/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hjælp til boligindretning/ommøblering
Fra : Denpete
Vist : 3045 gange
50 point
Dato : 08-02-04 14:25

Jeg har brug for hjælp til at få ændret min boligindretning. Har en 3-værelses andelsbolig på ca. 73 m2, men jeg har dødsvært ved at finde ud af en praktisk og funktionel indretning af min entre, mine 2 stuer èn-suite og mit soveværelse.

Skal man ud i de dyre indretningsarkitekter eller er der nogen der har et råd til, hvor jeg kan finde hjælp?

VH
Denpete

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-02-04 15:14

Hvis du skal ændre det nuværende, skal du vel også lave nogle ny-køb ? Mange forretninger har en indretningskonsulent, som gerne giver forslag .. selvfølgelig med en forventet omsætning til butikken. Prøv én af de store "Idé Møbel" butikker.

Er dit projekt helt "unikt", så kunne du jo også kontakte TV-programmet "Helt Solgt"
/PG

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-04 15:48

Der er ikke andet for at prøve sig frem hvis man ikke ligefrem skal ud at købe nyt vi er i fuld gang herhjemme med at flytte om og som min kone siger ..man skal ikke give op og det er mig der slæber *ss* men det er i grunden ved at blive ret godt sååe bare klø på Mvh Sune

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 08-02-04 22:47

prøv dteet link http://www.ide.dk/sw1751.asp. idémøbler har nogle indretningskonsulenter, prøv at snakke med dem. Deres hjemmeside heder www.ide.dk

Kommentar
Fra : nanis

Dato : 09-02-04 21:10

Som indretningsinteresseret arkitektstuderende er mit bud -hvis du bor i hovedstadsområdet(?)- at sætte et opslag op på Arkitekskolen.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 10-02-04 09:10

->nanis: Fint forslag.
M.h.t Ide-Møbler's indretningskonsulent-service, har de kun en sådan i Slagelse, på Fyn og i Jylland. Det var ellers en mulighed da.

vh
Denpete

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 10-02-04 09:23

Hvor i verden bor du?

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 10-02-04 09:34

-> Rosmon: København Ø. De øvrige Ide-Møbler på Sjælland har ikke indretningskonsulent tilknyttet forretningerne.

VH
Denpete

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 10-02-04 10:08

Jeg bor selv i Thisted, og underviser den indretningskonsulent de har i Kreativt Værksted, dvs. alt der har med fremstilling af kunst at gøre, og derfor ved jeg at de har en sådan. jeg skal i øvrigt udstille i butikken i Thisted fra d 5/3 04.

Du kan prøve at lave en grundtegning over det der skal gøres lidt ved, og så tage et par fotos, også man kan se fortsættelsen, altså der hvor man kigger hen hvis en dør plejer at stå åben. send det til mig, gerne som mail, og jeg skal se, om jeg har et par skøre idéer du kan få at hygge dig med

Mvh
A.C.Rosmon
kr. koldsgade 8
7700 Thisted
a.c@rosmon.dk
www.rosmon.dk

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 10-02-04 10:10

Ps. Husk at sætte mål på, også væghøjde.
A.C.Rosmon

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 10-02-04 10:26

Hej Rosmon.
Det tilbud tror jeg jeg vil benytte mig af. Det kunne også være lidt sjovt for mig.
Jeg vender frygteligt tilbage.

VH Denpete

PS. Jeg bruger MS Word - der ville jeg evt. kunn indskanne de tegninger, jeg laver, hvis du bruger Word også.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 10-02-04 11:53

det gør jeg. Jeg har orfisparken + publisher 2000, coral draw og photoshop

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 10-02-04 12:44

Hvis nu jeg skulle bruge et tegneprogram - free/shareware - til at lave skitser/tegninger til dig, hvor kan jeg evt. finde et. Jeg kan sige, at jeg bl.a. har nogle 'skæve' mål, forstået sådan, at det ikke er rektangulære rum, jeg har, men bl.a. en skrå væg (ikke skrå loftsvæg, men alm. væg).

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 10-02-04 12:54

lav du bare dine tegninger i hånden, og skan dem ind, da jeg kan læse langt de fleste billedformater. og alle kan læse jpg og bitmap

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 10-02-04 13:13

OK - jeg prøver...

Kommentar
Fra : nanis

Dato : 10-02-04 23:20

Hej Denpete.
Det er nu ikke fordi jeg vil forpurre det samarbejde der er ved at komme igang med Thisted, men som nævnt tidligere er jeg arkitektstuderende, og har før løst udfordringer som din. Det er mest på hobby basis, men er da efterhånden blevet til nogle stykker. Derfor, hvis du er ved at tage billeder og udarbejde skitser allerede, må du da også gerne sende dem til mig, så vil jeg da også gerne komme med et bud på, hvordan det kan gøres.
Lad mig høre om det har din interesse.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 11-02-04 00:30

->nanis: Jo da, mange tak. Der bliver vel ikke forpurret noget ved at modtage flere 'tilbud'. Jeg forstod blot ikke på dit svar, at du selv var 'interesseret' i at se på sagerne. Men at dit forslag mere gik på opslag på Arkitektskolen - hvilket jeg da også syntes er en rigtig god ide. Men jeg vil da meget gerne benytte mig af dit tilbud også. Jeg er i fuld sving med at lave skitser og tage billeder.

Vh
Denpete

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 11-02-04 07:28

Nanis: for at kunne sende noget til dig, skal man bruge din mailadresse.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 11-02-04 17:33

Hej Rosmon,
Så har jeg sendt dig en mail med mine skitser og fotos. Håber det kan bruges.

VH
Denpete

Kommentar
Fra : nanis

Dato : 12-02-04 19:53

Hej Denpete,
Her er min adresse : boligindretning@mail.dk
Jeg vil kigge på det i weekenden.

Vh Nanis

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 13-02-04 09:21

->Nanis: Har haft lidt problemer med at logge på Kandu. Men nu er den klar igen. Jeg har sende kopi af det materiale jeg sendte til Rosmon d.11/2-03.
Tak for din interesse.

VH
Denpete

Kommentar
Fra : Sunowich