/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win98 til Win98se
Fra : MR
Vist : 449 gange
10 point
Dato : 10-04-02 09:24

Kan det lade sig gøre at installere en fuld version win98SE oven på Win98
så jeg ikke mister data ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-04-02 08:41

"MR" <MR.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:VIRs8.13217$567.738401@news000.worldonline.dk...

> Kan det lade sig gøre at installere en fuld version win98SE oven på
> Win98 så jeg ikke mister data ?

Jep. Svjh kan du vælge at opgradere din installation. Men du skal bruge
samme sprogversion.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 10-04-02 10:43

Det er NÆSTEN korrekt, hvad dy skriver shub. Du kan IKKE opgradere windows 95 til windows XP. Det kræver som minimum en windows 98......
SÅ den med alle former for win opgraderinger HOLDER IKKE VAND.....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 10-04-02 10:43

Det er NÆSTEN korrekt, hvad du skriver shub. Du kan IKKE opgradere windows 95 til windows XP. Det kræver som minimum en windows 98......
SÅ den med alle former for win opgraderinger HOLDER IKKE VAND.....

Kommentar
Fra : MR

Dato : 10-04-02 10:54

Jeg har prøvet opgradering, men win98se fuldversion meddeler at der allerede er et stryresystem
og derfor ikke kan installeres ??

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 10-04-02 11:16

Ok inden vi fortsætter er du nød til at afvise svaret fra shub, da det åbenbart IKKE virker og det ville være dump, at miste point på en løsning som IKKE virker.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 10 point
Dato : 10-04-02 11:26

Løsningen ligger simpelthen i at få fat i en version af windows SE som kan opgradere.
Win98SE findes i 2 udgaver :

1) den der kræver en tom harddisk og ikke kan opgradere en eksisterende version af windows.
2) den version som kræver at der ligger et eksisterende Operativsystem på din maskine, som den kan opgradere.

Så du er nok nød til at få fat i en anden version af windows eller også at formattere den eksisterende harddisk, hvis du ønsker at installere windows igen...

Men der findes en helt 4 metode, som er lidt lusket og det er på eget ansvar at du benytter den....

Lav en bootdiskette... så du kan boote maskinen op fra DOS/windows.....

Fjern derefter io.sys, ms-dos.sys, command.com og win.com i windows biblioteket.

Når ovenstående filer er fjernet kan du IKKE boote fra din computer, det er derfor VIGTIGT, at din boot-diskette indeholder en autoexec.bat og config.sys, så du kan komme i kontakt med dit cd-rom drev hvor du har windows liggende....

Boot derefter op på disketten.
skift over til dit cd-rom drev
skriv setup.exe
så burde du kunne installere windows, da windows nu tror det er en tom harddisk... Men vær opmærksom, på at den under ingen omstændigheder IKKE må formattere din harddisk....!!!!!

Held og lykke med det....

Den sidste metode virker, da jeg selv har brugt den en del gange,den er godt nok uatoriseret og du anvender den på eget ansvar.... Så vær derfor opmærksom, på at du gør det i den nævnte rækkefølge.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 10-04-02 11:28

Og så burde dette svar vist udløse mere end 10 point.......

Godkendelse af svar
Fra : MR

Dato : 10-04-02 11:59

Tak for svaret zonker.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 10-04-02 12:04

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-04-02 10:57

"MR" <MR.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:VIRs8.13217$567.738401@news000.worldonline.dk...

> Kan det lade sig gøre at installere en fuld version win98SE oven på
> Win98 så jeg ikke mister data ?

Forskellen er ikke stor. Ikke noget du ikke kan opnå med software.
Win98 skulle være mere stabil en 98SE.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-04-02 11:29

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
news:u%Ts8.13253$567.742971@news000.worldonline.dk...

> Win98 skulle være mere stabil en 98SE.

Nix - det er lige modsat. SE understøtter desuden mere hardware.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-04-02 13:30

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
news:3cb413cf$0$58747$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nix - det er lige modsat. SE understøtter desuden mere hardware.

Det er første gang jeg læser at der er en der anbefaler 98SE fremfor 98, men
jeg vil da ikke udelukke at jeg tager fejl.
Det kan godt være at den understøtter mere hardware, men var det ikke derfor
man opfandt driveren.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-04-02 14:30

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
news:BfWs8.13544$567.747767@news000.worldonline.dk...

> Det kan godt være at den understøtter mere hardware, men var det ikke
derfor
> man opfandt driveren.

Jeg har erfaring fra mit arbejde med ca. 50 PC'er. Hvor har du dine
erfaringer med 98 contra 98SE fra?
98SE er jo nærmest at betragte som en "Service Pack" til 98, hvor de værste
"features" bliver rettet.

--
Med venlig hilsen
arc@na, IT-medarbejder

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-04-02 14:55

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
news:3cb43e30$0$58773$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har erfaring fra mit arbejde med ca. 50 PC'er. Hvor har du dine
> erfaringer med 98 contra 98SE fra?

Det er kun noget jeg har læst, så jeg har ingen praktisk erfaring, har dog
selv kørt 98 i et par år uden at have noget at udsætte på stabiliteten.
Tror du ikke du skulle tælle dine computere. Tænk på hvad der sker hvis det
brænder, vil du så skrive til forsikringen, at du gerne vil have erstattet
ca. 50 computere

> 98SE er jo nærmest at betragte som en "Service Pack" til 98, hvor de
værste
> "features" bliver rettet.

De kan du jo have ret i.....
.....men et OS er rimeligt indviklet software. Måske retter du en fejl og
skaber 2 nye.
Derfor er det fleste programmer og OS'er hele tiden i udvikling.
Det ville jo være let nok at lave noget hvis hardwaren var ens alle steder
(som f.eks. Playstation). Men programmerne skal kunne bruges på trillionvis
af forskellige hardwarekonfigureringer (ved ikke om vi snakker trillioner,
men tallet er i hvert fald så stort at et menneske ikke kan fatte det).
Derfor er det en vanskelig opgave at skrive programmer.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-04-02 15:23

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message news:u%Ts8.13253$567.742971@news000.worldonline.dk...
>
> "MR" <MR.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:VIRs8.13217$567.738401@news000.worldonline.dk...
>
> > Kan det lade sig gøre at installere en fuld version win98SE oven > > på Win98 så jeg ikke mister data ?
>
> Forskellen er ikke stor. Ikke noget du ikke kan opnå med software.
> Win98 skulle være mere stabil en 98SE.

Næh, omvendt. SE er ABSOLUT bedre, vil meget
anbefale at opgradere...

/LarsS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-04-02 21:49

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
news:1vXs8.13719$567.750469@news000.worldonline.dk...
>

> Tror du ikke du skulle tælle dine computere. Tænk på hvad der sker hvis
det
> brænder, vil du så skrive til forsikringen, at du gerne vil have erstattet
> ca. 50 computere

Det tager jeg helt køligt, da PC'erne tilhører Hovedstadens
Sygehusfællesskab.

(Læs: 50 PC'er er krummer...)
--
Med venlig hilsen
arc@na

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 11-04-02 14:57

Jamen Arcana så kan du jo hjælpe en arbejdsløs medarbejder ?

LOL