/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Bedste Firewalls
Fra : Fleebie
Vist : 584 gange
100 point
Dato : 11-02-04 19:43

Hvad er de(n) bedste firewall(s)...?

Nogen der har kommentare eller foreslag?

Der behøver ikke være et "fancy" program, bare det er rigtigt godt...

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 11-02-04 19:46

Kerio har fornylig fået rigtig god kritik sammen med ZoneAlarm...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 11-02-04 19:46

Kerio har fornylig fået rigtig god kritik sammen med ZoneAlarm...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-04 19:48

Hvilket styreprogram har du ? jeg mener at xp har det indbygget ellers er der da noget der hedder builguard Mvh sune

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-02-04 19:49
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-02-04 19:52

Hvis du er opkoblet med adsl med flere på linien, kan jeg anbefale en router med indlagt firewall. Plejede at få ca. 10 angreb om dagen men nu 0.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-02-04 19:53

Glemte lige at sige at det er en ganske almindelig D-Link router med firewall.

Kommentar
Fra : Fleebie

Dato : 11-02-04 19:55

Ja, jeg har flere på linien, og mit styresystem er xp... Jeg leder efter software ikke hardware...

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 11-02-04 19:56

Fleebie >> Som jeg skrev, er Kerio og ZoneAlarm absolut i top...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

PS: Bruger selv ZoneAlarm...

Kommentar
Fra : Fleebie

Dato : 11-02-04 19:59

Har selv brugt zonealarm, men synes det er noget l*ort... jeg har haft for mange probemer med det...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-02-04 20:10

Fleebie

Når I er flere på linien er det jo netop en fordel med router og firewall, herudover sparer du samtidig licenser til de andre maskiner. Men Ok det er jo en smagssag.

ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 20:13

Her er lidt at kigge på fra tænk og test:
http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/skema/
og her er mit bud på en god og gratis firewall:
http://www.agnitum.com/download/outpostfree.html
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Fleebie

Dato : 11-02-04 20:15

Jeg kender godt alt det der med router osv... Det er ikke det der er mit problem som sagt...

(men jeg er da taknemmelig for svaret...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-02-04 20:23

Fleebie

Jeg tror ikke mange eller måske nogen af os har prøvet alle de firewalls det måtte være på markedet. Det vi skriver er således et udtryk for hvad vi enkelte kan anbefale efter selv at have prøvet, men kan nok ikke give dig et definitivt svar på hvad der er den bedste.

(Det er det du skriver)

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Fleebie

Dato : 11-02-04 20:28

Nej, det er heller ikke det jeg er ude efter... Spørg om der er nogen der har kommentare til deres oplevelser med firewalls--

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 20:30

Du er jo vanskelig..............Farvel!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-02-04 20:47

Fleebie

Du skriver:

Citat
Hvad er de(n) bedste firewall(s)...?

Nogen der har kommentare eller foreslag?

Men det er åbenbart ikke det du ønsker, og meget er vi gode til på kandu, men læse andre folks tanker, nej.

ellebye

NB! Jeg selv har tidligere haft nortons firewall, men den fungerede ikke godt sammen med XP, så den kan jeg ikke anbefale.

XP har sin egen indbyggede firewall, og hvis microsoft sørger for at holde den up to date, er den som sådan god nok.

Zonealarm ønsker du ikke at bruge.

Router med firewall ønsker du heller ikke at bruge.

Tilbage er:
Kerio

Prøv den.

Accepteret svar
Fra : Befan

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-04 22:16

Hey...

Tjek lige dette link ud:
http://www.fi.dk/test/computerudstyr/Internetsikkerhed/test/?mcms_session_id=&sort1=produkt_type&sort2=samlet_bedoemmelse&sort3=pris&showlong=1

Der er der nogle forskellige firewalls og antiviruses sammenlignet....
Håber at du kan bruge det..

MVH Befan

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 11-02-04 22:35

Jeg takker også af -- men tilslutter mig Ellebyes forslag, som er det samme jeg skrev i første indlæg -- fluebenet er fjernet fra "send mig en e-mail når der er indlæg til dette spm."

Farvel og tak.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Fleebie

Dato : 12-02-04 16:58

Hva' er I nogle små kyllinger, hva'? Hmm...

Nå, så smut med jer...

Godkendelse af svar
Fra : Fleebie

Dato : 12-02-04 17:00

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 12-02-04 22:21

Fleebie> takker for the points....

Mvh Befan