hjælper andre med HTML-spørgsmål. Desuden er 1/3 af alle spørgsmål omkring personer der har fået virus ol. på deres pc, og det hænger snart lidt ud af halsen. "Bliver da folk dog ikke klogere."

Det er efterhånden kun meget få spørgsmål, for mig, der giver en udfordring, og da vi alligevel har en "ekspert" i arlet, ja så kan han lige så godt fortsætte, jeg forstår blot ikke at han fortsat lyster.

Jeg vil givet blive på kandu, man har jo snart lært de forskellige at kende, og jeg kan da også lære meget af de svar der bliver givet.

Men men men, der er dog andet i livet, til frida, specielt når man lige har anskaffet sig hund, og meget andet jeg har lovet, overspilning af film, konvertering af dias, overspilning af gamle grammefonplader, det hober sig op, og min hjemmeside har jeg også planer med at få "pettet" lid op, så jeg får nok tiden til at gå.

Nok for nu, ellers kan jeg blive ved hele natten.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 12-02-04 06:39

Hej ellebye
Jeg forstår udmærket dit ønske om noget at gå op i, specielt i den mørke tid.
Hvad med at du kaster dig over aktieinvesteringer med brug af noget af din friværdi eller erstatning? Du kunne jo starte småt med klar afgrænsning af hvad du ville sætte på spil. Det er nok ret udfordrende og der findes diskussionsklubber i stil med Kandu altså at nogle er kloge og inspirerende men mange er ret overfladiske med hurtige svar uden ret meget indhold. Ikke at jeg selv er nogen ørn men jeg ville gerne! Eksempel: Euroinvestor.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 12-02-04 07:29

Som pensionist med megen "fritid" nyder jeg at kigge ind på kandu. Dog undlader jeg nu at blande mig i de evindelige og uundgåelige dikussioner om, hvordan man bør opføre sig, og hvordan kandu burde ændres.
I og med at der kommer nye brugere til hele tiden, der også skal bruge en vis indlæringstid, vil der uværgelig opstå situationer der kan virke irriterende.
Det er der desværre ikke noget at gøre ved; man kan kun selv prøve på at optræde sobert og foregå andre med et godt eksempel.
Men alt i alt syntes jeg at tonen er blevet meget bedre - en overgang var den meget grov, næsten hadefuld.

Jeg tror at der på et tidspunkt var enkelte der morede sig med at puste til ilden ( ingen nævnt ingen glemt ) men det er ikke så slemt mere. De fleste af dem holder sig nu til at svare seriøst, og ellers en gang imellem boltre sig lidt i smalltalk.
Men det er vel også hvad smalltalk er beregnet til!

Noget af det som mange burde tage til sig, er de bemærkninger der er kommet i denne tråd, om at holde sig til emnet i et spørgsmål. Det er som regel erfarne brugere der forfalder til denne uskik, måske fordi de føler at de er kommet til at kende hinanden, og derfor har opnået ret til et vist frisprog.

Men tænk lige på, at det er et åbent forum med fri adgang for alle. Nytilkomne der tilfældigt kommer lige ind i en sådan tråd, kan meget nemt blive til de omtalte "endagsturister" og det er jo i grunden en skam.

Så lad os holde skæg for sig og snot for sig, så vil kandu fortsat være et godt sted at færdes.

For alle der ikke er helt sikre på, hvad reglerne i grunden er, kan jeg anbefale at gå ned i bunden af denne side til den mørke linie, hvor der står copyrigth @ 2000-2004 kandu.dk. og klik på den.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-02-04 08:17

Hejsa
Kand er det folk selv gør det til... og hvad Kandu tillader. Generelt er Kandu som humøret op og ned, det er som sinuskurver, og de eneste der kan ændre det er brugeren/brugerne - Kandu's indsats er minimal, men der er dog regler (som ikke al'tid bliver overholdt - eller håndhævet af Kanu).
Hygge...
Søren

NB: Generelt set, så er jeg tilfreds med Kandu... set i det lys, at det ikke er en kommercielt dreven side. Dem er der så mange af andre steder på nettet... og hvordan er de så lige?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-02-04 08:19

Det går godt... her er en flok fordel dem selv til stavefejlene (u,u)

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 12-02-04 08:52

Hej Frank

Selvom jeg ikke har været her så længe, er jeg blevet både positivt og negativt overrasket over at være på Kandu... heldigvis mest positivt.

