/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
"Topbetjent" brusekabine????
Fra : tanjaaar
Vist : 1499 gange
120 point
Dato : 08-02-04 09:59

Er der nogen der kan fortælle mig, hvor man købe den brusekabine, som kom frem for nogle år siden...

Det er en slags brusekabine, som ikke skal installeres, men blot skal tilsluttes vandhanen.. - Så man stiller sig ind i bunden, trækker et forhæng op over sig, sætter bruseren til vandhanen, og vandet blir så samlet i bunden, som skal tømmes bagefter..

Den har været som annonce i kupon-nyhederne engang, men jeg ligger desværre ikke inde med det, og kan ikke finde det på nettet..

På forhånd tak

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 08-02-04 12:24

jeg tror jeg ved hva du mener ! og
En metal- eller plastikring som med et par egere,3 eller 4, er centret ophængt i bruserens hovede eller i en krog i loftet lige derover. På ringen hænger så et gardin af stof eller plastik.
Er det det du tænker på så er trælasten etc nok lige løsningen, ellers vil jeg mene at her kan egen opfinsomhed også virkeliggøre projected.
Mvh Ow

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 08-02-04 12:33

Fik afbrudt af en eller anden grund.
Nå men en plastikbalje i en elle anden form og farve efter behag danner bunden og
en plastikslange med et mundstykke som passer ind over vandhanen og med en håndbruser i den anden ende fuldender projected.
Men pas på hvis du ikke har et egentligt stengulv med afløb. En vandskade er ikke til at spøge med.
Mvh OW

Kommentar
Fra : tanjaaar

Dato : 08-02-04 22:33

Ja, det lyder meget opfindsomt, men ikke liiige som det jeg søger

Denne brusekabine er af et helt specielt mærke... Og forhandles vidst kun et sted.. Det smarte med den er, at man kan slå den sammen, så den næsten ikke fylder noget, og så kan man gemme den væk, så den ikke tager plads i køkkenet, hvor den skal tilsluttes, når man bruger den....

Andre bud???

Please......

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 09-02-04 16:52

Kan godt se princippet for mig. Du mener altså at du, så at sige står på en slags platform med en ydre kappe som du kan trække op omkring dig ?

Kommentar
Fra : tanjaaar

Dato : 09-02-04 20:18

Ja, lige præcis...... Ved den er på markedet, men ved ikke hvor henne

Og det er temmelig rellevant, da jeg er ved at skulle ha' nyt køkken, og derfor skal vide, om den er til at få fat i, eller om jeg skal gøre plads til en brusekabine, hvilket jeg ville være ret ked af....

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 09-02-04 21:57

Jeg skal lige have fat i mit netværk, kan du huske noget om hvornår du har set det, sådan ca. Og ved om der var en elektrisk pumpe i bunden.
Mvh OW

Kommentar
Fra : tanjaaar

Dato : 09-02-04 22:11

Der er ingen pumpe til.... Det er noget med at man selv skal tømme den for vand... Ergo kan badet ikke vare alt for lang tid, da den så blir for tung at løfte..... Hmmmm..... Tror altså nok at det er et halvt års tid siden at jeg så den.. I de små kupon-nyheder...... Tak for din hjælp indtil videre

Accepteret svar
Fra : Maria_DK

Modtaget 120 point
Dato : 10-02-04 21:39

Hej.. Ved ikke om det er denne du tænker på.
www.zenzo.dk/2003/undersider_miljo/brus.htm
Mvh Maria.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 10-02-04 22:27

Ok Maria du satte billeder på mine tanker
OW

Godkendelse af svar
Fra : tanjaaar

Dato : 11-02-04 07:52

Hej Maria

Det var lige præcis i den stil jeg tænkte... Ikke lige den jeg havde set, men den er et rigtig godt alternativ

Tusind tak for hjælpen....

Hilsen Tanja....