/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
gran canaria
Fra : karin42
Vist : 3195 gange
50 point
Dato : 11-02-04 08:43

er her nogen / en der kender godt til gran canaria - især pourto Rico og de dertil hørende hoteller ? er der virkelig så lækkert som det påstås eller er der mest billarm og disco musik ? vi har været på øen et par gange før men har hørt at der sydpå skulle være det bedste klima . Hvem har været der og kender området ?
mvh. karin :0))

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 11-02-04 09:10

Der er billarm og disco musik i pourto Rico, men der er også stille og rolige områder. Det bedste ved området er hotellernes pragtfulde udsigt fra de stejle skråninger ( ikke for gangbesværede)

Ganske få km derfra finder du Arguineguín, er en hyggelig, lille fiskerlandsby med en afslappet middelhavsstemning.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-02-04 09:29

Hej.

Her lige været på Gran Canaria ca. 10-15 km. derfra i Maspalomas.
Herfra var vi på en tur gennem pourto Rico til havnebyen pourto Mogan.

Jo, stedet er meget trafikfyldt, men det kommer lidt an på hvor man bor.
Selve stedet er ligger skønt næsten helt ud til vandet, eller på den anden side af den trafikerede vej, op af bjergskråningerne.

Og ja, området er i vidt udstrækning for unge mennesker, men der findes også hoteller hvor kun ret få har råd til at bo. Lidt for en hver smag.

Klimamæssige er hele sydøen det bedste sted at opholde sig. Øerne ligger i nordenvindsbæltet, og da mange af øerne er bjergrige, regner det af på nordøen så sydøen nok er 2-4 grader varmere end nordøen. I stedet for kan det godt blæse lidt på sydøen, men en varm luft.

Du kan rejse derned af to årsager, enten ligge ved stranden eller som jeg foretrækker at tage rundt og se øen, kan selvfølgelig kombineres. Lej en bil et par dage og kør rundt, det inderste af øen, som er et gammelt kraterhul kar ikke beskrives men skal ses.

Du kan se nogle billeder jeg har taget dernede sidste år, (de nye fra i år er ikke kommet med) på:

www.ellebyes.dk/gran1.htm

og hvis du beslutter dig at tage derned rigtig god tur. Spørg blot hvis du ønsker mere at vide.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 11-02-04 09:33

Karin

Jeg kan lige supplere med, at nogle af Gran Canarias bedste strande er i Puerto Rico (og San Augustin.) Stranden i Puerto Rico er meget børnevenlig og lavvandet.

Jeg har været både syd og nord på Gran Canaria og skal derned igen i 14 dage i sommerferien og bo i Playa del Inglés, men jeg synes ikke der er den store forskel i klima.

God rejse

Mvh Chamira

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-02-04 10:13

>Jamen Chamira
Så skal du jo bo lige op af Maspalomas.
Playa del Inglés er også et godt sted, dog med lidt lokaltrafik, men hvad mener du med at der ikke er den store forskel i klima.
Hvis du taler om sommer og vinter så er svaret nej, men nord og sydøen ja og nej, ikke den store men forskel ja.
Jeg kom hjem den 7/2 og hele den anden uge havde vi sydpå 28-30 grader, men nogle grader laver i Las Palmas.

Det samme er tilfældet med Tenerife, hvor øen er delt af Teide, her regner det af på nordøen, og sydøen er meget solrig, men til gengæld ikke så frodig. Her kan temperaturforskellen være endnu større end på Gran Canaria.

På Fuerteventura er klimaet dog det samme i nord og syd, fordi øen er ret flad, og kun bjerge længst vest, på ca. 700 m, hvor det højeste sted på Gran Canaria er over 1900 m.

Mvh
Ellebye

Accepteret svar
Fra : meldgaard

Modtaget 50 point
Dato : 17-02-04 16:24

Jeg vil kun anbefale Puerto Rico. Vi tager gerne derned i december og der kan være en temp. forskel på 5 grader. Det er der flere der siger. Hvis I vil bo i PR. skal i bo på solsiden i den gamle dal. Det skriver de i katalogerne. Hotellerne ligner hinanden mere eller mindre. Hvis man har børn skal man tænke på at der er mange trapper så man skal nok ikke bo for højt oppe. Varmen er også størst i dalen end på toppen. Da vi var dernede i dec. 03. havde vi mellem 26-31 grader i skyggen. Tem. er nok størst om vinteren.
www4.terra.es/eltiempo/prevision/portada_prevision_ciudad/0,1987,61461,00.html
Det er en side der opdatere vejret hver dag. Det ligger ca 20 km fra PR.
http://www.canaryforum.com/gc/id.shtml
Er en meget god hjemmeside. Der står alt om Puerto Rico. Manden der ejer hjemmesiden har boet i PR i flere år, men er flyttet til Maspalomas.

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 17-02-04 16:26
Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 21-02-04 09:59

Tak for svaret meldgaard.
ja det lyder spændende ! og go' weekend mvh. karin

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 22-02-04 09:53

Tak for pointene. Jeg vil ønske dig god ferie, hvis du skal derned. Bare det var mig.