/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
objektiver til Canon eos Digital
Fra : foxterrier
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 11-02-04 14:59

Jeg har nu haft dette kamera i snart 4 mdr.

Jeg skal på en indendørs udstilling, hvor jeg får brug for en linse, da fotos skal tages fra en ringside 15 -20 meter til objektet ( Hund)
Canons modeller synes jeg er mega dyre
- derfor vil jeg gerne høre om der er andre her, der har erfaringer med andre objektiver end canons .
Hvilke har i anskaffe jer ??
- eller er der nogle i kan anbefale ??

samt anbefaling af. en blits, også til samme formål
Kender i gode steder der kan handels til rimelige priser, da hjælp også desangående

Kender i nogle DK ( grupper) med dialog i og omkring Canon eos D ??

Tak for jeres hjælp.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-04 16:04

Jeg går ud fra at det er EF linser vi taler om. Jeg har en Canon D 10, hertil har jeg købt brugt i den Blå Avis en Tamron 28 til 300 F 3.5-6.3. Det er en glimrende optik der tegner godt og den kostede 2500 kr. Hvis du køber i andre mærker, så sørg for at se nogle billeder som optikken har taget, eller endnu bedre at du kan afprøve den på stedet, for det er absolut ikke alle der er lige gode. Men jeg vil anbefale dig at gå ind på www.dba.dk og søg under fotoudstyr, bare søg på canon, så får du både optikker og blitz.
God fornøjelse.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-04 16:13

Hej igen

Der er kun et par stykker i den blå avis bl.a. denne:

Obj., telezoom, Tokina t.Canon EOS, 80-400 mm, F4, 5-5, 6, autofocus, stativholder, velh. 2.200,-

Hvor god den er ved jeg ikke og om det er en i EF serien kan jeg heller ikke se, men man kan da forespørge.
Der er et par stykker på 300 og 400 mm uden zoom men kig selv.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-04 16:23

Sidst men ikke mindst så er der jo ebay, men det kan jo godt tage lidt tid inden man får det købte, og jeg ved ikke hvor meget tid du har, men her er et link

http://keyword.ebay.com/keyword/canon.html?ht=1&

Måske du kunne låne en, til du selv får købt, det er jo kun et par dage.

//bentjuul

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 11-02-04 16:33

Bentjuul

Ja, du bruger en masse energi på mit spørgsmål lige nu, så lige et par spørgsmål til dig

Tamron 28 til 300 F 3.5-6.3.- ----- er den tung ??

er du tilfreds med den ??

Kan du tage gode fotos uden stativ ??

( jeg forstår der er nogle objektiver der har stabilitator, om jeg formulere mig rigtigt.)

og hvilken blits har du ??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-04 16:53

Hej foxterrier

Ja jeg syntes at den er god og er helt tilfreds og den er ikke tung. Jeg har ikke brugt den med stativ endnu, men naturligvis vil det altid være en fordel med stativ når man bruger den som 300mm.
Jeg har taget mange gode billeder med den uden stativ.
Stabilisatoren i et objektiv tager højde for dine hænders rysten, det er godt, men i min tamron er der ikke stabilisator.
Jeg bruger den indbyggede blitz pt, men er selv på udkig efter en god blitz, men du skal jo bruge en rimelig kraftig blitz, når hunden er 15-20 meter væk. Jeg vil ikke anbefale dig en da jeg endnu ikke har nogen erfaringer med Canons blitz.
Jeg tror det vil være muligt at finde en blitz der er kompatibel med Canons automatik, så den er til at betale.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-04 17:07

Hej foxterrier

Har du fået fotograferet hundene ?
Det er ikke alle Canons objektiver der er lige dyre. Jeg prøver pt en Canon zoom lens EF 75-300 mm F/4-5.6 og den ser ud til at tegne pænt og koster vel 15-1800 kr.

En god blitz er speedlite EX 550 men koster ca. 4000 kr. En anden god Blitz er Speedlite 420 EX og koster ca 2800 kr. Jeg har selv anskaffet mig den sidste og er helt tilfreds med den.

//bentjuul

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 15-03-04 17:56

Hej bentjuul

Jeg havde helt glemt dette indlæg, og man ser jo det er en tovejs komminikation, men siden sidst har jeg købt den nye Tamron DG 28-300 XP 3,5-6,3 macro, men nåede ikke at få den til jeg skulle på hunde udstillingen i England, (Sigma now offered a newer model, 28-300mm f3.5-6.3 Compact Hyperzoom Aspherical lens which has been tested and rated even higher by Popular Photography magazinedenne )
heruover har jeg købt Sigma Flach 550 DG SUPER, så nu skal jeg her i løbet af den næste
tid finde ud af det altsammem
Jeg ville gerne om man kunne have lavet en DANSK ERFA gruppe for Eos 300d bruger, jeg ved, der findes en engelsk/amrikans gruppe desangående,men mit engelske sprog er ikke for godt. - så er der nogen der læser dette indlæg, og har lyst til at starte en sådan er jeg deltager der også.
Tusind tak for din hjælp - du får med glæde alle point.
Hilsen Anne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-04 18:19

Hej Anne
Jamen jeg takker da så mange gange, men vil lige høre hvor du købte din blitz og hvad den kostede og hvor meget måtte du slippe for Din Tamron.

Mit engelsk er heller ikke godt og jeg kunne også bruge en sådan gruppe.
Du kan også bruge experten.dk der er også et fotoforum, men som her på kandu, omfatter det alt indenfor foto.

Når du engang lukker spørgsmålet så skal du huske at acceptere et af svarene.

//bentjuul

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 15-03-04 18:30

Min Falch købte jeg hos kamerahuset i København kr. 2200 leveret til døren
Tanron købt på ebay i Tyskland formidles 317 euro ( jeg har ikke fundet den model herhjemme endnu ) - Så de er altså lidt foran ude i verden.
Du er måske mere på denne side end jeg, så hvis du høre noget omkring dig i og omkring en evt. ERFA gruppe- så tænk på mig
Hilsen og alle point til dig.

PS og hvor er det så lige henne man viser hvem der skal have point ???????

Anne

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-04 19:27

Hej Anne
Ja, ebay er et godt sted at købe, og det til priser man ikke kan få herhjemme.

Den eneste måde at kunne kontakte dig på er via tips. Så du må holde øje med tips under foto, evt kan jeg sætte en mail op i min profil, så kan jeg kontaktes den vej.

Oven over indlæggende i højre side står der "Accepter svar", jeg tror det står med lyseblåt, det klikker du på og godkender endeligt forneden.

God fornøjelse med din fotografering

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : foxterrier

Dato : 15-03-04 19:41

Tak for svaret bentjuul.