/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
hvilke fisk???
Fra : mvoigt
Vist : 597 gange
20 point
Dato : 10-02-04 10:42

hvilke fisk syntes i jeg skal have i et 75 L. aquarium????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-02-04 10:46

Guppier Mvh sune

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-02-04 11:01

Ballonfisk
Neonfisk
Slørhaler
Maller

- og et par piranhaer hvis du bli'r træt af dem...

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 10-02-04 11:06

hva´ med en ordenlig morfar af en gede

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 10-02-04 11:10

hejsa,
Det kommer an på..... temperament...

Jeg har selv haft nogle chiclider+ en malle gående i et 68 l, men som sagt det kommer an på temperament...

Hvilke krav stiller du til fiskene?? kønne at kigge på?? "gang i den"?? eller????

Vi er alle forskellige, så giv os en ledetråd..

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 10-02-04 14:09

de skal være pæne at kigge på........

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-02-04 15:40

10 stk. rød neon
10 stk zebra
1 par sværdragere
1 par sorte mollyer
og så måske nogle kilepletbarbere.
Dette er fisk der kan gå sammen i fred og fordragelighed, men det er ikke nemt at råde ud fra dine oplysninger.
De fisk jeg har nævnt kræver nogenlunde samme isotop, men tal med forhandleren, det skal jo være fisk der kan forliges, samt kan være under samme forhold (temperatur-hårdhed-planter)

Held og lykke
dabj

Accepteret svar
Fra : KSGP

Modtaget 20 point
Dato : 16-02-04 12:58

Gyppy'er er nemme, farverige(hannerne) og får mange unger.
Molly'er er nemme og har klare farver.
Neonfisk er nemme og farverige. Husk de er stimefisk, så du skal have mange sammen.
Sugemaller rydder op og er sjove at kigge på. Husk de skal fodres med mallepiller o.a. i starten, i et nyt akvarium er der ikke nok alger, m.v. til at de kan leve af det.
Der findes flere forskellige små tetra-arter der egner sig udemærket i et lille akv. Jeg har selv bla. rødnæse-tetra der er sjove at se på og meget livlige.

Husk at beregne 1 cm fisk til 1 ltr vand i udvokset størrelse. Til 75 ltr svarer det til ca 20 fisk. Du kan sagtens finde dyrehandlere der vil sælge dig 2-3 gange så mange til din akv.str, men det er synd for fiskene og du vil lynhurtigt ryge ud i alge&ammoniak-problemer.

MVH
KSGP

Kommentar
Fra : koalaboy

Dato : 20-02-04 18:09

Det er lidt svært men personligt er jeg helt vild med dvræg guramier.....

mvh.
koala...

Godkendelse af svar
Fra : mvoigt

Dato : 21-02-04 12:33

Tak for svaret KSGP.