Som oftest synes jeg, at svarene bliver leveret hurtigt, og til trods for de 2-3 ubrugelige svar, der næsten altid er, finder man en (eller flere) der kan løse problemet.

For det meste er omgangstonen rar, og jeg holder af at komme her, både for smalltalk og for at lære noget.

Men hvor der er regler, er der undtagelser, og der findes altid brodne kar...

Feks. er jeg meget chokeret over et så usagligt og infantilt indhold, der er at finde i RAM3's svar til Zippen i dette spørgsmål:

http://www.kandu.dk/dk/spg/32711

Det er ikke lige hvad jeg ville forvente at få af svar, når jeg stillede et seriøst spørgsmål om mit kæledyr, der var meget sygt... Ofte gør det mere ondt at miste et kæledyr, da vi elsker dem betingelsesløst...

Chamira

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-02-04 09:02

Hej Chamira
Så håber jeg du til gengæld læste indslaget med hende der havde måtte lade sin hund aflive. Det var både en rørende og god historie, og blev yderst godt modtaget.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 12-02-04 09:18

> ellebye

Ja, jeg læste den rørende historie om hunden, og måtte tage mig selv i "svømme over"... ca. i øjenhøjde!

Jeg bliver bare hysterisk, når nogle ikke forstår at respektere andres sorg og bekymring. Jeg ved, at jeg inden for de næste 1-3 år, bliver nødt til at tage beslutningen om aflivning af min hest, som jeg har haft i 12 år (den er 15 år). Den fik en benskade ude på marken i 1995, hvilket har dannet arvæv, der er begyndt at forbene sig (ergo bliver den mere og mere stiv i koden). Det er ikke til at holde ud at se på, men indtil videre forsikrer dyrlægen mig om, at den ikke har smerter ved at gå... Det er bare så svært... bare tanken gør ondt.

Chamira

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-04 09:35

Hai Franksp og alle jer andre. Jeg ser nu intet nyt under solen, siden jeg loggede på første gang 25-05-2003.

Ret hurtigt gik det op for mig at nogle prøver, med mere eller mindre held, at snyde sig til point. Det bli'r i 99% af tilfældende opdaget og der bliver taget affære.

I det store hele synes jeg folk på kandu.dk er seriøse ...og FORSKELLIGE. Herligt

Mht. smalltalk i emnerne synes jeg ikke det er et problem. Måske fordi jeg selv er sluddervoren

Kandu.dk er faktisk blevet lidt hurtigere, men det går op og ned i perioder.

Jeg får alle mine emiler fra de emner jeg abonnerer på ...før eller siden.

Alt ialt er kandu.dk efter min mening : Det bedste board i Danmark !!!

Derfor : Pas nu godt på det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-02-04 10:12

Sren på 55°41’42’’N Hej Franksp

Efter at have siddet og læst tråden grundigt igennem og konstateret at der er en gennemgående tilfredshed med udviklingen kan jeg godt tilslutte mig det. Hvis der er en eller anden der lidt eller meget utilfreds, tjaa så er der jo kun det, at sige at vi selv bestemmer indhold og dermed kvaliteten. Det der ind i mellem går galt er at vi ikke giver os tid nok når vi svarer eller spørger. Ting tager tid, også her på Kandu.

En anden er også at holde snotten for sig selv og ikke altid skulle blande sig i alverdens ting og sager.

