/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
rysten på hænder
Fra : knt9347
Vist : 2727 gange
400 point
Dato : 08-02-04 16:31

er der nogen med erfaring i tabletter imod rysten på hånden ( ingen sygdom eller abstinenser )..har prøvet med propranolol, men ingen effekt..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-02-04 16:40

Har en læge vurderet din tilstand.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 08-02-04 16:54

Hej.
Hvor mange tabletter får du daglig og hvor mange mg er de på?

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-04 18:21

Hejsa
Som Teil er inde på, få en snak med din læge.
Der er lidt om emnet på http://search.netdoktor.com/query.html?col=dkpuball&pw=650&la=da&nh=10&q=&qt=Rysten+p%E5+h%E6nder&base=nd&I1.x=16&I1.y=7

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-04 18:23
Kommentar
Fra : snusi

Dato : 08-02-04 19:45

Jeg har fået Propranolol i ca. ½ år. Jeg startede med ½ tablet 2 gange daglig, uden effekt, nu hvor jeg får 2 tabletter daglig ( 1 morgen, 1 aften ) ryster jeg ikke så meget som jeg har gjort. Jeg tror dog ikke at det nogensinde forsvinder helt. Jeg taber ikke så mange ting mere som jeg gjorde før og jeg vælter heller ikke så mange ting som før, så alt i alt er jeg tilfreds

Mvh
snusi

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 08-02-04 20:58

hej med dig.
flere af brugerne er inde på det rigtige.
Du skal kontakte din egen læge, som først skal finde ud af hva din rystelse skyldes.
uden en diagnose kan det være vanskeligt at give dig det korrekte medicin.
de bedste hilsner
polpot

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-02-04 21:00

Du skriver ikke noget om din læges diagnose.
Er det ordineret medicin du tager.

Kommentar
Fra : knt9347

Dato : 09-02-04 11:24

kender propranolol,tager lægeordineret 80mg morgen samt 80mg aften, men det synes uden den store effekt..spørgsmåler er : findes der andre tabletter med bedre effekt ?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-04 12:16

Hej igen, igen...
Prøv at gennemse denne side, flere produkter med samme virkning
http://www.netpatient.dk/propranololDAK.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-04 12:18

og lige for en god ordens skyld:

Propranolol
========
Findes som tabletter á 10, 40 og 80 mg

Voksne: 80-480 dagligt ved angina pectoris, 10-30 mg x 3-4 ved for højt stofskifte. Ved for højt blodtryk startes med 40 mg x 2 stigende til 80-160 mg x 2. Ved forebyggelse af migræneanfald 20-40 mg x 2 som start stigende til 40-80 mg x 2-3.

Præparater med lignende eller samme virkning
Aptin
Artexal®
Atenolol "NM"
Hexapindol®
Inderal®
Inderal® Retard
Monocor®
Pindolol"NM"
Propal®
Propal® Retard
Propranolol ”NM”
Seloken
Selo-zok
Timacar®
Trasicor®
Uniloc®
Visken®

Kilde: http://www.netpatient.dk/propranololDAK.htm

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-02-04 19:42

Din sygdom kender vi ikke.
Hashpiller er en stor hjælp ved parkinsons.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-04 19:45

Teil... ditto er nikotin, men det har bare et andet navn

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 400 point
Dato : 03-03-04 11:21

knt9347... ryster du så meget på hænderne, at du ikke kan afslutte / lukke dit spørgsmål, ved at acceptere et af svarene??
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Godkendelse af svar
Fra : knt9347

Dato : 05-03-04 11:59

Tak for svaret CLAN.
Desværre er der ikke fremkommet nyt om dette problem. Havde håbet på respons fra ligestillede med hensyn til erfaring omkring det samme.
Venlig hilsen Knt9347