/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Digital parabol reciever?
Fra : bassenborg
Vist : 635 gange
50 point
Dato : 12-02-04 00:01

Hvordan får man det billigst, når man skal købe digital parabol reciever, med Viasat abonnement?
Og er der noget om, at hvis man betaler f.eks 2-3000kr. for en reciever, så bliver abonnementet billigere, end hvis man køber et (tilbud) til 1kr. + Viasat-abonnement?

Håber det er til at forstå, ellers spørg til!

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-02-04 00:05

Som udgangspunkt er der ikke forskel på abonnementspriserne, om du udnytter et tilbud eller ej. Så selv hvis du har en modtager i forvejen, kan du lige så godt købe en receiver til en krone.

Alle forhandlere får nogle listepriser, men kelkoo.dk har vist noget prissammenligning, hvor du kan kontrollere dette...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 12-02-04 01:38

Hej.
Som Henrik, Slagelse skriver, er der ikke forskel på abonnementpriserne, så det billigste er at købe en reciever til 1kr.
Så kan du sælge den gamle (hvis du har en), eller den nye, men så skal du lige tjekke om den gamle reciever tager imod kortet fra Viasat.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 12-02-04 08:57

Køb du bare den til en krone. Det gør ikke den store forskel. Husk bare på, at hvis du vil ud af guldpakken igen efter det år du binder dig til, skal du opsige abbonementet inden året er gået. Mener det først kan opsiges 1 eller 3 måneder før det første år er gået. Gør du det ikke inden året er omme, hæfter du dig for et år mere. Men det er vel og mærke ikke et år fra du køber recieveren hvis du har haft viasat før, det er et år fra den dato du første gang fik et kort fra Viasat.

Mvh.
En der har brugt timer, faxpapir og anbefalede breve for at komme ud af Viasats bondefangeri!

NB: Skulle man sidde i kløerne af viasat som beskrevet, kan man klage til forbrugerklagenævnet. De har efterhånden så mange klager fra utilfredse Viasat kunder, at de kan tapetsere Cristiansborg med dem...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-02-04 10:31

Lige en ting du også bør undersøge, hvis du også abonnerer på Canal Digital er, om der er plads til 2 kort, ellers skal du have 2 recivere.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-02-04 11:10

Hej bassenborg

Det første du skal vide er at viasat skifter codningssystem her i foråret. De skifter til det sikre NDS/videoguard - pga. det gamle viaacces blev hacket. Her er beviset: http://www.viasat.dk/index.phtml?page_type=document&document=39020

I praksis betyder det at det kun er disse viasat godkendte modtagere der kan benyttes:
Citat
Nokia 9902
Nokia 220S
Thomson DSI35TH
Triax DSI350TX
Triax DSI354TX med indbygget Conax
Strong 8700 med indbygget Conax

Canal digital har svaret igen ved ikke at vil udlevere Canal digital udstyr til disse modtagere:
http://www.sattv.dk/nyheder/nyhed.aspx?ArticleID=748

Derfor vil du, som det ser ud nu, være tvunget til at skulle benytte 2 modtagere, hvis du vil se både canal digital og viasat.
Ønsker du kun at se canal digital plus de gratis kanaler er det absolut bedste råd at ringe til viasat og få et tilbud. De kører netop nu en kampagne, hvor man får modtageren gratis, mod at betale et års abonement til få penge. Dette vil samtidigt give dig en form for garanti på din modtager virker efter foråret

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-02-04 11:22

Altså, hvis du ønsker at købe din egen modtager med det primære formål at kunne se viasat til sommer. Så skal du vælge en af de modeller jeg foreslog. Du vil så ikke kunne se Canal digital, men det er enten eller som du nok kan læse. Derfor mener jeg at du skal tage den gratis med viasat abonement og så eventuelt købe en modtager mere til canal digital, hvis det senere bliver et ønske.

srhansen

Kommentar
Fra : please

Dato : 01-03-04 06:42

Hej

Du skal sikre dig hvilke kanaler du vil se, Viasat eller canal digital, Viasat skal til
og skifte kode system. så måske skal du undersøge det og finde ud af om det
er det du vil.

Ellers er det billigste at købe reciever for 1 krone

mvh
Egon

Kommentar
Fra : please

Dato : 01-03-04 06:42

Hej

Du skal sikre dig hvilke kanaler du vil se, Viasat eller canal digital, Viasat skal til
og skifte kode system. så måske skal du undersøge det og finde ud af om det
er det du vil.

Ellers er det billigste at købe reciever for 1 krone

mvh
Egon

Accepteret svar
Fra : micjo

Modtaget 50 point
Dato : 02-03-04 23:30

Klap lige hesten

Jo viasat har proklameret at de skifter kodnings system. Men !!! Alle landets antenneforeninger har ikke modtaget nogen information om dette. Og da største parten af de modtagere der sidder i hovedstationerne ikke duer til videoguard, er det temmelig mange der ikke kan se
viasat programmer efter sommerferien , eller hvornår de nu skifter. Tænk lige på analog til digital; TV3 og 3+ bliver stadig sendt analogt fra 1 grad vest satelitten.
De har endda lige fået ny transponder, så der går nok 5 år endnu inden de slutter derfra. Nok en ting, alle de viasat abonnenter der har købt abonnement og modtager for ca. 1 år eller længere siden vil ikke kunne bruge deres modtager længere.
Tror ikke der sker den store forandring lige foreløbigt.
Mit råd, køb så billig en modtager som muligt. Når så det nye system er på plads og testet, så køb dig en der kan lidt mere.

Micjo

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 03-03-04 00:07

Tak for svaret micjo.