/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
motorola A920 Programmer hvordan og hvor~
Fra : pdae_01
Vist : 522 gange
50 point
Dato : 11-02-04 12:52

Motorola A920 er en rigtig god og funktionel smartphone med et hav af features, MEN som du nok ved eftersom at du klikkede dig her ind er at tre har valgt at begrænse hvilkne programmer det er muligt at instalere på vidundret, først troede jeg at det kun var *.sis filer dem som at sonyericsson bruger i deres også symbian baseret p800 at de havede lukket af for, men nu har jeg lige fundet ud af at det samme også gælder gode gamle java midlets, jeg kan godt forstå at det gør, at det kun er 3 der står for at udgive nye programmer og deres samarbejds partnere, herved også sikre sig betaling for de programmer at folk gerne vil have, det er også fint nok MEN det nytter bare ikke at 3 ikke letter røven og ser at få gjort nogle flere programmer tilgængelige de spil og progs de har kan vist tælles på 10 fingre, jeg syntes bare at det er ærgeligt når at mulighedderne ligger i A920'eren og at der er så mange gode programmer derude, at det så ikke er muligt at benytte sig af dem..

PDAE_01

ps. godt nok er det muligt at "cracke" A920'eren så den kan køre diverse andre programmer men men så opstær der vel bare problemer med 3 når deres annonceret ir/bluetooth opdatering ser dagens lys.

Har du nogle erfaringer med 3 parts programmer så skriv endelig

Kommentar
Fra : marchal

Dato : 12-02-04 13:07

Har lige købt selv samme telefon, og fik i den forbindelse fortalt af sælgeren at der skulle komme en opdatering medio marts. Ved ikke om det har noget med ovenstående spørgsmål at gøre! Men jeg har selv en del ubesvaret spørgsmål vedr. overførelse af video til telefonen fra min pc - samt videresendelse af hotmail mails til min telefon/3mail adresse. Så hvis du kan hjælpe så smider jeg gerne points til dig.
M.V.H marchal

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 12-02-04 13:22

andgående video så kan jeg sagtens hjælpe dig, og mailen er der måske også en løsning på, hvis vi starter med videoen, så ved jeg ikke om at du har lavet lidt research på nettet? men der er mange besværlige forklaringer der ude en af dem beskriver 3 forskellige programmer i prosessen lol lidt besværligt!! men tro det eller ej løsningen på problemet kommer fra nokia!! og hedder nokia multi media converter 2.0 gå til denne adresse http://www.forum.nokia.com/main/0,,034-63,00.html du skal lige registrer dig for at kunne hente programmet og du får serial nummeret tilsendt til din email, så der er ikke engang tale om en dårlig 30 dages prøve version når du har programmet på din desktop og er klar til at køre skal du huske at video størelsen skal være "qcif 176x144" bitraten bestemmer om hvor flot et slut resultat du ender med men destjo højre bit rate destjo mere fylder det jo også jeg har kun prøvet 64 og 128 kbs men prøv dig frem du skal ca regne med en mb pr min video jeg har selv et par tegne film med katten oggy på min lol hvis du kender ham.. det med mailen må vi lige se på senere jeg bliver nødt til at smutte nu, hvis du har spørgsmål så skriver du bare

pdae_01

Kommentar
Fra : marchal

Dato : 12-02-04 14:44

Det var hurtigt svar!!! Mange tak for det. Har prøvet nokia multimedia converter som du skrev. og den er da også dejlig nem at arbejde med, men den kan da kun convatere til et format der hedder. VIDEO FORMAT H263 og AUDIO FORMAT AMR. Har prøvet at overføre en sådan fil til min telefon men det er det samme problem hver gang. Den skriver bare"Klippet kan ikke afspilles". Er vi enige om at efter filen er converteret så kopierer men den bare og overfører den til programmet min 920 der fulgte med? I Min 920 er der et C: og et D: På D: er der et bibliotek der hedder. Media files=>Video => Unfiled. Det er her jeg dropper det kopieret videoklip. Måske gør jeg det forkert?
Så hvis du har et foreslag til en løsning så bliver jeg utrolig glad, da det er død irriterende at det ikke virker.
Marchal

