/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Red Hat og BlackBox
Fra : southpole.dk
Vist : 692 gange
100 point
Dato : 08-02-04 14:20

Hey!
Jeg er en absolut linux nybegynder, så alle svar skal være som skrevet til en næsten idiot

Jeg har installeret Red Hat 9.0 på min maskine, sammen med GNOME.
Dette kører ganske godt, men jeg er alligevel interesseret i at få installeret BlackBox, da jeg har en smule mere erfaring med det.

Jeg har leget lidt med at installere RPM pakker. Men kun virkelig basic.

Er der nogen der kan skrive mig en "Idiots Guide To BlackBox" ?
Jeg mener helt fra bunden, med at installere og configurere !

-David

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 08-02-04 15:19

Eller, evt. henvise mig til en guide på engelsk/dansk.

Accepteret svar
Fra : ZeroX

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-04 21:36

Jeg vil anbefale at du benytter fluxbox, som er en videreudvikling af Blackbox, og kan hentes på www.fluxbox.org

Der er dokumentation til installering, opsætning osv på: http://www.fluxbox.org/docbook/en/fluxbox-docs.html

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 09-02-04 13:22

Okay, ja den må jeg sige ligner meget. Men hvor meget kræver den af min computer i forhold til GNOME?

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 09-02-04 19:01

meget lidt......den er bygget op omkring blackbox.......jeg vil ikke sætte tal på hvor lidt resurser den optager.......men den bruger en del mindre og er meget hurtigere

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 09-02-04 19:02

Desuden er blackbox temaer også fuldt anvendelige i fluxbox

Godkendelse af svar
Fra : southpole.dk

Dato : 11-02-04 13:45

Tak for svaret ZeroX.