Når en tråd er ved at rinde ud, er det nok en uskik at bruge den til smalltalk for den indspiste, læs (alle der har været her længe og særdeles aktivt) kerne af genier. Øvvv. Det her lyder meget negativt, men sådan er det ikke ment.

Jeg har benyttet mig af forummet her siden foråret 2003 og har fået megen hjælp og vejledning af førnævnte kerne af genier. Det er jeg glad for.

Min metode at bruge forummet på er, at jeg ikke abonnerer på noget som helst, med svinger forbi ”sidste 25” når der er mulighed for det. Kigger på spørgsmålene og ser om der er noget jeg ved noget om, og det er der sjældent. Men jeg bliver klogere af at se på de forslag til løsninger der fremkommer.

Til sidst til alle: Tak for den hjælpende hånd i store og små spørgsmål.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 12-02-04 10:28

det her sted representerer jo bare et udsnit af befolkningen, der er både idioter og flinke og kloge og irriterende osv. osv.

Der er kun 1 forskel, og det er at folk er anonyme, så de kan kæfte op uden at risikerer at blive "straffet" for det.

Folk kæfter jo ikke sådan op til hverdag, som nogle herinde gør... men man skal vel ud med et eller andet sted.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-04 10:39

ibasa -> Du berørte lige, en for mig, vigtigt vinkel. Nemlig; man selv bliver klogere af svare på nogle spørgsmål. Jeg har gennem tiden tiltusket mig mange 'smarte' løsninger på den måde.

Vidensdeling. Som det så smukt står skrevet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 12-02-04 12:36

Generelt er tonen og sproget seriøst, men selvfølgelig er der altid et par "smuttere". Som ganske nyt medlem, har jeg set svar på spørgsmål, hvor reaktionen var: Aha, det var smart .. det kan bruges !
Jeg har også gemt mange rigtig gode og meget præcise links. Der er en 2-3 medlemmer, der gang på gang bare rammer "plet". Og tak til dem !

Generelt: Er spørgsmålet PRÆCIST stillet, kommer der også præcise svar. Er spørgsmålet lidt "fjollet" bliver svar og kommentarer også "fjollede".
En overskrift som eskempelvis: "Jeg søger hjælp ..." er alt for upræcis, for det er vel alle spørgsmålene.

Kandu er altid et besøg værd !
/PG

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-02-04 12:52

PG >> Det er nemlig helt rigtigt. Spørgeteknikken har meget at sige med hensyn til hvilket svar man får.

Ellebye >> Jeg er da glad for du tager skaden i stiv arm. Du har altid svaret fornuftigt og seriøst... Ingen problemer dér.

Rfou >> Du skriver:

Citat
Noget af det som mange burde tage til sig, er de bemærkninger der er kommet i denne tråd, om at holde sig til emnet i et spørgsmål. Det er som regel erfarne brugere der forfalder til denne uskik, måske fordi de føler at de er kommet til at kende hinanden, og derfor har opnået ret til et vist frisprog.

Hvortil jeg - af naturlige årsager - må sige, at grunden til at erfarne brugere korrigerer bl.a. KAN være at nogle svarer i øst, når der spørges i vest. Jeg kan ikke huske profilnavnet, men der var en gut herinde som gerne ville være "IT-supporter", der slet ikke var i stand til at tage imod høflig og opmuntrende vejledning i hvordan han kunne lære mere...

Folk bestemmer -- ganske korrekt -- selv hvad Kandu.dk bliver til for dem selv, men jeg vil påstå, at der er en væsentlig mangel på respekt når man begynder at oprette sig med flere profiler. Vi er flere der har MANGE e-mail adresser, men lige fra starten af var det en aktiv beslutning fra min side af at jeg ikke selv ville snyde, og de gange jeg har set eksempler på andres snyd, medfører dette ofte 14 dages pause (eller endda nogle gange mere ) fordi jeg simpelthen "taber pusten"...

