/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Domæneregistrering
Fra : kajsvaj
Vist : 745 gange
200 point
Dato : 09-02-04 13:19

Hvor køber jeg et dansk domænenavn ?

Accepteret svar
Fra : moltov

Modtaget 210 point
Dato : 09-02-04 13:21

Hos DK-Hostmaster.dk, hvis du selv vil have en Webserver. Skal du have den hos en udbyder, så sørger udbyderen for at tilmelde dit domænenavn hos DK-Hostmaster, og du vil så få en regning på ca. 60,- pr. år-

VH
Moltov

Kommentar
Fra : Garibaldi

Dato : 09-02-04 13:26

Her DK-Hostmasters oversigt over godkendte Registratorer

http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=84&action=cmsview&language=da&

mvh

Garibaldi

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-02-04 13:27

hejsa
her f.eks http://www.gratisdns.dk
de sørger så for at det bliver registret hos dk-hostmaster

nem og hurtig vejl.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-02-04 13:34

Hej.

Du kan også købe det ved dandomain http://www.dandomain.dk/

Her har jeg selv er domæne. Husk blot, at hvor du end køber dit domæne skal du også betale for et webhotel, og priserne er helt afhængig af de Mb samt andre ting du ønsker at få stillet til rådighed.

Held og lykke, og vend endelig tilbage hvis du får web-problemer.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-04 13:47

Hejsa kajsvaj
Et lille råd med på vejen, hvis du har CyberCity, så benyt deres service... ellers skal du bare til at betale flytning, hvis du har siden på deres server. Det skete for mig!
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 09-02-04 13:50

Hej Ellebye

Du skrev:

"Husk blot, at hvor du end køber dit domæne skal du også betale for et webhotel, og priserne er helt afhængig af de Mb samt andre ting du ønsker at få stillet til rådighed."

Det er ikke helt rigtigt. Du kan sagtens købe dit domænenavn uden at betale for et webhotel. For man kan jo have sine egen Webserver.

VH
Moltov

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-02-04 14:01

>moltov
Du har selvfølgelig helt ret, jeg antog blot det var en "nybegynder" der skulle starte helt fra bunden med at kreere sin egen hjemmeside.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 09-02-04 14:39

Hvad er forskellen på hvilken registrator man bruger ? Bliver den årlige pris man betaler (og lige nu snakker vi ikke Webhotel) en anden. ?

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 09-02-04 14:44

Hej Kajsvaj

Der er vist desværre monopol d.d. Og det er DK-Hostmaster.dk der har den.

VH
Moltov

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 09-02-04 14:47

Så det er ligegyldigt hvilken registrator man bruger ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-02-04 15:10

det koster intet hos gratisdns at have et "aktivt domæne", men men men
der er flere registratore som kræver et eller andet beløb
TDC opkræver ca. 30 kr. pr. md.

det koster 60-70 kr. om året hos dk-hostmaster
hvis dette beløb ikke betales bliver dit dk domæne frit tilgængeligt for andre
som evt. har interresse i dit dk domænenavn

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 09-02-04 15:12

Hej Her er nogle af de billigste udbydere jeg har kunne finde på nettet - og selv benytter.

www.web10.dk
www.surftown.dk

Jo du kan også benytte www.dandomain.dk - men har du ikke brug for deres udemærkede ydelser er det ganske simpelt for dyrt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-04 16:33

NB: Kig ind under punkt 16 på http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=63&action=cmsview&language=da#13

[citat]
Hvordan redelegerer (skift af navneserver) man sit domænenavn ?

Skift af navneservere på et domæne - redelegering - gøres online af den ansvarlige for den nye navneserver.

Den navneserveransvarlige anmoder online her fra vores hjemmeside om redelegering af et domæne ved at udfylde de tomme felter i afsnittet under redelegering.

Man kan vælge at tilføje navneservernes hostnavne, eller blot skrive ip-adressen på den nye primære navneserver. Der checkes ved opslag om navneserverne svarer korrekt for domænet, før en email sendes til den fuldmægtige for domænet med anmodning om at acceptere redelegeringen online på hjemmesiden med pinkode. Endvidere vil zonekontakten modtage en email om at der er modtaget en ansøgning om en redelegering, som en kvittering for sin anmodning.

Først når den fuldmægtige for domænet har accepteret redelegeringsansøgningen vil domænet blive sat i kø for redelegering.

Bemærk venligst at kun zonekontakter og fuldmægtige med email tilføjet handlet kan redelegere.

Redelegering
==========
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=252&action=cmsview&language=da&

[citat]

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-02-04 23:08

Faldt lige over denne side fra berlingske tidene i dag:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=436369

(dog uden at slå mig)

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-02-04 23:08

Sludder TV2.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 10-02-04 02:45

det viktigste vis du skal bruge et domæne med web hotel er at lægge mærkr til hvad du får og ikke får for pengene man får nemlig sjældent mere end man betaler for, plads, email adressser, spam filter, virus skanning af mail osv...
mvh fox mulder
tjek evt
www.scannet.dk

Godkendelse af svar
Fra : kajsvaj

Dato : 10-02-04 10:54

Tak for svaret moltov.