/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
har du en kur
Fra : engelbrechthansenn
Vist : 807 gange
100 point
Dato : 08-02-04 12:40

hvis der er en der har en kur på skrift altså sådan en hvor der står dag for dag hvad jeg skal spise for at tabe mig så ville jeg være glad

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 12:46

Her er en jeg selv har skrevet :

Citat
Fysiske øvelser :

1.) Bug hovedet fremover og se ned af dig selv.
2.) Flyt gentagne gange hovedet fra højre mod venstre ..og fra venstre mod højre, hvergang du bliver budt.

Spise vejledening :

Dag 1: Spis mindre end da du tog på.
Dag 2: Spis mindre end da du tog på.
Dag 3: Spis mindre end da du tog på.
Dag 4: Spis mindre end da du tog på.
Dag 5: Spis mindre end da du tog på.
Dag 6: Spis mindre end da du tog på.
Dag 7: Spis mindre end da du tog på.

Hård kur, men den virker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-02-04 12:46

Prøv at læse dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/31952

Herinde kan du finde et link hvor jeg tror at du kan få hjælp.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-02-04 12:50

Her er linket der står i ovenstående spørgsmål http://slankigen.webbyen.dk/

//bentjuul

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-02-04 12:51

Hej Molo,
Ha, ha, ha. Den vil jeg anbefale til min kone ! Hun har efterhånden prøvet mange kure, så denne skal også forsøges.
/PG

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-04 12:59

Hi hi molo Den er sku go den *SS* Mvh sune

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 08-02-04 13:20

der er ikke rigtigt nogen af jer der har svaret på det jeg søgte prøver lige og forklare mig lidt bedre jeg har set sådan nogle kure hvor der står dag for dag hvad man skal spise til morgen middag og aften altså eks. et rundstykke til morgenmad to halve stykker rugbrød med leverpostej til middagsmad og to skiver hamburgryg og 4 kartofler til aften det er sådan noget jeg søger

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 13:27

Så syns' jeg du skal købe et dameblad.
De er fyldt med den slags spiseanvisninger. I wonder why?

Frida...

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 08-02-04 13:28

ja det kunne jeg jo gøre ha ha

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 13:35

Ja grin du bare, men en madplan som du eftersøger vil du (tror jeg) blive ekstrem træt af i længden - med mindre det kun er en uge du skal være på kur
Prøv i stedet at kigge på dette link - der er med garanti noget du kan bruge fra enten vægtvogterne, hjerteforeningen osv....

http://hel.dk/overvaegt/

Frida...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-02-04 13:40

På det link jeg gav dig - gentager det lige - http://slankigen.webbyen.dk/
er der ude i menuen "kontakt" her kan du spørge om en kostplan - jeg ved her fra kandu at ejeren af denne side er meget hjælpsom.

//bentjuul

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 08-02-04 13:41

det er en ok side fridaflip men stadig ikke lige det jeg søger jeg prøver lige en gang til en slavisk kur med hvad man skal spise til hver måltid i 14 dage eller mere

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 08-02-04 13:58

Jeg tror, at du har svært ved at få et svar ud af folk her, fordi de fleste er interesserede i sundt og varigt vægttab og ikke "mirakelkure". Vi kender jo hverken til din højde, vægt, aktivitetsniveau eller andre ting, som er vigtige for at kunne lægge en god kostplan, så derfor er svarene nok lidt vage. De link, du har fået, er gode og oplysende, og jeg synes, at du skulle tage og kigge på dem. Vægttab er en individuel sag, og man kan ikke med god samvittighed og seriøsitet lave såden en generel liste, som du spørger om.

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 08-02-04 14:04

de link jeg har fået havde jeg selv fundet med undtaget af et jeg kan godt oplyse højde og vægt hvis det hjælper har lidt svært ved at sætte en kostplan sammen det bliver mest til det samme hverdag og det var det jeg ville undgå hvis du forstår klodomir

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 08-02-04 14:05

og så er det ikke en mirakelkur jeg søger de findes vist nok i de der dameblade og hvis ikke der så kan man jo bare prøve en pulverkur smiler

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-02-04 14:12

Det vigtigste i en slankekur er motivationen og jeg tror ikke den er helt i top, for så havde du fulgt mit råd fra kl. 13.40, eller et af de andres.
Jeg stiger af denne tråd.
Held og lykke med din kur.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-02-04 14:29

engelbrechthansenn
Det er vist på tide du lukker dette spørgsmål. Du har fået de BEDSTE tilgængelige link på dansk. Som "bentjuul" skriver: Arbejd med DIN motivation, så finder du GARANTERET hvad du ønsker på ét eller flere af ovennævnte hjemmesider !
/PG

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-02-04 14:29

Du kunne også prøve at kontakte din læge. Mange steder har lægerne samarbejde med en kostvejleder og ideerne og rådene er ganske gratis.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 14:32

Citat
Fra : engelbrechthansenn Dato : 08-02-04 13:20

der er ikke rigtigt nogen af jer der har svaret på det jeg søgte prøver lige og forklare mig lidt bedre jeg har set sådan nogle kure hvor der står dag for dag hvad man skal spise til morgen middag og aften altså eks. et rundstykke til morgenmad to halve stykker rugbrød med leverpostej til middagsmad og to skiver hamburgryg og 4 kartofler til aften det er sådan noget jeg søger

Ønsketænkning :

Vi har alle et forskelligt behov for energi tilførsel, afhængigt af vores metabolisme (..stofskifte), aktivitets neveau og helbred i almindelighed. Derfor findes; 'De Vises Sten' ikke i dit spørgsmål.