*************************************************************************************

Men generelt set, er der mange ting at være tilfreds med, men jeg savner sådan en form for "Alert admin" ud for enkelte bemærkninger, således at en administrator straks kan pejle folk ind på den rigtige måde at svare på...

Tak til alle der holder humøret oppe her på kandu.dk ----> Livet er for kort til brok.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 13-02-04 08:07

Hej! Jeg er enig med Guild og H-blunck i at et af problemerne er at spørgsmålene ikke er gode nok, mange spørgsmål er overfladiske eller de indeholder ikke tilstrækkelig information til en dækkende og korrekt besvarelse. Så ser man dels et antal svar som ikke duer, dels et antal uddybende spørgsmål inden der kan opnås en konklusion. Og i en del tilfælde er den oprindelige spørger forsvundet, så det hele ender ud i luften!
Prøv f. eks. at læse spørgsmål 32537, som illustrerer dette med 19 svar men det grundlæggende problem er ikke besvaret fordi informationerne ikke er tilstede.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 13-02-04 08:36

Nu er det jo sådan, at der ikke er nogen optagelsesprøve, man skal bestå for at kunne/måtte benytte sig af kandu. Eller et kursus der skal/kan gennemføres.

D.v.s. at enhver kan gå direkte ind og stille spørgsmål - besvare eller kommentere, med de forudsætninger vedkommende nu engang har, og sidder der alene ved sin skærm, og må lære af de informationer, der kommer frem der.

Er man totalt uerfaren med computer og internet, er det uundgåeligt at man begår fejl. Og selv om man har en vis erfaring, kommer man også nemt til at lave fejl.
Det er vist kun de allerfærreste der ikke har klumret lidt i det på kandu; men efter en kortere eller længere tid, kommer de fleste jo efter det.

En tråd som denne er jo god at blive klog af; men når den er forsvundet ud af de sidste 25 er der ikke mange der får øje på den.

For alle vil der være en vis indlæringstid, inden man finder ud af hvad det går ud på, og der er jo også stor forskel på, hvor lang tid man bruger på kandu, og hvor alvorligt man tager det.

Dette eller lignende emner bliver jo taget op gang på gang, og ved eftersyn vil man finde ud af at persongalleriet blot skiftes ud.

Man kan vel kalde det for en slags løbende kursusvirksomhed, og det vel ikke så galt.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-02-04 09:10

Jeg har nu læst "det med småt" forneden på siden. Var ikke klar over der kunne fremkaldes en tekst.
Fornuftig tekst, men hvad er "ærekrænende" ?
MVH
Varla

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 13-02-04 09:44

Ærekrænkende er et kompliceret juridisk emne, som domstolene i sidste ende må afgøre. Men det er noget med, hvis nogen udtaler kompromitterende ting om en anden person, så vedkommende føler sin ære og værdighed krænket.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-02-04 10:46

Jo, den der med ærekrænkende kender jeg godt, men "ærekrænende" ?
MVH
Varla

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 13-02-04 11:31

Hej Varla

Din sidste kommentar er sikkert en af de ting der gør at nogle profiler har det lidt svært her på kandu.dk. Vi laver alle stavefejl, slåfejl, forkerte ordstillinger, ukorrekte bøjninger og andre bummerter. Det skal der være plads til og så længe vi forstår meningen med det der skrives/er skrevet så er alt vel i orden. Meningen med det her forum er at hjælpe hinanden. Du/andre pofiler besidder en viden og skarpsindighed jeg ikke er i besiddelse af, men du/andre stiller den til rådighed for os der er lidt ringere stillet. Vi hjælper hinanden i en atmosfære af respekt og værdighed. Vi har ikke travlt med at pege fingre af hinanden, selv der skulle indsnige sig fejl som oven over er beskrevet. Nu er det heldigvis en eller anden i kanduteamet der har lavet denne fejl, men hvis det var en spørger der i forvejen var usikker + at være løbet ind i et eller andet problem, tjaa, så må det være direkte sårende at blive peget fingre af. Hvem sagde mopning ?

