/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP på PII
Fra : minila
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 10-02-04 20:54

Kan jeg køre Windows XP + XP office på min maskine, som er en pentium 2, 400 mhz med 256 mb ram ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-04 20:57

Det nok lie i underkanten tror jeg mvh Sune

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 110 point
Dato : 10-02-04 20:57

hvoffor skulle du ikke kunne dette bare klø på
det kan sagtens lade sig gøre

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-04 21:02

Det kører fint på min PIII 450 mhz 256 (dog nu 512 af anden årsag)
Jeg mener at huske, 300 mhz er minimum for XP.
Det er kun ved billedbehandling du har brug for processorkraft og hukommelse.
Emesen.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 10-02-04 21:02

men bør nok ikke køre flere aplikationer ad gangen men ellers går det meget fint jeg har haft xp på en 333 mhz med 64 mb ram med office 2000 kørende inden jeg fik ny maskine

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 10-02-04 21:51

Ingen problemer???
Bruger det på min gamle IBM PII 350MHz computer. En god ide er at suplerer op med mere ram.
Problemerne kommer hvis du bruger din computer til billedbehandling eller video redigering. Her har man brug for mere
processorkraft og hukommelse, som Emesen er inden på. Så bare kom i gang!! Du kan altid afinstalleret styresystemet+XP office igen, hvis du får problemer.

Agent2002

Kommentar
Fra : minila

Dato : 10-02-04 21:54

Vi har også en anden pc'er (PIII (Celeron) 633 mhz, 256 mb ram) som skal køre XP. Det skulle gerne ende med, at vi får installeret ADSL, og laver et trådløst netværk (internet på begge maskiner).
Er der nogle problemer heri ?
Skal begge maskiner, i givet fald, køre samme operativsystem ?
Har I forslag til ADSL udbyder ?

vh minila

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-04 22:02

De kan køre hver sit styresystem.
Jeg bruger TDC uden problemer, men der er mange andre som er lige så gode.
Emesen.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 10-02-04 23:02

Emesen har svaret på spørgsmålet omkring styresystemer. Men forslag til ADSL udbyder som er bedst/billigest....Er her et links over udbyder+pris?? http://www.teleprisguide.dk/

Agent2002

Kommentar
Fra : dragoneyes

Dato : 11-02-04 00:04

JEG VILLE SIGE AT DET VILLE KØRE MEN BARE IKK SÅ GODT

Godkendelse af svar
Fra : minila

Dato : 05-04-04 09:56

Tak for svaret poul_from.

Det virker jo fint til mit forbrug !

minila