/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
2 udgange og 3 computere???
Fra : W3rzax
Vist : 304 gange
20 point
Dato : 10-02-04 23:02

Hvis man nu har 2 udgange og 3 computer som genre vil på internettet og den ene copmuter her 2 netværks kort kan man så alle 3 så komme på internettet og hvis de kan hvordan så?????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-02-04 23:15

Ja det er muligt, men hvorfor ikke tage skridtet og sætte en router ind som alle maskiner er koblet til, så kan de gå på nettet uafhængig af om de andre er tændt eller slukket.
Det ville jeg syntes er den smarteste løsning.
Iøvrigt tære det på resourcerne på den maskine med to netkort, når den samtidig skal dele trafik med den der hænger i halen på den!

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 10-02-04 23:21

Okey...
Thx...
Men nu har jeg ikk lige såden en nu... Så ved du hvordan man kan gøre med 2 netkort????

Kommentar
Fra : Leif.h

Dato : 10-02-04 23:25

Du bliver nød til at forklare lidt nærmere... er der netkort i dem alle eller er der kun 2 af computerene der har et netkort, hvoraf den ene har 2 netkort???
Hvis alle tre har et, ville jeg købe en switch eller en hub...

Kommentar
Fra : Leif.h

Dato : 10-02-04 23:26

hovsa.. ikke så hurtig der.. sorry

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 10-02-04 23:43

Hmm...
Jeg har 3 computer de har alle 3 netkort... men den ene har 2 netkort... men det internet som vi har har kun 2 udgange...

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 10-02-04 23:50

W3rzax
Du gav et spørgsmål .. og du fik flere gode svar.
Når du så skriver: "Men nu har jeg ikk lige såden en nu", hvad er det så du forventer ??
/PG

Kommentar
Fra : _cRacKya

Dato : 11-02-04 00:32

det kan du kun hvis du har en switch eller hub...Hvis du har det så bruger du den maskine med 2 netkort som router for de 2 andre...
Det gør du ved at koble den med de 2 netkort direkte i "hullet ud af huset" med det ene netkort og det andet i switch/HUB og de 2 maskiner som kun har et netkort, skal også i switch/HUB. Den med de 2 netkort bliver så gateway for de 2 andre...i korte træk..

regards
cRacKya

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 11-02-04 01:25

Kan man så fra internettet til maskinen med 2 netkort i, og videre til en hub hvor så de 2 andre computer kommer i???

Kommentar
Fra : Bamse82

Dato : 15-02-04 00:32

pc 1 = 1 NIC, pc 2 = 1 NIC, pc 3 = 2 NIC

Sæt pc 1 og 3 direkte til hubben med 2 straight-through-patch-kabler.

sæt derefter pc 2 til det andet NIC på pc 3 med et krydset patch kabel. hvis du så kører win XP, skal du i netværksindstillingerne instille denne til at dele netværksforbindelsen, også skulle det gerne køre. Det kræver dog at pc 3 er tændt for at pc 2 kan komme på nettet!

Det vil dog være meget nemmere for at dig at købe en router da det dermed også er meget nemmere at opsætte en LAN...

se evt. www.net-faq.dk, her kan du sikkert finde hjælp !!