/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
En smed på Fyn.
Fra : fritzy
Vist : 1616 gange
150 point
Dato : 10-02-04 21:54

Er det muligt, at der er nogle her der har kendskab til en famillie Lars Dinnesen fra
Gudbjerg Sogn, Gudme Herred,Svendborg Amt,(Stednavn Ellerup By.)
Husmand med jord og smed.Hans kone´s navn.Else Larsdatter.
I 1801 var Lars Dinnesen 48 år , og hans kone 46 år.De fik efter FT.1801 ,4 børn.
Men er der nogle der ved hvor forældrene kommer fra og hvornår de bliver gift.
På forhånd tak
Fritzy
Brøndby Strand.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-02-04 22:15

Prøv at søge på denne adresse
http://www.virgo-fyn.dk/html/lo_kirke1.html
senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 11-02-04 07:17

Du kan også lægge din efterlysning hos Sognetræf:
http://www32.brinkster.com/sognetraef/tvis.asp?SognId=1395

Det er vel denne familie?
Samtlige personer i husstanden

svendborg, Gudme, Gudbjerg, Ellerup Bye, , 6te Familie - Huusmænd, 65, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Lars Dinnesen, 32, Gift, Mand, Huusmand og Smed,
Else Larsdatter, 30, Gift, hans Kone, ,
Anders Larsen, 7, Ugift, deres Børn, ,
Dinnes Larsen, 2, Ugift, deres Børn, ,
Margrete Larsdat., 4, Ugift, deres Børn, ,
Anne Larsdat., 19, Ugift, Konens Søster, ,
Samtlige personer i husstanden

og her i 1801

svendborg, Gudme, Gudbjerg, Ellerup, , , 10, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Lars Dinnesen, 48, Gift, Mand, Huusmand med Jord og smed,
Else Larsdatter, 46, Gift, Hans Kone, ,
Margrete Larsdatter, 19, Ugift, Deres Barn, ,
Dinnes Larsen, 15, Ugift, Deres Barn, ,
Anne Larsdatter, 7, Ugift, Deres Barn, ,
Karen Larsdatter, 5, Ugift, Deres Barn, ,
Lars Larsen, 3, Ugift, Deres Barn, ,
Else Marie Larsdatter, 2, Ugift, Deres Barn, ,

Med Elses alder fik de næppe 4 børn efter 1801?

Du skal nok lede efter deres vielse omkring 1780, startende med Gudbjerg sogn.

Hilsen Jeannie

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 150 point
Dato : 11-02-04 07:34

De er ikke viet i Gudbjerg:
http://www.familysearch.org

Batch nr m204611
Til gengæld kan du finde nogle af børnene på batch nr. c204611

Dækker perioden omkring 1752-1838.
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-02-04 17:05

fra FS: om de 2ældste børn LARS LARSEN , ELSE LARSEN
Senta
LARS LARSEN Birth: 25 JUL 1797 Christening: 30 JUL 1797 Gudbjerg, Svendborg, Denmark
Parents: Father: LARS DINNESEN FamilyMother: ELSE LARSDR

ELSE LARSEN Birth: 03 APR 1800
Christening: 06 APR 1800 Gudbjerg, Svendborg, Denmark
Parents: Father: LARS DINNESEN SMED Family Mother: ELSE LARSDR

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-02-04 17:44

muligheden for at Lars Dinnesen har været gift 1x før er tilstede der er ca. 3 fra den ældste Anders Larsen, på 7, år og til Margrete Larsdat., på 4,år.

Dåb af , ANDERS LARSEN Christening: 25 JUN 1780 Gudbjerg, Svendborg, Denmark % mor.
Parents: Father: LARS SMID Family
Senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 11-02-04 18:48

Nåh ja, det glemte jeg at skrive. Han optrådte én gang som Lars Smid (=Smed).

Jeg har heller ikke rigtigt kunne finde noget på Lars Dinnesen/Dinesen/Smed på Historefyn og HistorieSydfyn inden for peroden 1750-1830.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : fritzy

Dato : 11-02-04 19:57

Hej Senta.
Tak for dine svar ang,Dinnesen famillien der er da heldigvis nogle data som jeg kan bruge.
Lars Dinnesen og hustru er iøvrigt mine 3xtipoldeforældre.
Men mange tak skal du have.
MVH.Fritzy

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-02-04 20:04

prøv at søge på FS. husk hvis du har mulighed for det tjek data på arkivet FS stemmer ikke altid, desværre , både på smed osv , jeg tror han er gift x2 sidste gang med ELSE LARSDR

Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-02-04 20:11

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

En søn mere fra FS.
senta
DINNES LARSEN Birth: Christening: 23 OCT 1785 Gudbjerg, Svendborg, Denmark
Parents: Father: LARS SMED Family % mor

-

Godkendelse af svar
Fra : fritzy

Dato : 11-02-04 20:29

Tak for svaret jkrjk2.
Også her er jeg blevet behageligt overrasket over de hurtige svar , og som man kan
bruge en hel del af.så nu må jeg lige prøve batch nr.c204611.
Rigtig mange tak
MVH.Fritzy

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-02-04 20:31

LARS DINESEN Marriages: ANNA JENSDR Family Marriage: 19 APR 1770 Skrobelev, Svendborg, Denmark
Muligvis Lars Dinessen's første kone.
Senta
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M211611 1686 - 1844 0052912 Film NONE

Kommentar
Fra : fritzy

Dato : 14-02-04 22:13

Barnefader/Uggerslev-Fyn.
Jeg prøver endnu engang.Jeg søger efter Mette Dinesdatter´s mor.Det eneste jeg har
er dato for Mettes fødsel(6-10-1816).Udlagt barnefader Dines Larsen , Uggerslev og
han er smed.Moderens navn er Christiane Olesdatter , men hvor gammel hun er og hvor
hun kommer fra det det er noget jeg forgæves har søgt på.
Jeg håber at der er noget hjælp at hente her igennem.
På forhånd tak
Fritzy.