At spise mindre og røre sig mere, kombineret med en hvis viljestyrke til at sige nej til unødig kallorie-indtagelse (slik, is, kager og hva' har vi?), er den eneste SIKRE kur til at tabe sig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 14:32

>engelbrechthansenn

Hvad er det gentlig du forventer? En komplet fortegnelse over hvilke delikatesser du omkostningsfrit kan høvle i hovedet, mens du taber dig 500 gr. om dagen og samtidig bygger dit muskelvæv op. GLEM det - Det koster - Omvendt proportionalt med glæden ved at indtage lækkerier (gulerøder er IKKE lækkerier), og dermed vægtforøgelse, er det at smide dit flæsk igen. Altså...... det gør ondt.

1 Motioner mere.
2 Æd mindre.
3 Hold dig fra AL fedt: Smør - Margarine - Fløde - Chokolade - Fedt kød osv. osv.
4.Hold dig fra ost & andre fede mælkeprodukter.
5 Hold dig fra kulhydrater (slik - sodavand - is)
6 Begræns hvidt brød
7 Stop det hele skråt op en gang i mellem og æd så du revner -Æd 1 kg. rejesalat, hvis du blir lykkelig af det - Du kan højest tage 1 kg. på igen

Bare disse enkelte hovedregler får dig til at smide mindst 5 - 8 kg på en måned. Under forudsætning af du indtog disse før du gik på skrump.

Men der er mange ukendte faktorer der spiller ind - Er du ung eller gammel - Er du smask fed, eller skal du bare smide lidt "kosmetisk" flæsk og ned fra 62 kg. til 60 kg.
er du sund og rask - osv. osv.?????

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 14:34

ram2 -> Samtidig ...SKÅL

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-02-04 14:41

>ram2 >molokyle, nu har jeg endelig prøvet en rigtig spansk paellea, kan "varmt" anbefales med en god rødvin til, og til vor spørger så er det en sund ret.

Mvh
ellebye, netop hjemvendt fra varmen sydpå.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-02-04 14:43

Selv om "</MOLOKYLE>" klokken 12:46 kom med et noget utraditionelt forslag .. så synes jeg faktisk at hans 2 "hovedøvelser" er det BEDSTE svar ! MEGET let at huske. Molokyle fortjener en optagelse i "kinesiske leveregler" (alvorlig ment)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 14:43

>Molo

JA i tøndevis af det simple stof H2O - Men det virker...

Ved lidt simpel matematik har jeg beregnet, at min vægtreduktion vil medføre at jeg onsdag d. 11 feb. 2005 kl.14.18 er væk fra denne Jord..... Jeg holder nok lidt før. Hellere være lidt ranglet end væk

Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-02-04 14:47

Lige som manden med hesten, han havde lige vendt hesten af med at spise, men så døde den.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 14:52

Jeg vil sgu gerne se Ram 11 feb. 2005 kl. 14.00 han må jo være på størrelse med en smiley*GG*

Velkommen hjem Ellebye

Frida...

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 08-02-04 17:18

ok men så er der jo ikke nogen af jer der svare på det jeg søger ærgeligt

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 17:45

>engelbrechthansenn

Nej det må vi jo nok erkende at ingen har været i stand til - men jeg tror nu sagtens du selv kan sammensætte en ugeplan med de links du allerede har fået...Du er jo trods alt den eneste her i tråden, som ved hvor stort et vægttab du ønsker - og hvor hurtigt du vil se resultater.....

Frida...

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 08-02-04 17:47

det har du nok ret i frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 17:50

Hvis jeg var dig - vil jeg prøve at oprette et spørgsmål til henningborchert...
Jeg ved at andre herinde har været meget glade for hans hjælp...og han sender med garanti gerne et program til dig....

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 17:52

>engelbrechthansenn

Det beregningsprogram Frida omtaler kan jeg godt sende dig, men det var ikke det jeg troede du var interesseret i... Men programmet er fantastisk..

Smid en mailadr. og jeg sender det

Ram

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 08-02-04 18:04

hvad er det egentlig du vil engelbrechthansenn? Der er da tonsvis af svar her .. bare ved at klikke ind på http://hel.dk/overvaegt/ er UGENS MENU det første, der springer mig i øjnene. Som så mange andre har sagt, så er det motivation der er vigtigt her .. Også motivation til at gøre noget af arbejdet selv. Melder du dig til slankigen får du ugenligt en kostplan .. Brug dog de ting folk har sagt som udgangspunkt og fortsæt din research derfra i stedet for at forvente, at en eller anden kommer ind i dette spørgsmål en gang om ugen og efterlader en madplan til dig.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 18:05

Pas bare på du ikke ender som en smiley

Frida....

