/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hjæælp - internetforbindelse ødelagt
Fra : Ullala
Vist : 1000 gange
40 point
Dato : 11-02-04 00:35

Mit trådløse netværk har indtil for nylig virket fortræffeligt. Da jeg ville sikre det med macadresse i routeropsætningen, gik det dog galt. Da routeren havde genstartet fik jeg vist en tom side, og jeg har lige siden kun fået vist siden "siden kan ikke vises", når jeg er gået på internettet. Jeg har tilsyneladende forbindelse til internettet, da jeg efter at have resettet routeren godt kan komme ind i dennes opsætning. I proceslinien står der også at internetforbindelsen er tilsluttet. Jeg har ADSL gennem TDC. PPPOe og har en fast IP-adresse. Jeg har en Topcom Skyr@cer WBR 244 og har Windows XP i begge computere. Jeg kan pinge begge computere, men når jeg forsøger at pinge en adresse udenfor huset, får jeg meddelelsen "svar fra 195.249.9.196: Modtagernet ikke tilgængeligt".
Håber virkelig, der er en, der kan hjælpe mig. Kan desværre ikke give så mange point, da jeg er ny bruger.
Venlig hilsen Ulla

Kommentar
Fra : _cRacKya

Dato : 11-02-04 00:37

Så skal du sætte den faste ip i routeren den der hedder WLAN

Kommentar
Fra : Ullala

Dato : 11-02-04 00:43

Når jeg sætter routeren op går den automatisk ind i PPPOe, hvor jeg så bare skal indtaste mit brugernavn hos TDC. Skal jeg bare ignorere det?

Kommentar
Fra : _cRacKya

Dato : 11-02-04 00:50

Umiddelbart vil jeg sige ja..det er først når du er kommet ind i routeren du kan sætte den faste ip

Kommentar
Fra : Ullala

Dato : 11-02-04 00:51

ok, jeg forsøger.

Kommentar
Fra : _cRacKya

Dato : 11-02-04 00:53

WAN siden på din router er der hvor du skal taste den faste IP ind som du har fået tildelt af TDC og lan siden er den indvendige side den bestemmer du selv

Kommentar
Fra : Ullala

Dato : 11-02-04 01:06

Har indtastet den faste IP-adresse, men det hjalp ikke. Når jeg kigger på status, står der en anden IP-adresse end den jeg har indtastet i wanforbindelsen, skal der det?
Der står
IP 80.160.113.28 (altså ikke den, jeg har indtastet)
SUB NET MASK 255.0.0.0
Defalt gateway 80.160.113.28
DNS 193.162.153.164 194.239.134.83 (svarer til dem jeg har fået af TDC)

Kommentar
Fra : _cRacKya

Dato : 11-02-04 01:16

Nej der skal stå den du har tastet ind...husk at opdatere eller gemme indstillingerne

Kommentar
Fra : Ullala

Dato : 11-02-04 01:19

Jeg tror routeren er blevet rundtosset af alle mine forsøg. Opgiver for i dag/nat.

Kommentar
Fra : _cRacKya

Dato : 11-02-04 01:25

Ok prøv at kigge her http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe.asp der står en del om det

Kommentar
Fra : Ullala

Dato : 12-02-04 00:24

Kan desværre ikke længere se dsl-faq.dk. Den var der i formiddags, hvor jeg ikke havde tid til at læse, hvad der stod, men den var lukket i eftermiddags. Eksisterer åbenbart ikke længere. Men tilbage til problemet. Da jeg kiggede i routeropsætningen i dag kunne jeg se den faste IPadresse i status. Der stod dog intet i subnetmask eller default gateway. Da jeg havde været ude og loggede på igen, var IPadressen ændret igen. Nu til 80.160.113.65. Altså en anden, end den jeg fik igår som heller ikke var rigtig. Desuden genkendes computernavnene ikke (der står "unknown", hvorimod de interne IPadresser er rigtige. Computernavnene blev vist 1. gang jeg loggede på.

Kommentar
Fra : Ullala

Dato : 12-02-04 16:10

Hallo!! Hvor dum kan man være? Problemet blev løst, da jeg skiftede mit password på TDConline tilbage til det jeg oprindelig havde fået fra TDC. Men mange tak til _RacKya fordi du forsøgte at hjælpe. Har i øvrigt snart støvet alle indlæg igennem og har dermed fået løst andre småproblemer.

Kommentar
Fra : Ullala

Dato : 12-02-04 16:12

Kan du ikke lige sende en kommentar Rackya, så du kan få nogle point.

Kommentar
Fra : Ullala

Dato : 12-02-04 16:36

Glemte lige at fortælle, at jeg inden jeg skiftede mit password til TDC havde læst mig til (hos TOPCOM), at indtastningerne af macadressen/adresserne bliver gemt af internetudbyderen, og at man derfor skal nulstille sit modem. Det gøres ved at slukke det en time og tænde det igen. Så hvis man aldrig har skiftet sit password, skulle det være nok at nulstille modemet.

Accepteret svar
Fra : _cRacKya

Modtaget 40 point
Dato : 12-02-04 22:18

okay så fik du løst dit problem...du nævnte jo ikke noget om at du havde skiftet password

bedst regards

cRacKya

Godkendelse af svar
Fra : Ullala

Dato : 13-02-04 23:39

Tak for svaret _cRacKya. Havde ikke selv tænkt på det med passwordet, men det slog mig pludselig, at password til TDC var forskellig i internetindstillingen og routeren efter nulstilling af modemet. Det var dog alligevel dig, der fik ledt mig på sporet, da jeg efterhånden ikke længere kunne huske, om det nu også skulle være den faste IP-adresse til TDC jeg skulle indtaste i routeren. Så endnu engang - tak for hjælpen.