/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hjælp Mester
Fra : cathzen
Vist : 963 gange
50 point
Dato : 08-02-04 13:09

hey

Min dejlige hunkat mester er kommet i løbetid, men nu har jeg obseveret at den "glider rundt på numsen i huset" . Jeg har søgt rundt på nettet for at finde noget om det, men uden held, derfor tænkte jeg på om nogen af jer, ved noget om dette problem?

på forhånd tak

Cathzen og mester

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-04 13:25

Meget normal adfærd!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-04 13:33

Da jeg var barn havde jeg en hunkat, som pludselig fik en besynderlig adfærd.
Den "klagede" sig, gned rumpen mod tæpperne og gjorde undelige ting med kløerne, Min omsorgsfulde mor ringede til dyrlægen, der hurtigt kom for at se til dette frygteligt syge dyr, men han havde ikke set på katten ret længe før han sagde: Kære fru D,,, katten er bare i løbetid og så forlangte han ellers lidt forlegent sit honorar.

Jeg vil da tilråde dig til at få katten neutraliseret da det er mindre kompliceret i længden end at skulle give p-piller og så er man fri for det dillemma med killinger.

Du kunne jo kugge lidt på disse sider:
http://www.dyrepsykologen.dk
http://www.kattens-vaern.dk/

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 08-02-04 14:02

Når hunkatte er i løbetid, svulmer deres kønsdele op og bliver meget følsomme, og katten vil derfor gnide dem mod gulvet eller hvad den nu kan finde, som erstatning for den ægte vare - en hankat. Har du overvejet at få Mester steriliseret?

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 08-02-04 16:40

Hej,
Jeg er næsten sikker på, at din kære kat har fået orm. Giv hende en ormekur!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-04 16:53

Flemming17's kommentar kan ikke helt udelukkes, men det er mere typisk adfærd for en hund i den situation. Kattene slikker sig i numsen når der er noget der klør (orm)

Kommentar
Fra : cathzen

Dato : 08-02-04 17:01

jeg har os selv overvejet om den har orm, men den har næsten lige fået en ormekur. Så mon ikke det kunne udelukkes?

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 09-02-04 00:05

Hej igen,
Det er typisk adfærd for katte, der har orm.
En dyrlæge må stille diagnosen, Ormekuren virker kun, hvis den er designet til den type orm, som katten har fået.
Det kan derfor godt være orm, selvom den har fået en ormekur.

Kommentar
Fra : cathzen

Dato : 10-02-04 12:26

Synes lige at jeg vil fortælle hva dyrlægen sagde omkring mesters problem.
Det er ikke en normal adfærd for en kat i løbetid at den glider på numsen, så den kom på en ormekur, men hun kunne heller ikke udelukke at det var noget med analkirtlerne.
Så nu må vi se tiden an, og håbe den ormekur hjælper

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 10-02-04 12:39

Min den yngste kat gled altså på numsen som beskrevet, da hun kom i løbetid, og dyrlægen fortalte mig det, jeg skrev ovenfor. Så blev hun steriliseret (katten, ikke dyrlægen), og glideriet holdt op fra den ene dag til den anden.

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 10-02-04 12:46

Det står beskrevet i pkt. 1 på denne side: http://cats.about.com/cs/pregnancybirth/ht/oestrus.htm

Kommentar
Fra : cathzen

Dato : 10-02-04 12:52

klodimir, ja jeg kan os kun sige hvad min dyrlæge fortalte, og jeg tror da os selv det nok har været i forbindelse med mesters løbetid, men hva ved jeg, jeg er jo ikke udlært dyrelæge , men som du spurgte om før, så skal mester steriliseres.

cathzen

Kommentar
Fra : Trunt1

Dato : 12-02-04 15:29

Heysan!

Jeg havde en hunkat der var stereliseret, som havde samme mærkværdige opførsel med at køre numsen hen ad gulvet, fordi det virkelig kløede... Jeg gik til dyrlægen, som sagde at katten havde nogle kirtler ved numsen, som var hævet op og fyldte med væske - jeg skulle så klemme væsken ud af kirtlerne og derefter smøre med en salve - efter lidt tid forsvandt det...

Trunt1

Kommentar
Fra : graph

Dato : 22-03-04 18:23

klodomir<< ville du ikke også holde op med at gnide numsen hen af gulvet hvis de skar i dig? *GGGGG*..

Hilsen Graph

Godkendelse af svar
Fra : cathzen

Dato : 24-03-04 23:38

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-04 23:43

God fornøjelse med Mester