/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjælp min microfon virker ikke
Fra : damvad
Vist : 376 gange
35 point
Dato : 07-02-04 18:33

jeg kan ikke få min microfon i mit heatset til at virke... den har virket i win 98 men nu har jeg xp pro og der kan jeg ikke få den til at virke.. hvad skal jeg gøre
hilsen damvad

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 07-02-04 18:36

Hvor kan du ikke få den til at virke??

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 18:38

ja i xp.... jeg skal bruge den til skype

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-02-04 18:42

har du tjækket lyden i kontrol panel-multimedia(lyd)-fanen lydenheder-afspilling af lyd-

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 18:43

har gjordt.... jeg har oz lavet test og den sig oz at den ikke virker men hvad gør jeg så...........

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-02-04 18:56

det var indspilling af lyd.du kan osse prøve line in,husk at aktivere den og skrue op.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 18:58

Nu har du vel ikke deaktiveret miken i egenskaber for multimedia?

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 18:58

har gjordt alt dener aktiv men virker stadig ikke

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 18:59

hvor finder jeg lige miken

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 19:03

På nogen lykort er der mulighed for at flytte rundt på portene (eks. Cmedia) og det kan jo snyde, men hvis du går ind i Kontrolpanel / Multimedier er der flere forskellige indstillingsmuligheder, hvad med at gå dem igennem stille og roligt og bare lige for en ordens skyld tjek en ekstra gang om stikket er sat i det rigtige hul - klassisk fejl -
Mvh
bjarne

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 19:05

der er da ingen multimedier i kontrolpanelet... jeg kører xp

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 19:08

den har oz virket... jeg har lige formateret.. stikket har ikke været ude

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 19:09

Har du udvidet kontrolpanelet så du kan se det hele?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 19:15

I XP kaldes det Lyd og lydenheder. Klik på lydstyrke under indspilning og tjek i egenskaber at mikrofon er aktiveret.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 19:16

Jeg går ud fra at du har kontrolleret System - HARDWARE - ENHEDSHÅNDTERING om der er fejl i enheder lyd, video og spil ??

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 19:18

ja jeg har været det hele i gennem oz inde i lyd og lydenheder.. det noget rigtig tis.....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-02-04 19:25

hvilket lydkort har du...???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 19:25

Det kan jo tænkes at driveren til lydkortet ikke duer til XP,
Hvilket lydkort har du i?

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 19:28

ja det er èt via ac97

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-02-04 19:31

er det et med 6.1 så kan det være at ikonet ved uret,
at du har sat det til alle udgange til surround lyd,istedet at bruge det til mikrofon.

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 19:34

øh nu er jeg ikke helt med..... hvilket ikon og ur

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 19:35

det har jeg prøvet at få ham til at kigge på xou

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 19:37

AC 97 er en type Cmedia kort. Der findes i hvert fald 3 forskellige

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 19:38

Du kan finde en driver her hvis du ved hvilken type og der er tilsyneladende forskel på XP og 98
http://www.cmedia.com.tw/e_download_01.htm

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 19:39

jeg ved ikke hvad det hedder mere end det

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-02-04 19:41

uret ved neders og højre,hvis der er et....

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 19:43

jeg er da kun et ur der er da ikke andet

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-02-04 19:43

ok,har du en cd med driver til dit bundkort

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 19:48

jamen xp har jo selv installeret driveren

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 19:50

Det er ikke altid godt nok

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-02-04 19:51

på min ac97 skal der indstallere driver.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 19:53

Du kan installere Aida den kan fortælle hvad du har af hardware:

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Hvis du siger, at det kan du ikke finde ud af så er du ude på dybt vand

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-02-04 20:00

ja,og her kan du se hvordan den henviser til dit bundkort driveropdate...
http://www.aida32.hu/aida-showshot.php?shot=shot1.gif

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 20:03

Nu har du fået nogle gode råd og brugbare værktøjer Damvad, følg dem nu.

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 20:03

jeg prøver lige

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 07-02-04 20:16

Lad dog være med at splitte hele maskinen ad ,opdatere bundkort o s v.Install messenger ,den er nem at
kontrollere lyd kort i ,hvis du kan få lyd på den er det din op sætning af SKYPE,det er galt med

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-04 20:24

hva' f..... hjælper det hvis hans lydkort ikke kører rigtigt

Kommentar
Fra : damvad

Dato : 07-02-04 20:48

ja nu har jeg kigget på det og det virker ikke... jeg har messenger og den kan heller ikke finde lyden til microfonen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-02-04 20:49

husk osse driver til bundkortet,findes osse på cd/driveropdate via aida...har være ude for det var
et problem med når lydkortet er på bundkortet