/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton AntiVirus - "Full system scan" fe~
Fra : bennybilstrup
Vist : 386 gange
100 point
Dato : 10-02-04 11:14

Jeg har Norton AntiVirus 2002 på min windows 98 maskine, og mit problem er, at jeg ikke kan gennemføre en Full system scan uden at systemet går ned.
Jeg har opdaget at det altid går ned i forbindelse med scanning af mine temporary internet files, der af en eller anden mærkelig grund er opdelt i følgende undermapper: Content.IE5, der igen er opdelt i 8 undermapper med intetsigende navne.
Jeg har forsøgt at slette indholdet af alle disse undermapper, men de bliver alle hurtigt fyldt op igen.
Har jeg fået noget snavs på maskinen?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-02-04 12:26

Prøv at gå på http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Her kan du foretage en online scanning af din computer, det kan være det hjælper

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 10-02-04 12:27

Det er helt normalt at temporary internet files fyldes med disse mærkelige mapper, du kan faktisk godt slette hele mapperne, der fremstilles bare nogle nye, næste gang der er brug for temporary internet files.
Hvis du prøver at markere feks. 5000 af de filer der ligger i mappen, for at slette dem, kan det let få din maskine til at dø. Det hænger sammen med at Windows skal holde rede på så mange i hukommelsen, feks. hvis man vil fortryde sletningen. Windows har meget lettere ved at slette en hel mappe, eller tage lidt mindre ad gangen.
Nu kan du jo sørge for at der ikke bliver så mange, der skal gemmes, ved at lave indstillingen i IE`s funktioner/internetindstillinger under indstillinger, kan du tillade meget mindre MB plads. Endvidere kan man slette filer og cookies i internetindstillinger, men vil ikke altid fjerne alt (selvom den er beregnet til det), derfor er der også mange der bruger andre programmer til dette arbejde, feks. System Mechanic.
Norton er vel opdateret?, ellers kan du hente AVG antivirus som er helt gratis. Men jeg tror ikke du har snavs på din comp.
Endvidere er det en god ide at fjerne disse temporary internet files, før man defragmentere, da de tager lang tid at lægge "i række".
Men kør en scanning efter du har fjernet mapperne, og luk først unødige programmer ned, der æder af hukommelsen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-02-04 12:30

Der genneres altid sådanne mapper med ting og sager fra internettet, det er helt normalt.
Du kan selv bestemme hvor mange mb "cokies" du ønsker ved at sætte grænsen i internetindstillingerne.

At din antivirus går i stå kan tyde på at der er kommet en fejl på dig harddisk. Prøv at checke dette med en scandisk.

Mvh
Ellebye

NB! Gør det til en vane jævnligt at slette alle cockies du måtte få meget jævnligt.

Godkendelse af svar
Fra : bennybilstrup

Dato : 11-02-04 16:15

Tak for svaret pallebhansen. Det hjalp desværre ikke, men jeg blev da lidt klogere af dit svar.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-02-04 18:00

Ja du må jo mangle ram, eller programmet er blevet ustabilt. Hvorfor bruger du en så "gammel", antivirus, og er den opdateret, ellers hjælper den ikke meget.
Du kan jo hente en ny AVG antivirus helt gratis med opdateringer.
Endvidere foreslår jeg også at du har en antispyware, feks: http://download.com.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button
VH Palle Hansen