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 12-02-04 18:03

Hej igen der hvor du smidder filen på telefonen lydder rigtigt nok d:\mediafiles\video\unified\ den fil den ikke ville afspille havde den et efternavn der hed 3gp? det skulle den da megerne have her er et screenshot af min skærm ligner indstillingerne dine?
screen shot------> http://us.f1f.yahoofs.com/bc/1f2bb8f3/bc/java/Clipboard01.jpg?bf_V7KABGhGm9orJ

Kommentar
Fra : marchal

Dato : 12-02-04 23:23

Ok stien er den samme, og filerne hedder også 3gp. Men linket til dit screen shot virker ikke, desværre. Der er vist noget helt galt med mig eller min telefon. Prøv at sende linket igen.

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 13-02-04 09:36

oki det her virker vist bedre lol http://www.abbjerggaarden.dk/images/Clipboard01.jpg

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 13-02-04 09:53

Prøve klip ---> http://www.abbjerggaarden.dk/images/3gp.htm det er bare et simpelt lille klip med en mand der lades som om han bliver electricuted for at se sin vens reaktion, håber det virker.

PDAE_01

Kommentar
Fra : marchal

Dato : 13-02-04 14:39

ok det var noget der hjalp. Jeg bruger iøvrigt en pro version af nokia multimedia converter men det gør vel ikke noget. Takker mange gange for hjælpen. Det ser ud til at det virker 100%
Du snakkede også om at du kunne afhjælåe mit hotmail problem. Kan du også det?
Mht til point systemet hvad gør jeg så? jeg bruger ikke mine point til noget så du får bare dem alle sammen, jeg bruger dem ikke til noget alligevel.
Mvh marchal

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 13-02-04 18:37

hey jeg kom vidst til at love mere end at jeg kunne holde andgående hotmail jeg har selv en anden email addresse som at jeg har gået og prøvet at få til at virke på a920'eren idag fik jeg så forklaret af en 3 sælger at det kan den ikke, kun når den er koblet til pc'en så kan den synkronisere med ens post program lol det er jo ligesom ikke der at der er brug for det, men når man er væk fra sin pc hvad med den mail du fik da du købte din telefon? dig@post.3.dk? virker den ikke?

Kommentar
Fra : marchal

Dato : 13-02-04 20:55

Mailen jeg fik med virkede fint indtil i dag. Nu skriver den pludselig E-mail serveren afviste etablering af forbindelse. Kontroller email-brugernavn og adgangskode (-206). Meget mærkeligt firma! Jeg har ikke rørt nogen indstillinger. Men e-mailen har virket fint. med hensyn til filoverførsel så virker det perfekt nu. Mange tak for hjælpen. Men har du svaret på mit nye problem så er jeg klar!
Mvh. marchal

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 14-02-04 13:43

haha det eneste svar jeg kan give dig er ring til kunde service

Kommentar
Fra : marchal

Dato : 14-02-04 15:16

Hmm. Jeg havde ændret min tlf svarer kode og så skulle e-mail koden også ændres. Hvem kunne vide det?
Nå men jeg tror ikke jeg vil tage mere af din tid. Mange tak for hjælpen, du har været til stor hjælp. Men jeg vil ikke udelukke at jeg smider et par andre "dumme" spørgsmål herind senere. Du skal vel også have nogle points for din hjælp. Selvom jeg ikke fatter dette system med points, men hvis du kan bruge dem til noget så skal du være velkommen. Hvad gør jeg for at give dig point?

Kommentar
Fra : tursoe

Dato : 17-03-04 00:13

Hej.

Jeg har lige "Leget" lidt med min A920 telefon. Dermed har jeg kunne installere en del programmer på den som virker ganske godt.
Der er blant andet et program til en P800 som også virker på min A920. Jeg har prøvet at gendanne fabriksindstillingerne efter jeg havde lagt det første program på for at se hvad den gjorde. Da jeg gendannede den forsvandt det program jeg havde sat ind så man kan bare lave en "Master-nulstil" før man får lavet service på den. Jeg fandt en vejledning ved at søge på google.dk. Jeg søgte bare efter "download program a920", og vupti, så kom der en masse link op. jeg gennemgik dem og fandt en noget lignende dette: http://www.paleldarkness.web100.com.

Christian