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 13-02-04 11:50

Der er ikke noget der hedder "dumme spørgsmål", uanset om der er en trykfejl, stavefejl eller lignende !
Men et spørgsmål som eksempelvis "Lost forever" i katagorien "Musik" .. det er en hård nød at knække !? Spørgeren må da have bare "lidt" flere informationer.
Som spørgsmålet er formuleret er det "umuligt" at give et kvalificeret bud.
Så derfor: Stil præcise spørgsmål, men bare lidt "kød"
/PG

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-02-04 11:54

Jeg driller også bare, men i foregående indlæg er der en enkelt som søger seriøse indlæg, og netop at stave ærekrænkende forkert må da være alvorligt. Jeg håber du forstår.

I øvrigt har det undret mig, og gør det fortsat, at de fleste forsøger at være så utroligt anonyme. Jeg har selv anonymiseret lidt, men mener det skulle være muligt at identificere mig, men efter at have kikket på din meget præcise stedangivelse spørger jeg mig selv om du har sejlbåd eller vandtæt computer.

Kærlig hilsen
Varlas mand

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 13-02-04 12:20

Hej Varla og tilhørende Husbond.
Det var en af de bedre.........Vandtæt computer........ Nej, det behøver den ikke at være for elevationen(koten) er vist nok 17 meter

Det er nok mig der har misforstået det lidt. Jeg opdagede slet ikke at det var et godmodigt drilleri, sååeee no bad feelings ?

Det viser vel også, hvor svært det er, at være drilsk eller sarkastisk på "tryk".

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-02-04 13:56

No bad feelings.
Jeg har sådan set kun et enkelt problem, men det er nok værst for andre, nemlig at det da er svært at tage alting så pokkers dødalvorligt. Hvis ikke verden er værd at grine af, så er det da først nødvendigt.

Og først nu ser jeg at jeg læste din stedangivelse forkert, men der er jo forskel på 54 og 55, og koten fik mig til at tænke på min onkel som i mange år var meteorolog på Vandel flyveplads. Det var da en nærliggende ting- ikk' ?
MVH
Varlas vicevært

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-02-04 13:59

Jeg er altså ikke god til at læse stedangivelser, men ad flere omveje nærmer jeg mig nu Elleore. Var det der Ellehammer fløj ?
MVH
husbonden

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-02-04 14:14

Min slutkonklusion bliver at fordi en eller anden skrev et hit som en anden brikker sig over, så har jeg dels fået et godt link, jeg har truffet nogle hyggelige personer, jeg har lært noget om Kandu, jeg har lært lidt geografi, og uden at tænke nærmere efter, så er der sikkert et par ting mere.

Tak for det Kandu og alle i andre Kandu'sser
MVH
Varla

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 13-02-04 15:20

Hej Husbond

Elleore.....elevation 17 meter....... næe......Det stemmer dårligt. Elleore bliver en gang imellem oversvømmet, ikk´? Og hvad så med løverne ? Vi kan næsten høre de brøler og knurrer, så det er ikke så langt væk.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-02-04 16:10

For lige at slå ovennævnte ord helt fast hedder det : Ærekrænkelse

(Det sagde stavekontrollen i word).

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-02-04 16:27

Hermed fastslået at Ærekrængende udtalelser slet ikke er en krængende Ære, men i stedet Æren som krænkes.

Det er rart at vide, for som skrevet står: Ær'en er det fagreste træ i skoven

og krænkes den skal vi have fat i en Foged, en skovfoged... eller måske jeg husker forkert.

Nåh, pjat med mig. Tak for chatten.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 13-02-04 16:50

Spørgsmål : "Hvad synes du om udviklingen i KANDU?"

