/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
"PowerPoint"???????
Fra : HansChristensen
Vist : 656 gange
110 point
Dato : 11-04-02 17:28

Hej!

Jeg har et til flere problemer!!!!!!

Jeg har lavet en "Hjemmeside" i dette program - og jeg med flere andre synes, at "Hjemme-siden" er blevet rigtigt god - i en "Diasshow-fremvisning".

Hvordan og kan jeg overhovedet få Hjemmesiden" på "Nettet" - i samme gode fremvisning, som et "Diasshow". Ifølge "dk4 - Computerguiden" som kører en udsendelsesrække - kan dette godt lade sig gøre, men tilsyneladende ikke som et "rigtigt" Diasshow.

Ifølge Edb-hæftet "Start på PowerPoint" kan det lade sig gøre ved at udstyre brugeren med en afviklingsudgave af PowerPoint, kaldet "Fremviser".
Men kan det lade sig gøre automatisk, så bruger - uden at mærke det - får downloadet Fremviseren, når denne går ind på "Hjemmesiden"?

Endvidere:

Dias nr. 13 er udfærdiget som en formular-side, hvor evt. brugere efter valg - at have udfyldt nogle formularfelter/tekstbokse - skal have en direkte e-mail svarmulighed via denne "for-mular-dias", som "fil/bilag" vedhæftning til e-mail´en.

Kommandoknappen "Send oplysninger" er ok, men vedhæftning af "fil/bilag" - dias 13, ser jeg alene kan gennemføres med vedhæftning af "hele" *.pps.-filen - og det dur ikke!!!!!!

Hvordan laver jeg en kommandoknap, som nulstiller alle formularfelter/tekstbokse?

Yderligere vil/kan musen ikke flytte til næste formularfelt/tekstboks ved hjælp af tabulatorta-sten.

Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-04-02 20:15

1997? 2000? 2002?
Det er klart at nettet ikke kan bruge PP. Derfor fremviseren.
Brug hyperlinks som beskrevet
For at udsende en præsentation på nettet kræves at den kan lægges ind på en
Web server. Tal med din ISP. Derudover et spørgsmål om at gemme som HTML,
følg dialogboksenes vejledninger.

Alle dine spørgsmål er udførligt behandlet i hjælpeteksterne. Når du er
kommet så langt som nu, kan det kun være legetøj med resten.

Kun skal du vide at hvis der hverken er lyd eller video med...
For avanceret orientering om PP´s aktuelle stade, kik på NG´en Power Point
(Engelsk) hos MS.
--
mvh
pre

"HansChristensen" <HansChristensen.news@kandu.dk> wrote in message
news:SUht8.15049$567.817469@news000.worldonline.dk...
> Hej!
>
> Jeg har et til flere problemer!!!!!!
>
> Jeg har lavet en "Hjemmeside" i dette program - og jeg med flere andre
> synes, at "Hjemme-siden" er blevet rigtigt god - i en
> "Diasshow-fremvisning".
>
> Hvordan og kan jeg overhovedet få Hjemmesiden" på "Nettet" - i samme
> gode fremvisning, som et "Diasshow". Ifølge "dk4 - Computerguiden" som
> kører en udsendelsesrække - kan dette godt lade sig gøre, men
> tilsyneladende ikke som et "rigtigt" Diasshow.
>
> Ifølge Edb-hæftet "Start på PowerPoint" kan det lade sig gøre ved at
> udstyre brugeren med en afviklingsudgave af PowerPoint, kaldet
> "Fremviser".
> Men kan det lade sig gøre automatisk, så bruger - uden at mærke det -
> får downloadet Fremviseren, når denne går ind på "Hjemmesiden"?
>
> Endvidere:
>
> Dias nr. 13 er udfærdiget som en formular-side, hvor evt. brugere efter
> valg - at have udfyldt nogle formularfelter/tekstbokse - skal have en
> direkte e-mail svarmulighed via denne "for-mular-dias", som "fil/bilag"
> vedhæftning til e-mail´en.
>
> Kommandoknappen "Send oplysninger" er ok, men vedhæftning af "fil/bilag"
> - dias 13, ser jeg alene kan gennemføres med vedhæftning af "hele"
> *.pps.-filen - og det dur ikke!!!!!!
>
> Hvordan laver jeg en kommandoknap, som nulstiller alle
> formularfelter/tekstbokse?
>
> Yderligere vil/kan musen ikke flytte til næste formularfelt/tekstboks
> ved hjælp af tabulatorta-sten.
>
> Kan nogen hjælpe?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-02 08:22

Realistisk vil du aldrig få en hjemmeside lavet i powerpoint til at fungere på nettet, som den kører på din lokale maskine...
Jov, det kan lade sig gøre, men det kræver at du kender en del til programmering i Flash, java m.m. , samt at du har den tid til at lave det som det kræver af tilretninger for at få din løsning til at køre.
Det er IKKE noget man bare sætter op, så mit råd er brug f.eks. frontpage, som er lavet til at lave hjemmesider med og du vil få et meget bedre og mere brugbart resultat.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-04-02 09:11

Hver side skal jo selvfølgelig gemmes som .HTM(L). Herefter kan du via et
FTP program uploade dem til din webserver, og VUPTI, din side er på web.

/cws

"HansChristensen" <HansChristensen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SUht8.15049$567.817469@news000.worldonline.dk...
> Hej!
>
> Jeg har et til flere problemer!!!!!!
>
> Jeg har lavet en "Hjemmeside" i dette program - og jeg med flere andre
> synes, at "Hjemme-siden" er blevet rigtigt god - i en
> "Diasshow-fremvisning".
>
> Hvordan og kan jeg overhovedet få Hjemmesiden" på "Nettet" - i samme
> gode fremvisning, som et "Diasshow". Ifølge "dk4 - Computerguiden" som
> kører en udsendelsesrække - kan dette godt lade sig gøre, men
> tilsyneladende ikke som et "rigtigt" Diasshow.
>
> Ifølge Edb-hæftet "Start på PowerPoint" kan det lade sig gøre ved at
> udstyre brugeren med en afviklingsudgave af PowerPoint, kaldet
> "Fremviser".
> Men kan det lade sig gøre automatisk, så bruger - uden at mærke det -
> får downloadet Fremviseren, når denne går ind på "Hjemmesiden"?
>
> Endvidere:
>
> Dias nr. 13 er udfærdiget som en formular-side, hvor evt. brugere efter
> valg - at have udfyldt nogle formularfelter/tekstbokse - skal have en
> direkte e-mail svarmulighed via denne "for-mular-dias", som "fil/bilag"
> vedhæftning til e-mail´en.
>
> Kommandoknappen "Send oplysninger" er ok, men vedhæftning af "fil/bilag"
> - dias 13, ser jeg alene kan gennemføres med vedhæftning af "hele"
> *.pps.-filen - og det dur ikke!!!!!!
>
> Hvordan laver jeg en kommandoknap, som nulstiller alle
> formularfelter/tekstbokse?
>
> Yderligere vil/kan musen ikke flytte til næste formularfelt/tekstboks
> ved hjælp af tabulatorta-sten.
>
> Kan nogen hjælpe?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>