/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gamle spil's lyd
Fra : Hended
Vist : 398 gange
1 point
Dato : 08-02-04 17:51

Jeg har et par gamle spil, hvor jeg skal indstille lyd kortes kannaler og alt muligt.
Min problem er hvordan kan jeg vide hvad jeg skal indstille dem til?
Den spørg om:

Current adress (fx. [0x220])

Current Interrupt/IRQ channel

Change 8-bit DMA Channel

Change 16-bit DMA Channel

[ps. jeg sætter det her spørgsmål's point op når der kommer et svar]

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 08-02-04 18:16

både og

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 08-02-04 18:32

både og ?

hvad mener du med det?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-04 21:29

Du skal måske have dette program så du kan læse hvad din maskines ting hedder Aida 32 http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=83 Mvh sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-04 21:34
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-04 21:38

Bjarne kender du det link jeg satte ind??

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 08-02-04 23:22

det er fordi iro 5 skal bruges til lyd i gamle spil, i xp bliver den brugt til printer, og hvis du ændre dette kan du godt få det til at virke, men det går galt sener i xp så ladvære med det.
mvh hj3

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-02-04 00:28

>>Sune ja jeg kender linket og det er fint det andet er bare lettere til Aida.

hj3 mener nok irq5 og det er der noget om og når du har undersøgt hvilke ressourcer dit lydkort bruger kan du jo taste de oplysninger ind i spillet.

Bjarne

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 10-02-04 07:31

Ja min IRQ til lyden er vist 9
Men så går det hele bare galt...

Nogen der måske kunne hjælpe?
Jeg kunne godt ligge spillet op et sted vis det hjalp...

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 10-02-04 09:42

det med IRQ5 fandt jeg ud af da jeg prøvede at spille Doom på min XP det kørte fint, men lyden manglede.
Doom vil kun bruge IRQ5 for at kunne give lyd og IRQ5 var optaget i XP af printeren, så jeg tildelte printeren en anden IRQ så IRQ5 var ledig, så kom der lyd på spillet.
jeg tror du skal gøre det samme for at få lyd med i dit spil.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 10-02-04 16:15

okay...

Men hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 10-02-04 16:53

kan ikke lige komme på hvordan jeg gjorde, men inde i enhedshåntering, porte, kan du jo prøve at deaktiver lpt1, så burde IRQ5 da være ledig, det er da et forsøg værd, lidt træls at skulle deaktiver sin printer hver gang man vil spille et bestemt spil. men prøv da det kan ikke gå galt at forsøge.