/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Rødvinspletter på trægulv ?
Fra : flette
Vist : 2095 gange
150 point
Dato : 10-04-02 22:59

Hvordan fjernes rødvinspletter på trægulve som er behandlet med sæbespåner.

Hilsen
Flette

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 150 point
Dato : 11-04-02 09:21

Prøv at købe TRIP TRAP natursæbe til rengøring og pleje af træ, du skal bare være opmærksom på at der findes 2 slags et til mørkt træ og et til lys. Det er kanon godt, hvis det ikke kan tage det er du nok nødt til at slibe det med fint sandpapir, det er jo formodentlig trukket ned i træet...hvis det er tilfældet har du ikke mættet gulvet nok med sæbe, det er meget vigtigt, da det bliver afvisende overfor skidt og snavs.
venligst
Mango

Kommentar
Fra : flette

Dato : 11-04-02 11:23

Jeg tror lige jeg vil give en ekstra kommentar til spørgsmålet. Det er ikke en gammel plet. Jeg tænker på, hvis det sker her og nu, kan jeg så forhindre at det trænger ned i træet. Jeg kender rådet om danskvand til tekstiler. Kan det også bruges til trægulve?
Flette

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-04-02 12:12

Hejjj flette
Skal jeg forstå det sådan at det ikke er sket men at du tænker på at hvis det sker???? Det handler om at "mætte" gulvet helt med sæbe, så skulle det ikke kunne trænge ned i træet, du skal selvfølgelig tørre det op med det samme. Ned den med danskvand duer ikke til træ!
Mango