/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Montering af TM24 karburator
Fra : hms
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 07-02-04 13:51

Hej.

Nogen der har erfaring med montering af en Mikuni TM24 karburator på en Rally ?

Problemet er at vi ikke ved hvad der skal ske med olieslangen , da der ikke er en tilslutning på denne karburator

Den kan vel ikke bare blændes af , så der ikke er cirkulation i oliesystemet.

m.v.h.
hms

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 07-02-04 14:45

Hvis det er olieslangen til 2-takts olie,vil motoren jo brænde af, og lejerne ødelægges hvis der ikke kommer olie fra oliepumpen.
Så du burde købe dig en karburator med studs.
Måske kan du få den byttet.
Men ellers må du jo bore i karburatoren eller studsen, skære gevind, og montere et rør med gevind.
Det skal monteres så tæt på cylinderen den lige kan komme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kreidlerdrengen

Dato : 09-02-04 20:31

DU KAN JO BAR HÆLDE OLIEN NED I BENZINEN

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-02-04 20:53

Ja man kan godt blande det i benzinen, men der er jo en grund til at alle scooter-typer ofre en oliepumpe og beholder, endvidere vil oliepumpen ikke holde til at køre uden olie i særlig lang tid.
Og hvorfor kan du ikke bruge det orginale indsugningsrør.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 09-02-04 21:48

Vi kørte olieslangen retur til olietanken så der kunne cirkuleres uden problemer.

Studsen blev afkortet, og det hele er nu OK

m.v.h.
hms