/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP laserjet 5 på netværket??
Fra : pdae_01
Vist : 419 gange
50 point
Dato : 10-02-04 16:20

Hej jeg har et netværk der består af 2 pc'er en stationær og en bærbar der bliver samlet med en bredbåndsforbindelse i en dlink router/switch, men... jeg er også den lykkelige ejer af en hp laser jet 5 med diverse stik bagpå deriblandt selvfølgelig en parelell port men derudover også en rj 45 netværksport, men når jeg kobler printeren til routeren virker det godt nok som om at den komunikere med resten af netværket men jeg kan bare ikke finde den på de andre pc'er når jeg søger efter en netværks printer, håber der er nogen der ude med lidt erfaring med at sætte denne printer op på et netværk..
Kreative svar meget velkomne lol
hilsen Pdae_01

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-02-04 16:42

har du sat IP adresee på printeren via frontpanelet ??
og når du skal tilslutte computerene skal du huske at vælge netværks printer
og ikke lokal printer.
når du bliver bedt om stien skriver du ip adressen som du har givet printeren
Afhændigt af hvordan du har installeret softwaren kan du via telnet få adgang til printeren
og konfugurerer printeren (telnet xxx.xxx.xxx.xxx << ip adressen)

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 10-02-04 16:52

aha ok men nu har jeg udskrevet en selftest side der bland andet indeholder printerens ip og subnet addresse men den har en subnet der hedder 255.255.254.0 min router påstår hårdnakket at den kun understøtter 255.255.255.xxx, såvidt jeg kan se er det ikke muligt at angive en spicifik ip addresse på frontpanelet men kun om at tcp/ip skal være slået til eller fra.. damn damn.. det må skuda være muligt...

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 10-02-04 16:57

hov vent lidt mente du at jeg kunne ændre ip adressen via telnet? MEN jeg kan ikke gå under det samme subnet... hmm jo måske så skal jeg bypasse routeren og stille den subnet adresse at printeren køre på pcen ik? ang telnet ja så er jeg helt grøn lol men lære hurtigt har du et link du kan smide her på siden til hvor jeg kan hente det eller hehe ??

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 60 point
Dato : 10-02-04 17:04

oki
når du er inde og slå TCP/IP til kommer du automatisk til de sider hvor du kan ændre/sætte
husk at sæt til at du vil ændre ip adressen
den ip adresse du vil.

her er lige et link
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?locale=en_US&taskId=115&prodSeriesId=25508&prodTypeId=18972&objectID=bpl02646#P410_15027

dette er dog til
HP Color LaserJet and Color LaserJet 5 and 5M Printers

Godkendelse af svar
Fra : pdae_01

Dato : 14-02-04 13:10

Tak for svaret dk. Det tog squ sin tid for mig at finde ud af at jeg kunne køre vidre fra der hvor at man slår network cfg til lol nå men nu kører det 100%

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-02-04 14:10

oki
Jeg havde helt glemt denne tråd.........
er det farve printeren ?? hp color laserjet(5) du har ??
Vi ligger inde med toner til den, som vi ikke har brug for mere, fordi vi har skiftet printer
vi har 2-4 patroner i hver farve.

Kommentar
Fra : pdae_01

Dato : 14-02-04 14:34

nej desvære kun s/h laserjet 5 ikke farve..