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 08-02-04 18:09

ok queenie men det jeg vil give point for er det jeg har spurgt om ikke om min motivation og alt det andet i kan finde på og svare

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 18:10

>Frida.

Jeg holder inden det kommer så vidt........ Promise

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 18:16

>engelbrechthansenn
Selv om du ikke har fået det svar du ønsker - er dine point tabt. De blev fratrukket din "konto" da du oprettede dit spørgsmål.....Og du får dem desværre ikke tilbage igen.

Få Ram til at sende dig det program....om ikke andet kan du da kigge på det

Frida...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 18:23

Med mindre det er direkte livstruende bør man hvile i sig selv, stå ved sig selv og sit liv, sine lyster ..og ikke mindst; sin vægt

<LET VÆGTER>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 18:25

>Molo

Hvad med lasterne, eller er de ortografisk transformeret til lyster

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 08-02-04 18:27

Hva' pokker???.....Molo skrev noget fornuftigt

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 18:28

>Frida.

Det er ikke Molo.... Det er Frk. Uro.....

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 18:38

ram2 -> Nixen-Bixen : Hun er gået i brædderne ..og jeg ska' sove på sofa.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 18:40

fridaflip + ram2 -> Hvisker... Det er til gengæld hende der har lært mig de 2. 'fysiske' øvelser; beskrevet ovenfor

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 18:42

>Molo.

Hvaffor 2 fysiske øvelser... Gå i brædderne og sove på sofa ??

Ram

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 08-02-04 18:44

uden motivation er det hele jo ligegyldigt .. men ok.

Prøv de links der er skrevet her, og kig dig så lidt omkring på de sider .. De indeholder allesammen kostplaner, der er ganske fornuftige (og tit dyre som en anden sagde og gav et alternativt forslag) .. Det nytter jo ikke noget at give op bare fordi det hele ikke bliver serveret Men hvis du til at starte med og indtil du finder hvad der end er perfekt for dig har lyst til bare at lave lidt sundere mad, så kan Hjerteforeningens opskrifter varmt anbefales. Jeg begyndte at lave mad efter dem for ca en mdr siden og har tabt 4 kg allerede. Det er ganske almindelig hverdagskost, men lavet på den "rigtige" og en mere hensigtsmæssig måde. http://www.hjerteforeningen.dk/nyt/opskrifter/liste.asp?ArtikelID=15

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 08-02-04 18:52

her var da endelig noget der ligner det jeg søger får nok ikke mere ud af jer tak for et brugbart svar langt om længe jeg vejer forresten 98 kg og skal veje 80

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 18:54

ram2 -> Jepper Uro siger: Buk dig ..og spis stegte sild

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-02-04 20:52

Bare lige for qat være sikker på at alle har set det, sætter jeg dette link på igen - så er det osse kun vist 3 gange

http://hel.dk/overvaegt/

13.55 Frida
18.04 Quennie
20.51 Ram

Ram

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 08-02-04 21:06

Det er det, jeg mener med motivation Linket til hjerteforeningen var på ovennævnte side, som ram2 skrev .. Det ville bare ha' taget et par minutter at finde frem til deres opskrifter

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-02-04 01:35

>engelbrechthansenn
Jeg fatter altså minus Er det fordi du ikke kan lave mad?? - og helst ser at der kommer forslag som fx 20 gr rugbrød kl. 8.00 - 30 gr. agurk kl. 12.00 osv osv.
I linket der er givet TRE gange, er der jo et hav af opskrifter
Citat
Madopskrifter
Anne Larsen - Opskrifter
Fødevaredirektoratet - Opskrifter
Hjerteforeningen - Ugens opskrift
Karoline - Månedens opskrifter
Kvik madweb - Ugens Menu
Mortens Opskrifter - Fedtfattigt
Skagenfood - Fiskeopskrifter
Spis Med - Dagens Menu
Årstiderne - Opskrifter

Mere hjælp kan du næsten ikke forvente - med mindre du vil ha' mig - eller en anden til at komme og tilberede maden for dig Jeg vil nok vælge en anden, hvis jeg var dig*LOL*

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 09-02-04 01:36

Jeg kan nemlig kun lave skumbananer og pop corn

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 09-02-04 01:39

>Frida.

Og hvad er der så i vejen med disse gastronomiske delikatesser

Ram

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 09-02-04 02:15

Ohhhhhhhhhh hjemmelavede skumbananer!! Du må gerne komme hjem til mig! :D

Accepteret svar
Fra : Kanina

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-04 12:25

Hvad med www.kostplanen.dk ???

Godkendelse af svar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 10-02-04 16:18

Tak for svaret Kanina.

Kommentar
Fra : engelbrechthansenn

Dato : 10-02-04 16:20

tror nok jeg fik løst tingene selvom det tog lang tid

Kommentar
Fra : Kanina

Dato : 10-02-04 19:17

Selv tak