/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hjjææællpp
Fra : Beautybitch
Vist : 546 gange
40 point
Dato : 11-02-04 15:35

Jeg har et stooort problem...
Jeg er en pige på 13 år, som gerne vil prøve at sende en sang ind til mgp her i år, men jeg kan ikke finde på nogen tekst. Heller ikke nogen af mine venner kan finde ud af det. Jeg kan selv lave musikken ovre på min klub, og jeg kender nogen der vil hjælpe mig med at indspille den... Så der skal ikke musik til, det er kun tekst jeg mangler.

Hvis du syntes at du vil hjælpe mig, så kan du komme med nogen forslag eller noget i den stil..

Jeg håber at der er nogen der vil hjælp mig..

Knuzzer Rikke

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 11-02-04 15:56

jeg tror ikk du for nogen til at hjælpe dig.. for så skal personen have kredit for det han/hun skriver til dig..

men jeg kan give dig et råd til hvad du kunne gøre.. evt sæt dig et sted som betyder meget for dig..
det kan både være lykke lige minder eller mindre gode..

så skriv de stik ord du vil have din sang.. og så begynd ud fra dem at lave
stik ordene til en hel sang.. prøv og se om det ikk kan finde din indre
sang skriver frem..

- angel

Accepteret svar
Fra : otello45

Modtaget 50 point
Dato : 11-02-04 16:16

Hej Rikke - Det lyder som en skide god ide.

Et par gode fif til hvordan du kommer i gang med at lave din tekst.

1. Hvad skal sangen handle om (Handling/budskab)... det kan f.eks være kærlighed, venskab, sorg, ting du har oplevet i klubben/skolen m.m.
2. Når du har fundet ud af handlingen. Laver du en masse stikord (Ikke tænk for meget, bare skriv løs)
3. Find herefter modsætninger/rim til de stikord du har skrevet ned.

Du kan så vende tilbage når du har fundet ud af handling og skrevet en masse stikord ned, så kan det være jeg/vi kan sætte nogen fede rim/sætninger sammen til dig??

Otello

Kommentar
Fra : Beautybitch

Dato : 11-02-04 19:53

Mange tak for jeres gode råd. men jeg er bange for at jeg har prøvet....
Jeg har fundet på et emne. Eller en ide. Den kunne handle om hvordan det er at være teenager. For det ved jeg da noget om. Altså alle de ting der sker. Men hensyn til kærlighed og venskab og skænderier med forældrene

HVad syntes i til det... I må meget gerne komme med nogen sætninger jeg kan bruge.. eller andet...
JEg er åben for nye mugligheder,,

Knuzzer Rikke

Godkendelse af svar
Fra : Beautybitch

Dato : 11-02-04 20:23

Tak for svaret otello45.

Kommentar
Fra : otello45

Dato : 12-02-04 01:27

Rikke, hvorfor ikke skriv om det at være teenager, sammensat med forhold til f.eks dine forældre.
Der skal nok være en masse.... Hvorfor må jeg ikke...? Hvad betyder...? Det må du ikke?? Du skal være hjemme kl...?
...også vidre........

Som teenager er der nok mange. Hvorfor, Hvordan, Hvad, Hvor?

Otello

Ps. Angående stikord....? er det også godt at brug, hvis du skal lave en historie/stil?

Kommentar
Fra : Beautybitch

Dato : 12-02-04 12:11

Ja det har du ret i at der er mange hvorfor, hvordan, hvad, hvor.
Men det er ikke problemet at finde stik ord. Det er at få det til at rime...
Det kan jeg ikke finde ud af. Jeg var oppe hele natten igår for at finde på noget men det vill ikke hænge sammen.
Jeg er lidt fortabt, Og alle i min familie er tonedøve..... så der er heller ikke så meget hjælp at hente...

Kh Rikke