/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tomgangsskrue?! HJÆLP!!!!
Fra : chinabox
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 10-02-04 20:10

Hej!

Jeg har en Yamaha Neo's 00. Der er krumtap, Malossi sport cylinder, Malossi variomatic, powerfilter, 21mm Dellorto karburator, Proma Warrior udstødning. Mit problem er at jeg har mistet min tomgangsskrue på karburatoren! Den har meget svært ved at starte, kan det have noget at gøre med at der ikke er nogen tomgangsskrue?
Jeg fik den endelig startet da jeg prøvede med noget karburatorsprit direkte ned i karburatoren. Nu har jeg så blandet karburator sprit i benzintanken!

Hvorfor kan den ikke starte?
Jeg for en ny tomgangsskrue imorgen, håber det hjælper! :)

Jakob!

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 110 point
Dato : 10-02-04 20:22

Den kan naturligvis ikke starte uden tomgangs skrue, da den jo så ikke ingen benzin får når den står i tomgang (hvilket den jo somregelt gør når du prøver at starte den ;) )....

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 10-02-04 20:30

Nå ja okay! :) He he tak for hjælpen Jon! Det havde jeg ikke tænkt over! Hvad siger du til mit lille tun sæt??? :)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-04 20:33

Det bliver sikkert rigtig godt med en tomgangsskrue. Men karburatorsprit til at fjerne kondensvand er måske en god idé.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-02-04 20:52

Jeg syntes det er syndt at du smider en proma warrior udstødning på, da den ligner lort og yder tilsvarende....! Ellers en meget pæn lille opsætning... Forresten meget heldigt at du har krumtap på, da motoren jo nok ikke ville kunne køre uden

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 10-02-04 21:26

He he Jon, jeg mener bare at der er en RMS Racing plus krumtap på som skulle kunne holde til 14.000 RPM! Så det går vel! Ved godt at den proma udstødning er noget lort, men den var på da jeg købte min scooter! Skal ha købt en anden + Et Atena Evo(Racing) Cylinder kit! :) det skulle vist være godt! Men tak for hjælpen begge to!
Nogen forslag til tun? Eller viderebyggelse?!

Godkendelse af svar
Fra : chinabox

Dato : 10-02-04 21:27

Jon det var lige hvad der manglede! :)