/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kan man importere en tysk mc?
Fra : R.brander
Vist : 648 gange
50 point
Dato : 11-02-04 19:50

Hvad gør man rent forsikringsmæssigt hvis man henter en mc i tyskland ( har lige set min drømmecykel en honda cbr 600 F3) til 40.000 som nemt koster mindst det dobbelte i dk i samme stand.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-02-04 19:55

Inden du går i gang skal du jo lige huske at for at få den indregistreret i DK skal du betale en registreringsafgift, og så kan det godt være den bliver lige så dyr som herhjemme, forsikringsmæssigt er der ingen forskel på om du har købt den i DK eller i Tyskland

Kommentar
Fra : R.brander

Dato : 11-02-04 19:57

Og der er ingen mulighed for at undgå at betale reg. afgift ?? Måske ha den til at stå i tyskland nogle mdr. om året eller lign. ???? Jeg vil have mc men fandme ikke betale 120 % oven i for INTET!!!!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-02-04 20:00

Du betaler jo ikke for intet, du betaler for at få den indregistreret så du kan køre på den i DK.

Som dansker med bopæl i DK må du ikke føre udenlandsk indregistreret køretøj i DK, så den eneste mulighed andet end at betale afgiften er at flytte til Tyskland

Kommentar
Fra : R.brander

Dato : 11-02-04 20:05

Det er sgu lige før man skulle overveje at blive tysk statsborger. Hvis man kan gå ned i mc butikken og smide 70.000 og så kører der fra på en monster cykel der ville koste 180.000 i DK. Fuck vi bliver snydt i DK.
Hvis man nu køber et stel i dk fra en brugt mc og køber en ok brugt cykel i tyskland må man så kombinere dem og få en ok cykel man kan køre på i dk`???

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-02-04 20:06

Jeg melder mig ud af denne tråd, det er sgu en lidt for anderledes holdning du har til tingene.

Kommentar
Fra : R.brander

Dato : 11-02-04 20:14

Ja ja men hvorfor betal det dobbelte for et produkt i forhold til andre lande.....Hvis ikke det er at blive snydt så ved jeg da ikke hvad ???
Ville bare høre om der var nogen der havde en god ide til hvordan man kunne få en fed cykel.....uden at skulle håbe på at man vinder i lotto næste gang for at få råd!!!

Det er nu engang når man er ung det er sjovest at køre mc men måske ikke lige der man har flest penge (især ikke som lærling )

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 12-02-04 06:05

der er vist flere ting der gør sig gældene 1.) hvis du vil have den cykel kan du ikke undgå at betale den høje afgift der er på MC herhjemme!!!
2.) der er den mulighed du kan flytte til Sverige eller Tyskland.

men tag et kig på http://www.toldogskat.dk

og hmm drejer dette her sig ikke mere om brok over de danske afgifter!!!!!!

og som lærlign har du jo nok ikke det vilde at rutte med!!! + din forsikring nok ligeeeeee bliver lidt pebberet når du ikke har den store kører erfaring på mc !!!!...

mon ik`en MZ 150 ville være på sin plads i stedet

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-04 13:50

Til gengæld for den høje afgift må du jo så bevæge dig frit på stort set alle veje i DK uden at betale en særskilt afgift på diverse strækninger, belægningen på de danske veje er også bedre end du finder den i mange andre lande med en lavere registreringsafgift, i det hele taget har du ret i at vi har mange og høje afgifter i DK, men tænk også på at dit hospitalsophold er gratis efter du er kørt galt.

Og hvem siger det er sjovest at køre MC når man er ung?????

Kommentar
Fra : R.brander

Dato : 13-02-04 16:22

Det er nu der man har størst mulighed for at køre på den ,altså når man er ung, inden at konen, de 2 børn og hunden skal med eller køre bagefter i bilen.

Nej du har ret der er nok ikke meget andet at gøre end at hoste op med pengene og lade staten snuppe et par procent mere af sine hårdt tjente penge. Tak for diskussionen!!!

Godkendelse af svar
Fra : R.brander

Dato : 13-02-04 16:23

Tak for diskussionen Better_Performance.