/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Selvbyg
Fra : sandberg1234
Vist : 1806 gange
50 point
Dato : 08-02-04 18:25

Min kæreste og jeg overvejer at starte et selvbygger/medbygger projekt, måske med et svensk træhus. Ideen er naturligvis at spare penge i forhold til alm. nybyggeri. Da vi har en god ballast håndværkermæssigt, og god hjælp fra omgivelserne, mener vi at eksempelvis en færdigleveret "lukket" hus, hvor vi selv står for alt det indvendige måske er løsningen for os. Er der nogle der har erfaring i dette, specielt hvilken slags hus/firma man skal vælge, omkostninger, osv., da vi efterhånden er ved at blive rimelig frustreret over ALLE de muligheder man kan finde via nettet.
AL INFORMATION ER NYTTIG!!

Tak
Sandberg

Accepteret svar
Fra : Bluevovse

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-04 19:18

Det er et meget vanskeligt valg, men jeg absolut gode erfaringer med Ævlsbyhus fra sverige. Man kan vælge at få huset leveret med alt indvendigt, men der mister man hurtigt det personlige præg på huset, hvis man vælger et hus med 1.sal ville jeg selv sørge for denne etage. Deres varme anlæg er fortrinlige og hvis man vælger 1.sal med er både el og varme/vandinst. forberedt for selvbyg på 1.sal.Hårde hvidvarer ville jeg nok osse selv inst. fremfor de lev. deres skravede udgaver med.
Det er ikke sikkert at dette skaber inspiration men held og lykke med Huskøb.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-04 22:54

Min kollega har handlet husbyggeri med >>Fogh Rasmussen<< (ja en bror) og det gør han aldrig mere.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : sandberg1234

Dato : 09-02-04 20:23

Tak for svaret Bluevovse. Manglede faktisk netop Ævlsbyhus, da min Svigerfar havde hørt om det, kunne dog ikke finde noget materiale på nettet om "Ävlsbyhus" , Man skal ikke altid være for klog med stavemåden....

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 12-02-04 15:57

Er et Ävlsbyhus ikke et papkasse hus hvor næsten alt invendigt at lavet på forhånd? (ikke fordi jeg ved mere end jeg kan læse på nettet)

Jeg er også ved at samle informationer, men da vi først planlægger indflytning 1/6 2006 så er jeg ikke i panik, men det skal nok komme.

Har du snakket med din bank (hvormeget må dit hus koste)

Har du en grund?

Har du læst bogen "den private bygherre"

Har du set der er boligmesse i aarhus i weekenden

http://www.bolius.dk/498EDAEC-CFDD-4563-83A3-32E94F020950.W5Doc (gratis biletter)

Mit næste skridt er at besøge nogle huse, og snakke med nogle af de firmaer som lave et hus som vi mener ser godt ud.

Nettet er en god mulighed for at hente information, men skal man vælge noget skal man ud og se...

Michael