/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Senda Cylinder
Fra : STF
Vist : 800 gange
100 point
Dato : 09-02-04 22:37

Hvilken Cylinder er bedst ?

Metrakit (pro race) 47mm
Metrakit 47.6mm
Malossi 50mm
Hebo 47.6mm
Airsal
Polini

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-02-04 22:55

Den første vil jeg mene, men det er der 1000 meninger om.
Kan du få alle typerne til din scooter? Du skriver ikke hvilken?
Det jeg hellere vil sige er: Køb et komplet sæt der er testet sammen, altså cyl/stempel/karburator/udstødning.
Så er du også fri for at du ikke kan få det til at passe, og der måske ikke er indgang for 2-takst olie på studsen (spørg om det når du køber)
Så kan du altid lege med ruller og varioer bagefter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-02-04 00:17

Hej.
Det jeg ved af, er at Hebo cylindre sidder på mange af de rigtig hurtige scootere. Men det betaler man jo også for.

Har du prøvet at finde ud af om en Athena passer på din scoot?
De er for det meste billigere end de andre cyller, men er meget hurtige alligevel. De holder også ligeså lang tid.

>>pallebhansen Hvis man nu ikke har så mange penge på en gang, at man kan købe et helt sæt, skal man jo starte et sted Og der er cylinderen nok bedst.

> Man kan jo altid spørge i forretningen om, hvilken udstødning der passer sammen med den og den cylinder.

Prøv at kigge lidt her http://www.scooter-planet.dk/Cylinder.htm

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-02-04 00:21

>>pallebhansen

Du burde da vide at Senda er lavet af Derbi *GG*

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-02-04 01:06

Jeg havde ikke lige set at der stod Senda, har selv haft en Manhattan, har nu en Gilera Stalker.
Grunden til jeg skriver at man skal købe et sæt, er at de er testet sammen, til at give en bestemt ydelse, og passer sammen fysisk.
Alt for mange har købt noget forskelligt der hverken passer sammen i hoved og røv. Du ved også hvis du spørger forretningen om hvad for en udstødning der kan passe på den cylinder, så svarer de bare ja ja.
Feks. kan en udstødning til en bestemt cylinder, virkelig være kræs, og til en anden, noget slemt lort der forringer HK. Man køber vel heller ikke verdens bedste musikanlæg, og kobler dem sammen med et par billige autohøjtalere. Så må man hellere vente til man har sparet sammen, og desuden er der altid en rabat ved at købe det sammen. Det kan bare tit være vanskeligt at finde et sæt der er komplet og testet sammen.
http://www.stc-tuning.dk/ har feks et rimelig billigt cylinder sæt til 1195Kr
Jeg er også rimelig sikker på at west-import har forskellige sæt selvom de ikke har dem på deres hj. side.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-04 01:41

Nu er West-Import ikke som de andre forretninger. Carsten derinde er bare en der kender alt til scootere, især Aerox, og han tager sig altid tid til at besvare mine spørgsmål og give råd om hvad der passer til hvad. Og det er ikke det dyreste han råder mig til at købe, og det er heller ikke det dyreste jeg køber.

Det jeg har sat sammen efter hans råd, er bare noget der rykker. Jeg har købt det hele meget adskilt, altså cylle for sig, udstødning for sig, karbu, vario osv. hver for sig. Og det passer sgu bare sammen.

Men du har ret. Andre forretninger gør som du skriver. Bare de får solgt et eller andet.

Men, hvis vi nu siger at STF kun vil have en cylinder, så må vi jo give ham svar på spørgsmålet om det.

Og ud fra det han nævner ville jeg nok vælge Hebo eller Metrakit 47,6.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : STF

Dato : 10-02-04 14:38

Til pallebhansen: Ja man kan få alle cylinderne til Derbi Senda. Ved i hvad en Malossi MHR 50mm yder i hk ?? jeg syntes det lyder lidt vildt med 50mm 78ccm. Når den nu har hele 78,5ccm burde det så ikke yde bedst ??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-02-04 21:42

Jo det burde den, men det er ikke altid tilfældet, der er jo mange andre faktorer, som antal/areal/glathed af skyllekanaler, indsugning og udstødningskanalers udformning.
Endvidere er det som før nævnt, jo afhængig af dyse, karburator, luftfilter, udstødning mm. derfor er det noget vrøvl at tale om at denne cylinder yder et bestemt antal HK. Man kunne også forestille sig at man satte en 8mm eller 35mm karburator på, så ville den fantastiske cylinder måske yde 1 HK, hvis den da kunne starte.
Nu er Derbi Senda, en der er let at få til at gå stærkt, men det afhænger jo af hvad du vil ofre, og vil du køre 80 eller 120Km/t.
I sidstnævnte tilfælde skal alt udstyr på, og helst også en racerkrumtap, hvis den skal kunne holde flere år, men det kræver jo en total adskillelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : STF

Dato : 11-02-04 16:00

Jeg regner med at få den over 120Km/t. Jeg regner også med at få racerkrumtap i, 21mm dellorto, powerfilter, membran og det hele, jeg har kundo udstødning på, men jeg ved ikke hvilken tuncylinder der ville være bedst ?

Kommentar
Fra : lassepetersen

Dato : 14-02-04 15:19

køb dit tun fra kg-import.
www.knallert.com
der er både gejl, tun, motordele. det hele....
held og lykke

Kommentar
Fra : lassepetersen

Dato : 14-02-04 15:19

køb dit tun fra kg-import.
www.knallert.com
der er både gejl, tun, motordele. det hele....
held og lykke

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 06-05-04 18:24

Har du fundet ud af det?
For det er vist tid til at lukke!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-04 07:29

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : STF

Dato : 24-05-04 21:10

Tak for svaret Mordex.