/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min pc stopper lige pludslig
Fra : dragoneyes
Vist : 375 gange
28 point
Dato : 08-02-04 11:19

hej jeg har haft en me på min pc og der jeg så kom hjem stod der at der var en fejl og så gik den i stå jeg fandt ud af at fejlen ikk kunne laves formateret jeg den og satte xp på men nu stopper den også igen og jeg har formateret den 2 gange hjælp plz...............

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-02-04 11:26

hvis du vil have XP ind, kan du prøve at kigge på denne side, og se om det kan hjælpe dig på vej.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 08-02-04 11:40

Hvad fortæller fejlmeddelelsen???? Hvis det er den samme hver gang, så er det nok en eller anden konflikt med noget gammel hardware... Prøv lige at fortælle lidt mere. Hvad er det for en PC? Og igen... Hvad står der i fejlmeddelelsen?

Ulle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-04 11:42

Hej dragoneyes det er surt når man gør sig så store anstrengelser og det så ikke hjælper.
Da din software er ny kan det jo godt tyde på en hardwarefejl, men ikke nødvendigvis fordi hardwaren er defekt. Det kan godt være en driverfejl, men for at finde ud af hvor man skal lede må man have indholdet fra fejlmeddelelsen hvis der kommer en sådan. Hvis den bare "fryser", altså stopper uden varsel midt i noget kunne det jo tyde på at dine RAM er defekte eller utilstrækkelige eller, at det er en defekt del der "stjæler" al kraften fra maskinen.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-02-04 12:36

egen erfaring - støvet cpu køler

Kommentar
Fra : dragoneyes

Dato : 08-02-04 14:42

hej, i Me gav den mig en meddelse, som jeg ikke kan huske, men i Xp fryser den bare uden varsel. Min pc er af følgende beskrivelse. Amd athlon 900 mhz. 256 sd-ram, 20 gb. hdd fujitsu, abit bundkort, Nvidia riva TNT 2 32 mb ram. Jeg gør ikke noget specielt for at den fryser, det kan være midt i et spil, midt i opstarten, eller bare når jeg er på internettet. jeg håber i kan hjælpe mig. tak

Kommentar
Fra : dragoneyes

Dato : 10-02-04 19:41

hej, i Me gav den mig en meddelse, som jeg ikke kan huske, men i Xp fryser den bare uden varsel. Min pc er af følgende beskrivelse. Amd athlon 900 mhz. 256 sd-ram, 20 gb. hdd fujitsu, abit bundkort, Nvidia riva TNT 2 32 mb ram. Jeg gør ikke noget specielt for at den fryser, det kan være midt i et spil, midt i opstarten, eller bare når jeg er på internettet. jeg håber i kan hjælpe mig. tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-04 19:56

Det mest oplagte er en RAM fejl, men jeg vil bestemt heller ikke udelukke en driverfejl på grafikkortet.
Nvidia drivere kan være drilske hvis de bliver sat på under installation.
Om det vil hjælpe i dit tilfælde ved jeg ikke, men du kan prøve at afinstallere Nvidia displaydriveren (hvis installeret) hvilket gøres fra Kontrolpanel, tilføjFjern programmer og du skal og så fjerne selve skærmkortdriveren i (Kontrolpanel, Systen, Hardware) enhedshåndtering.
Når du genstarter vil du starte op med VGA standard driver og du skal ikke forsøge at installere driveren før computeren er fuldt køreklar. Hvis den ikke kan køre med VGA standard kan vi udelukke skærmkortet.
Du installerer til sidst Nvidia driveren via driverfilens setup.