/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Udlejning af hus.
Fra : darth_maul
Vist : 288 gange
50 point
Dato : 11-02-04 13:35

Jeg bor selv i lejlighed, og har i sinde at købe et hus med en kammerat, og derefter fremleje det i 1 lejemål.

Mit spørgsmål går på om man til en hver tid må udleje sit hus, eller kan kommnen bestemme hvem der må bo i huset?

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 60 point
Dato : 11-02-04 13:35

Det er dit hus du bestemmer

Godkendelse af svar
Fra : darth_maul

Dato : 11-02-04 13:39

Tak for svaret Better_Performance.
Men grunden ti at jeg spørger er at jeg har hørt at der er en fra den by jeg kommer fra der har købt en ejendom med henblik på at lave det til lejligheder, men kommunen satte en stopper for det.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-02-04 13:43

Der er givetvis nogle andre faktorer der gør sig gældende, jeg forstod på dit spørgsmål at du ville købe et hus og udleje det i et lejemål, i min fortolkning blev det til en villa eller lignende, hvis du køber en anden type ejendom, og der skal foregå gennemgribende ombygninger, eller der skal foretages en ændring af status fra erhverv til beboelse eksempelvis stiller sagen sig en smule mere komplceret