/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gammeldags rengøring/ før i tiden
Fra : 25
Vist : 1754 gange
120 point
Dato : 09-02-04 20:58

Jeg er igang med et project, der handler om rengøring før i tiden og frem til i dag, jeg kan godt finde noget om rengøring i dag o.s.v. men INTET om før i tiden. Rengøringsmetode, midler, redskaber o.s.v. Gerne et link eller lignende.

Det ville glæde mig at få nogle svar!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 21:35

Måske er der lidt du ka bruge her?? Mvh sune http://www.engbaek.com/familien/nielsped/jeninima.htm

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 09-02-04 22:08

Hej 25

Prøv at tjekke nedenstående side ud...jeg tror du kan finde noget:

http://www1.natmus.dk/frm/arbejdsl/rengoer.htm

Mvh Chamira

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-02-04 23:19

Min oldemor vaskede linoleumsgulvet i kærnemælk.
I dag bruger mange stadig skummetmælk til at rense møbler i.

Prøv evt. at søge på "soda" - det brugte man også til at gøre rent med (og vaske hår i om lørdagen fortalte min oldemor altid!)

Kommentar
Fra : Trunteen

Dato : 10-02-04 08:00

Fandt lige den gamle kogebog frem fra skoletiden (uha, mange år siden). Køkkenbogen, fra Foreningen af Danske Husholdningslærerinder.
Der står en del om, hvordan vi som gode husmødre forventedes at gøre rent.
Der må da forefindes nogle gamle udgaver af sådanne bøger, så kik på mor og bedstemors boghylde.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-02-04 16:16

Jeg har ikke nogen forældre, bedsteforældre heller ikke svigerforældre, så jeg har ingen mulighed for at få et kik., min mor blev ikke ret gammel.

Kommentar
Fra : Trunteen

Dato : 11-02-04 08:51

Det er jeg da ked af at høre. Men jeg var et smut inde forbi bibliotekets søgefunktion.
Der har de ihvertfald en udgave af Køkkenbogen fra 1962.
http://bibliotek.dk/
Held og lykke med dit projekt

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 120 point
Dato : 13-02-04 14:17
Godkendelse af svar
Fra : 25

Dato : 14-02-04 15:54

Tak for svaret qfha.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-02-04 18:16

Tusinde tak for linket, det er ikke til at forstå, hvor lidt der er på et bibliotek om rengøring før i tiden, jeg har brugt oseaner af tid, det er både på Goougle og på biblioteket.

Jeg knokler nu for at få mit project færdigt.!!

Kommentar
Fra : 25

Dato : 14-02-04 18:17

Google