Her startede det, det har da virkelig udviklet sig, der er vel snar sagt IKKE det "emne", som ikke er blevet berørt i denne tråd. Så jeg givet TOP-karakter til udviklingen på Kandu ! Tillykke, og go' week-end !
/PG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-04 22:19

h_blunck -> Noget af det mest fornuftige jeg har hørt længe : Vi (..jeg) savner nogen gange også en 'MODERATOR' der kunne luge ud i det værste ukrudt. Alligevel ; på den anden side ville det gøre dette unikke board tandløst og uden 'sjæl'. En af de gode ting her, er at vi selv bestemmer; hvordan vi har det

Et spørgsmål om : RESPECT !!!

Yow Jow...!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-02-04 07:25

orv.. jeg vil gerne værer Moderator!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-04 09:45

[hør] SKINGUR er hermed udnævnt til MODERATOR med ret til at bære sabel og høj hat.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 14-02-04 11:45

Moderator
I fremmedordbogen står blandt andet:

"stof, fx grafit, som anvendes til at bremse neutronerne i en termisk reaktor"

Så skingur, inden du køber høj hat og sabel, skal du lige sikre dig en stang grafit.
/PG

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 14-02-04 12:15

Så vidt jeg erindrer fra min skoletid, så består stiften i en god gammeldags blyant netop af grafit.

Så det problem skulle være hurtigt løst.
/Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 14-02-04 12:22

Ved nærmere eftertanke tror jeg nok jeg i fremtiden vil bruge kuglepen. /Varla

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-02-04 12:27

Hej med jer .
Min smukke hustu og jeg har i går aftes været i biffen sammen med et par druk og visevenner med speciale i afsyngelse af vort fædrelands vemodige sange og set "Calender Girls". Engelsk film når det er bedst og er først lige nu trådt ind af døren med hæs stemme og .
Men, never mind. Det er med bestyrtelse jeg læser at skingur er klar til at i føre sig høj hat og sabel. Den går ikke !
De ENESTE der har ret til at bære sabel og høj hat er maskinarbejdere, udlærte, og det kun ved højtidelige lejligheder. Tag den.TAK.

Molo du har IKKE ret til at udnævne nogen til at iklæde og iføre sig ovennævnte
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 14-02-04 13:32

ibasa
Vil det sige, at du fratager de hårdt arbejdende SKORSTENSFEJERE retten til den høje hat ?
Jeg vil snarest indsende et forslag til næste generalforsamling .. men er der nogen der har adressen på bestyrelsen ?
Alvorlige spørgsmål som: Dress-code og udnævnelser af titler skal have helt FASTE retningslinier.
Under "Eventuelt", vil jeg foreslå at teksten rettes til: "Spørgsmål og indslag på Kandu kan skrives med BÅDE blyant OG kuglepen"
/PG

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-02-04 13:43

>Guild.
Det er OK med den høje hat, men hold nallerne fra våbnene(gad vide om det hedder sådan).
MVH
Maskinarbejder med svendebrev og Ex. Oversergent i det Kongelige ildsprudende Feltartilleri med ret til at bære sabel.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-02-04 15:21

nå... hjelm og pisk så?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-02-04 16:17

>skingur............Ja,da. Lyder som en god ide. Er det kun til ridning på din fremmedarbejder fra Island?

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-04 16:34

Franksp - jeg syntes, at Kandu er blevet til et rimeligt afslappet sted for alt muligt.
Der er ikke så mange som gider at slås...............heldigvis.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 14-02-04 16:43

Kinesere bruger traditionelt også pisk - hårpisk.
Ejvind

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-02-04 18:51

S ren.. nej, sådan ser jeg da altid ud *g*. ikke kun med fremmedarbejderen

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 14-02-04 18:53

Hva...slås?? Jow det gider jeg da godt
hvis altså der er nogen som tør?

