/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NTFS spasser
Fra : stk
Vist : 614 gange
200 point
Dato : 07-05-01 16:27

I en tanketorsk kom jeg til at sætte 'Everyone' til 'No Access' på et
bibliotek !!!!!!
Hvordan får jeg nu adgang til dette bibliotek? Jeg kan jo ikke engang slette
det og oprette et nyt!

Stefan

Accepteret svar
Fra : Sencer

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-01 21:46

Hej Stefan

Du logger på som administrator på maskinen, så højreklikker du på det dir du ikke har adgang.
[Properties] - så trykke du på fanebladet [Security] og der trykker du [Take Ownership]... og så skulle du så have mulighed for at slette og gøre ved.

Kommentar
Fra : Sencer

Dato : 07-05-01 21:47

jeg tror de fleste admins, har prøvet dette ;)

Kommentar
Fra : Sencer

Dato : 07-05-01 21:53

Og forresten det svar jeg gav dig er for NT4.
Hvis du benytter Win2000, skal du under fanebladet [Security] trykke [Advanced] (nederst til venstre), og dér er der så et faneblad som hedder [Owner], og der giver du så administrator rettigheder til det dir.

Godkendelse af svar
Fra : stk

Dato : 08-05-01 09:51

Det' jo bare mægtigt. Jeg har altid undret mig over, hvad det der [Take Ownership] skulle bruges til
Takker og bukker

Stefan