/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
STOFA INTERNET!
Fra : gormsgade
Vist : 366 gange
20 point
Dato : 09-02-04 10:31

Hejsa. jeg har været så smart at hoppe på stofas internet. men nu kan jeg sku ikke finde ud af at dele internettet med mine andre maskiner. jeg har godt læst at man skal havde en familie opkobling, men det ønsker jeg ikke at gi penge for, tror jeg har læst lidt om at der er andre metoder der kan bruges, men vil gerne lige høre det igen, og lidt mere i detaljer. takker.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-02-04 10:35

Du kan gøre sådan at når din PC er logget på kan de andre også komme på, dette kan du gøre ved at gå ind i egenskaber for din internet forbindelse og derefter under avanceret er det en lille firkant hvori du skal sætte et flueben (Del internet for denne computer) Så skulle de gerne virke.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-02-04 10:39

køb en hub eller switch : så er du på med alle maskiner
ellers må du have en af dine masiner til at køre i døgndrift og virke som server og det er vel ikke det du vil

se evt her:

http://www.nat32.com/

http://www.homenethelp.com/web/explain/about-ethernet-crossover.asp
http://www.zindex.dk/Network/support.html

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-02-04 10:41

technet er du ikker på man kan sådan? Da man med stofa net skal ind på en hjemmeside og "aktivere" sig, så stofa ved man er logget på..

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-02-04 10:44

ja det kan man godt for det bliver styre med cookies
http://signon.stofanet.dk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-02-04 10:48

Technet!
Er tiden løbet fra dig?
En HUB er den dårligste løsning. - En SWITCH er lidt bedre. - En Router er den bedste løsning, og er ikke ret meget dyrere end de andre, da priserne er kommet ned i lommepengeformat.

Med Router er man uafhængig af om der er andre maskiner der er tændt, så det er den mest anbefalingsværdige løsning.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-02-04 11:06

severino >> nej tiden løber skam ikke fra mig men folk vil jo ikke betale
men nu har du jo ikke set hvad jeg selv har
jeg har det der skal til både firewall , hub , switch , router o.s.v samlet i et racksystem og i

Kommentar
Fra : gormsgade

Dato : 09-02-04 11:20

Hm jeg bliver ikke ret klog på alt dette snak. jeg kan har et hub, men det virker ikke, og jeg har tilmeldt mig always on hos stofa, så jeg ikke skal signup hele tiden... må jeg ikke nok bede om en kort brugbar forklaring.? va skal jeg købe/gøre!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-02-04 11:26

hvilke slags kabler har du til din hub " straight eller crossover " ?????
http://www.jaysafe.co.uk/technical/rj45.asp
http://www.gadgettech.org/rj45/

Kommentar
Fra : gormsgade

Dato : 09-02-04 11:28

det ved jeg ikke, men det har virket med tdc internet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-02-04 13:42

Skrot din hub til STOFA net, få fat i en ROUTER det vil du være godt tjent med, og så koster den ikke ret meget mere, så der må du kunne være med.
Se hvad der bydes på, ude på nettet. Der er mange steder hvor det kan købes til "lommepengeformat", men se dig godt for, for prisen på det samme produkt kan godt svinge en del!

Kommentar
Fra : gormsgade

Dato : 09-02-04 13:59

takker....

Kommentar
Fra : gormsgade

Dato : 09-02-04 14:31

OK, nu har jeg kigget mange steder. syntes ikke at jeg kan finde noget jeg ture købe.. en der kan ligge en link på det bedste at købe... gerne billig... eller brugt, eller noget

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 20 point
Dato : 10-02-04 00:37

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18491
den er da ikke så tosset enda

Godkendelse af svar
Fra : gormsgade

Dato : 10-02-04 01:05

Tak for svaret technet.
den er hermed købt, glæder mig til at få den... de røvbananer til stofa skal sku ikke tjene flere penge på mig. takker.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-02-04 09:27

hvilken by ligger gormsgade i ???

Kommentar
Fra : gormsgade

Dato : 10-02-04 10:59

Vejle

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-02-04 11:51

gormsgade>>> okey det tænkte jeg nok ( jeg kommer jevnligt til VJ )
kan du lige sende en mail til
c.bolin@mail.dk

Kommentar
Fra : gormsgade

Dato : 10-02-04 21:49

er gjort.