Frida...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-02-04 18:54

du ka da bare komme an ka du!!!

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 14-02-04 19:02

En hilsen fra mit alter ego:

eller som nogen mener:

men det rigtigste er nok:

Ejvind....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-04 19:09

Jeg kan godt løbe rigtig stærkt..........hvis der er nogen efter mig.
frid@flip.dj ..............husk der er langt hjem.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-02-04 20:29

Emesen din gav

Hurtigt er noget der ligner 10,10 sek. i træsko på de første 100 meter ................Ka´du leve op til det ???????
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-02-04 20:36

Med en dårlig nakke og dårligt ben, tror jeg kunne aflægge denne distance på under 10 sec. hvis det var en gal tyr der var efter mig.

(Det kan godt være at jeg ikke overlevede det men en tyr er vist ikke ådselæder)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-04 20:36

10 rent på de første 20 meter.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-04 20:41

Fransp - jeg undskylder meget på de andres vejne, at de ikke holder sig til spørgsmålet, og lokker mig med.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 14-02-04 20:41

>Skingur
Dig gider jeg ikke slås med...det vil helt sikkert blive for træls....du bliver jo ikke engang sur over at blive kaldt for en sløjfekørende multibavler

>Emesen
Ja der er langt hjem.....355 km helt nøjagtigt

Frida...

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-02-04 21:02

Til alle indlæggere.[hør].............Hold jer til emnet. Hva´var det nu det var ????

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-02-04 21:06

Hej Franksp........

seriøst...........Oplysende når det kræves....... Gemytligt og hyggeligt når der er mulighed for det.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 14-02-04 21:10

Hej igen Franksp...............

Hyggeligt og gemytligt , men uden at svinge uden om seriøsiteten , og når det ikke kan skade nogen profiler.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-04 21:13

Heeeiiiiiiii... Nåeh så.. fidaflip vil slås !!! Lange ben og spagetti-arme. Kom an...

Kompromis : skingur er fremover MODERATOR; med ret til i overensstemmelse med relementet, at bære hjelm og pisk

...så længe det ikke er mig skingur pisker

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 15-02-04 21:18

Tak for svaret ellebye.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-04 21:35

Tak for dine bemærkninger ibasa. De varmer

ellebye -> Dette er noget af et påstulat :

Citat
Kvaliteten af svarerne er dalende, mange bryder ind med forslag til løsninger uden at vide hvad de svarer på.

Det er din mening og sådan må du godt have det for min skyld. Jeg er bare ikke enig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-02-04 22:15

>molokyle

Jeg generalisere ikke. Jeg syntes blot at mange af de helt nye svarere til tider nærmest kopiere tidligere svar, uden de selv ved hvad de overhovedet ved hvad de svarer på.

Jeg vil ikke komme med eksempler, men der "superbrugere" der svarer på alt der overhovedet kan svares på, og det er her jeg mener nogle af svarerne på mig virker hen i den blå luft.

Men hvis alle her var enige, hvor ville det dog være kedeligt.

ellebye

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 15-02-04 23:07

Også jeg er enig at nogle synes at jagte point for en hver pris, men der kan jo også være en anden grund.
Da jeg ikke vil risikere at såre eller genere nogen, og måske endda helt grundløst, så er det bedre at lade være, for som et gammelt ord siger:
"Kan du ikke sige noget godt om nogen, så lad være at sige noget"

Og et udsagn fra mig ville på foreliggende grundlag været grebet ud af den blå luft.
Ejvind

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-04 23:24

Jeg følger ikke med i alt, men jeg synes nu ikke der er problemer dér hvor jeg færdes. At folk videregiver andres tip og løsninger til spørgeren er da helt ok. hvis det løser spørgerens problem.

Nåhh, men lad ligge, for det skal jeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 23:54

Jeg benytter henvisning til andre brugere og spørgsmål.
De fleste har jeg direkte fået lov til.
Emesen.