/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
adresselinien , hvordan ???
Fra : Flemming_Dahl
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 09-02-04 00:09

Hej.

jeg har et problem med at få den rigtige adresse vist i adresselinien.
Det virker på nogle af siderne, men ikke på dem alle.
Hvad skal jeg ændre i koden for at få det vist rigtigt ??
Se selv mere på www.unistars.dk

på forhånd tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 00:15

bruger du mellemrum i sidenavnene?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-02-04 00:20

I min browser ser det rigtigt nok ud

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-02-04 00:30

Hej
Det virker også godt i min browswe.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:00

jeg mener også at det virker, men nogle af navnene i adresselinien bruger %

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:02

Race%20beskrivelse.htm sådan ser en af dem ud i scriptkoden

Kommentar
Fra : Flemming_Dahl

Dato : 09-02-04 01:07

Hej.

Det drejer sig om siderne " Race beskrivelse " og " Uniq hundefoder "
På disse 2 sider kommer der i min browser til at stå http://www.unistars.dk/Race%20beskrivelse.htm
Så er det jeg gerne vil vide hvor %20 kommer fra ??
Og hvad skal jeg ændre for at få det vist rigtig ??

I koden er der ikke mellemrum mellem "race" og "besrivelse" heller ikke mellem "Uniq" og "hundefoder"
Skal der være det ??
Er meget ny i frontpage

håber i kan hjælpe.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:12

Ja så havde jeg forstået dit problem.
Der skal bestemt ikke være mellemrum.
Når du bruger FrontPage har du så oprettet webstedet før du laver filer?
Er det kun i det navigationsscript du har problemer og hvor kommer det fra?

Kommentar
Fra : Flemming_Dahl

Dato : 09-02-04 01:17

Ja , webstedet er oprettet inden filerne er lavet.

Navigationsscriptet er en del af et tema i frontpage.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:18

Gad vide om du har for langt filnavn!

Kommentar
Fra : Flemming_Dahl

Dato : 09-02-04 01:19

det kunne da godt være det
Jeg vil lige prøve at korte det ned

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:24

Kaskade temaet.
Jeg kan ikke se at det indeholder noget så du må have valgt en navigationstype før temaet giver det udseende, men det er ikke det. Det lange filnavn måske sammen med enindstilling i Funktioner.
Hvis du brúgte et selvstændigt javascript kunne du undgå at filnavnene skifter i adresselinien

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:28

Jeg bruger samme version som dig og jeg har erfaret at det er en god idé altid at skrive i koderne med småt, det er ikke nødvendigt, og jeg bruger ofte engelske navne når det er det enkleste.
Jeg kender heller ikke alle finesser i FP, men har brugt den i nogle år, men jeg supplerer med en smule scripts, især til navigation, som jeg så placerer i en ramme eller fælles kant.
Det ser da ellers godt ud.

Kommentar
Fra : Flemming_Dahl

Dato : 09-02-04 01:31

Jeg har lige uploaded den igen med "Uniqhundefoder" kortet ned til "foder", men der står stadig
http://www.unistars.dk/Uniq%20hundefoder.htm , så er det jeg ikke rigtig er med længere.
Det skulle jo gerne have ændret sig, ikke ??

Du har ret, der er valgt et navigationspanel til kaskade temaet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:34

Du kan se her hvordan en enkel navigation kan udformes:
http://www.vorupdyrehospital.dk/index2.htm
Den kan også laves som topnavi. og har den egenskab at dropmenuen kan overskride rammer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:34

kigger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:37

Har du rettet alt?.
Hvis du bruger FTP skal du overskrive alle de filer hvori koden indgår også Overlay og Derived og eventuelle borders

Kommentar
Fra : Flemming_Dahl

Dato : 09-02-04 01:39

alt er lagt ind på ny.
Men der er ikke sket nogle ændringer

Kommentar
Fra : Flemming_Dahl

Dato : 09-02-04 01:41

<html>
her kan du se ændringen er foretaget, og ja , den er gemt og uploaded

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>foder</title>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<style>

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 09-02-04 01:44

Det er blevet for sent nu, men det er tydeligvis noget FP genererer under upload.
Hvis du retter kan du vælge Vis mappeliste i VIS og omdøbe filnavnene direkte i listen via højreklik så vil FP spørge om den skal ændre alle link. Hvis du uploader direkte fra FP til server med FP ext. vil ændringerne ske automatisk ellers skal du overskrive allle htm filer under FTP upload.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:46

Noget er galt det er navnet på filen uniqhundefoder.htm der skal ændres og gør som jeg beskrev oven for.
Det du har sat ind der tyder på at det er titlen du har ændret??

Kommentar
Fra : Flemming_Dahl

Dato : 09-02-04 01:47

det vil jeg prøve.
Tak for hjælpen bjarneD

Jeg vil dog lige lade spørsmålet stå.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:47

Titlen kan du lave meget friere og det er den der vil stå nederst til venstre i browseren og på søgemaskinerne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 01:48

Giv et praj når du er kommet videre vi skal have det der til at du

Kommentar
Fra : Flemming_Dahl

Dato : 09-02-04 01:49

vil jeg gøre

Kommentar
Fra : Flemming_Dahl

Dato : 09-02-04 01:58

LOOL , her kommer prajet så.

Det var den med mapperne der fik mine øjne op for problemet.
Enndu en gang tak for hjælpen BjarneD

Godkendelse af svar
Fra : Flemming_Dahl

Dato : 09-02-04 01:59

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 10:53

Det var jo herligt.
Du husker at lukke spørgsmålet hvis du er tilfreds ikk'?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 10:55

Jamen det havde du jo gjort, sorry -Held og lykke med siden